עד ראש הגג: הדוקו הישראלי מתחמם לקראת פרמיירה

הפורום הדוקומנטרי בישראל מציג יוזמה סופר-כיפית: הקרנות בכורה חגיגיות לסרטי דוקו חדשים על אחד הגגות הכי יפים בעיר. עכשיו כל מה שצריך זה סרטי דוקו חדשים

אין כמו דוקו בעולם. פרמיירה על הגג (צילום: שאטרסטוק)
אין כמו דוקו בעולם. פרמיירה על הגג (צילום: שאטרסטוק)
11 באוגוסט 2020

אם נעשה רשימה של דברים שמבאסים אותנו בקורונה יתכן שכל האינטרנט לא יספיק כדי להכיל את אורכה, אבל השיתוק שנכפה על עולם התרבות היה תופס ודאי את אחד המקומות הראשונים. אין סרטים, אין הופעות, אין הצגות, ואם זה לא מספיק אז יוצרים שבכל זאת הצליחו לנצל את התקופה כדי להשלים את יצירתם מגלים עוד דבר שאין – פרמיירות. ולהשיק אל העולם יצירה חדשה ללא פרמיירה זה הרי דבר בלתי נסבל.

כדי להושיע לפחות את יוצרי הדוקו מהגורל האכזר הזה, פוצחים חברי הפורום הדוקומנטרי בישראל ביוזמה משמחת שיש לקוות שתאומץ גם על ידי מוסדות תרבות אחרים בשדות היצירה השונים: פרמיירה על הגג. הפורום הוציא קול קורא לציבור היוצרים להגיש את מועמדותם, עם יצירתם החדשה שטרם הוקרנה, לפרויקט קיצי שיכלול שש פרמיירות אקסקלוסיביות על אחד הגגות היפים בעיר שלא חסרים בה גגות יפים.

"המעבר של פסטיבלי הקולנוע ואירועי התרבות לאונליין ביטל את היכולת לקיים בעולם האמיתי אירועי פרימיירה לסרטים חדשים", קרא הפורום לחבריו, "אבל אל תאמרו נואש! אנו מזמינים אתכם לספר לנו על סרטים (וסדרות) דוקומנטריים שיוצאים לאור בקרוב ומחפשים בית לאירוע טרום בכורה נוצץ. מבין הפרויקטים שיירשמו ייבחרו רק ששת הסרטים/סדרות המתאימים ביותר". יחד עם הקרנות הדרייב אין והקרנות הפופ-אפ שצפויות לככב בפסטיבל דוקאביב בספטמבר, עושה רושם שלפחות בתחום סרטי התעודה תהיה לנו סיבה תרבותית טובה לצאת מהבית. יוצרי דוקו המעוניינים לרשום את מועמדותם ליוזמה יכולים לעשות זאת כאן.