הנה עוד לחם אבוד: הפרנץ' טוסטים הכי טובים בתל אביב

עם שמנת חמוצה, מייפל, בננות או טחינה- המנה נוטפת הסליז פושטת על העיר בשלל צורותיה בדיוק בזמן ליום הפרנץ' טוסט הבין לאומי. אלה 5 הגרסאות השוות ביותר בעיר ללחם השובב

פרנץ' טוסט, בנדיקט. צילום: דן לב
פרנץ' טוסט, בנדיקט. צילום: דן לב
28 בנובמבר 2018

שנייה לפני שנקדיש את מירב תשומת הלב לסופגניות, תנו כבוד למוטגן שחוגג היום את יומו הבין לאומי – הפרנץ' טוסט, או בכינויו הצרפתי "לחם אבוד". יצאנו כדי לחפש אחריו ולהשיב אותו לביתו החם שהוא הפה שלנו, ואלה הפרנץ' טוסטים הזוכים.

פורט סעיד

על מצע שמנת חמוצה משובחת, בליווי מרמלדת שזיפים מרגשת, ניצבת לה פרוסת חלה דשנה ומטוגנת בכל טוב. הפרנץ' טוסט של פורט סעיד מתהדר ברכות קטיפתית מבפנים וקשיחות ראויה מבחוץ, ממש כמו הקלישאה על הצבר הישראלי. אך אם יש דבר שהוא טוב מדי כדי להפוך לקלישאה, הוא בהחלט הפרנץ' טוסט של אייל שני. שילוב מרקמים מנצח, טריות חד פעמית ומסקנה אחת ברורה- בפורט סעיד הלחם האבוד  לחלוטין מצא בית. דוז פואה.

פרנץ' טוסט בפורט סעיד. צילום: אריאל עפרון
פרנץ' טוסט בפורט סעיד. צילום: אריאל עפרון

שורה תחתונה: 10 במדד הפרנץ' טוסט.

פורט סעיד, סמטת הר סיני 4. 28 ש"ח

עוד כתבות שיעניינו אותך:
ארבעה המבורגרים בגרסה מוגזמת במיוחד לחנוכה
שישה בתי אוכל חדשים ומפתים בפלורנטין
הגביע הקדוש: גלידות הסאנדיי הכי טובות בתל אביב

בוקה

בבוקה למדתי שפרנץ' טוסט עושים באהבה או לא עושים בכלל. ואכן באהבה אמיתית ותשוקה מתפרצת, בבוקה מגישים פרנץ' טוסט מושחת עשיר בנוטלה, שמנת, מייפל, זילופי טחינה גולמית ובגולת הכותרת-  שפע של שבבי עוגיית שוקולד צ'יפס מפנקות שחגות מסביב ומעניקות לו את הכינוי הראוי "עוגייה מפוררת". הצטיידו בחבר אהוב למשימה והסתערו מיד על כל הטוב הזה.

פרנץ' טוסט בבוקה. צילום: מאיה דפנה
פרנץ' טוסט בבוקה. צילום: מאיה דפנה

שורה תחתונה: 10 במדד הפרנץ' טוסט.

קפה בוקה, אחד העם 91, יהודה מכבי 40. 42 ש"ח

הרצל 16

מנת המאצ'ה בריי המוגשת בתפריט הערב של הרצל 16 היא הומאז' מסקרן ומתוחכם למנה הקלאסית. הפעם לא מדובר בלחם סתמי אלא בלא פחות מקוראסון חלומי. דמיינו פיסות קוראסון עתירות בחמאה ובקרם אנגלז, מוגשות לצד גלידה מאצ'ה צוננת ופירות יער רעננים. בין חמימות הקוראסון המטוגן לקרירות הגלידה נוצר פלירטוט שובבי וחצוף שגורם להתאהב במנה הייחודית והחכמה הזו שהפליאה לשלב בין טעם קלאסי של קוראסון לגלידת תה ירוק עדינה ומלכותית.

פרנץ' טוסט בהרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל
פרנץ' טוסט בהרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל

שורה תחתונה: 9.5 במדד הפרנץ' טוסט

הרצל 16, 42 ש"ח

בנדיקט

הפרנץ' טוסט של בנדיקט מורכב מלחמניית בריוש משובחות, שהזהיבו היטב בטיגון ראוי ומדויק, והוגשו שזופות ונאות לשולחן כשלצדן ריבת אוכמניות, סירופ מייפל ומיטב פירות העונה. בסך הכל פרנץ' טוסט קלאסי וערב לחיך, נעים ולא מכביד. קשה להגיד  שמדובר במשהו שלא ראינו בעבר, ונדמה שחסרה ממזריות או תפנית מפתיעה, אך פרנץ' טוסט הוא פרנץ' טוסט, וגם כשהוא לא מומצא מחדש הוא עדיין טוב ומנחם דיו. 

שורה תחתונה: 7.5 במדד הפרנץ' טוסט.

בנדיקט סניפי ת"א:  רוטשילד 29, מתחם שרונה, בן יהודה פינת ז'בוטינסקי 171. 39 ש"ח

קפה נורדוי

בקפה נורדוי הפרנץ' טוסט מורכב מעוגת קוגלהוף בסגנון אירופי שאפויה מבצק רך ומבורך ומלאה בצימוקים ושקדים. לצדה קרם אנגלז ענוג, תותים טריים ובננה מקורמלת. הבננה המקורמלת מעניקה טוויסט שובבי למנה הקלאסית ומשתלבת נהדר עם טעמי האנגלז העדינים והתותים החמצמצים. הפרנץ' טוסט של קפה נורדוי מעולה וניחן בניחוח אירופאי מדויק, אך יש איתו בעיה אחת, הוא יקר מאוד. 68 ש"ח למנה שייעודה המקורי היה לא לזרוק חלילה את שאריות הלחם, הוא מחיר, איך נאמר, מופרך. ובכל זאת, עם טעם וביצוע טוב קשה להתווכח, אז אם אין לחם, תאכלו פרנץ' טוסט של קפה נורדוי.  

פרנץ' טוסט בקפה נורדוי. מתוך אינסטגרם
פרנץ' טוסט בקפה נורדוי. מתוך אינסטגרם

שורה תחתונה: 7.5 במדד הפרנץ' טוסט

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27, 68 ש"ח