טקס פרסי האמי: לילה קסום ונוסטלגי עם "הסופרנוס" ו"אלי מקביל"

הקאסט של "יורשים", טקס פרסי האמי (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)
הקאסט של "יורשים", טקס פרסי האמי (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)

"הדוב" זכתה בעשרה פרסים, "ביף" ו"האחרונים שבינינו" זכו בשמונה כל אחת, אבל הפוקוס הלך ל"יורשים" שנפרדה מהוליווד עם שישה מהפרסים החשובים ביותר של הערב. בין הרשתות זכתה HBO ב-31 פרסים בסך הכל, בעוד נטפליקס מסתפקת ב-22 ו-FX זוכה ב-16. נתראה ב-2025

עונת הפרסים בהוליווד מתקרבת לשיאה, והלילה נערך טקס פרסי האמי ה-75 בלוס אנג'לס והוכתר כאחד הטקסים הטובים של השנים האחרונות, בעיקר בזכות שלל מחוות נוסטלגיות מרגשות לתוכניות עבר ולכוכבים שנפטרו במהלך השנה, ביניהם מת'יו פרי מ"חברים" ונורמן ליר האגדי , כמו גם איחוד של קאסט "הסופרנוס" במלאת לה 25 שנה, איחוד הקאסטים של "אלי מקביל" ו"חופשי על הבר", איחוד הקאסט של "מרטין", הסיטקום הנשכח והלא מספיק מוערך של מרטין לורנס מ-1992, ומחווה מרגשת נוספת לכריסטינה אפלגייט המתמודדת עם מחלת ה-MS. והיו כמובן גם זוכים, אבל רגע.

>> שנת הפיצוץ: הסרטים הכי טובים שראינו ב-2023
>> "יורשים" ומי: הסדרות הכי טובות שראינו ב-2023

הטקס נפתח במערכון פתיחה מופק היטב של המנחה אנתוני אנדרסון, כשהשחקן והקומיקאי השחור לוקח את הצופים לפארודיה על הקלאסיקה הטלוויזיונית "מיסטר רוג'רס", ומפליג משם לקטע שירה וריקוד מעולה שכולו מחוות לנעימות הפתיחה הכי מפורסמות של סדרות טלוויזיה מכל הזמנים. אנדרסון הוביל טקס נטול פדיחות ודרמות וזכה לשבחים על הופעתו, וכולם התעלמו מאוד יפה מהעובדה שהוא נקלע ממש בשבועות שלפני הטקס לפרשיה שבמסגרתה הוא חשוד בתקיפה מינית. בארצות הברית העדיפו להתלה מהגיוון הגזעי והמגדרי של מגישי הפרסים והזוכים. מאוד ווק.

ממש כמו בטקסי גלובוס הזהב ואיגוד המבקרים, גם פרסי האמי לא סיפקו הפתעות דרמטיות במצבת הזוכים: "יורשים" לקחה את כל הקופה של הדרמה הטלוויזיונית, כשזכתה בשישה פרסים וביניהם הסדרה הכי טובה, ושחזור הזכיות של קירן קאלקין ושרה סנוק בקטגוריות השחקנים הטובים ביותר בדרמה ושל מת'יו מקפיידן כשחקן משנה. גם "הדוב" הנהדרת של FX ו"ביף" המפתיעה של נטפליקס סחפו את מרבית הפרסים בקטגוריות שלהן (חמישה פרסים כל אחת). ההפתעות היחידות נרשמו אולי בקטגוריות המשחק הנשיות, כשבפרס שחקנית המשנה בדרמה זוכה ג'ניפר קולידג' בפעם השנייה על העונה השנייה של "הלוטוס הלבן" ולא אליזבת' דביקי מ"הכתר" או ג'יי קמרון-סמית מ"יורשים" שנחשבו לפייבוריטיות.

בסך הכל, כולל פרסי הקריאייטיב שחולקו בשבוע שעבר, מובילה "הדוב" את רשימת הזוכים עם 10 פרסים, "ביף" ו"האחרונים שבינינו" עם 8 פרסים כל אחת (מרבית הפרסים של "האחרונים שבינינו" הגיעו מהקטגוריות הטכניות, בסוג של קיפוח לאחת הסדרות הנפלאות של השנה), בעוד "יורשים" מסתפקת בשישה פרסים בסך הכל (אבל החשובים שבהם), ו"ברוכים הבאים לרקסהאם" ו"הלוטוס הלבן" בחמישה כל אחת.

את טבלת הפרסים בין ערוצי השידור ופלטפורמת הסטרימינג הובילה זו השנה המי-יודע-כמה HBO עם 31 פרסים, כשנטפליקס מזנבת בה עם 22 פרסים, FX עם 16 פרסים, אפל TV+ עם 10 פרסים ודיסני+ עם תשעה פרסים ואמזון פריים עם שישה פרסים בלבד. עם זאת, שילוב כל הפלטפורמות של דיסני, כולל  ABC ו-FX/Hulu, מביא אותה ל-33 פרסים בסך הכל, מגמה מעניינת לקראת איחוד פלטפורמות הסטרימינג שלה בארצות הברית. מי שיצאו מאוכזבות ביותר מהטקס הן "סמוך על סול" המעולה שנפרדה מאיתנו עם אפס זכיות" וגם "טד לאסו", שהגיעה לסיומה בלי לזכות באף אחד מהפרסים להם הייתה מועמדת.