גם המבקרים קבעו: "אופנהיימר", "ברבי" ו"יורשים" זוכות בכל הקופה

אופס, עשיתי את זה שוב. "אופנהיימר" (צילום: יחסי ציבור)
אופס, עשיתי את זה שוב. "אופנהיימר" (צילום: יחסי ציבור)

אתמול הגיע תורם של המבקרים בארה"ב להעניק את הפרסים שלהם: "אופנהיימר" לקחה שמונה פסלונים ו"ברבי" זכתה בשישה ובטלוויזיה גרפו "הדוב", "היורשים" ו"ביף" את הפרסים החשובים. חלק מהזוכים יכולים כבר להתחיל להכין את נאומי הזכייה שלהם בפרסי האוסקר ופרסי האמי

עונת טקסי הפרסים בהוליווד בעיצומה, ובדרך אל האוסקר והאמי הנחשקים – עוברים דרך שלל טקסי פרסים נוספים. אמש הגיע תורם של מבקרי הקולנוע והטלוויזיה בארצות הברית להרעיף פסלונים על הכוכבים, בטקס נוצץ בהנחייתה המצוינת של צ'לסי הנדלר ששודר ברשת הכבלים The CW. הפתעות גדולות לא היו שם, ממש כמו בטקס פרסי גלובוס הזהב שנערך בשבוע שעבר.

>> שנת הפיצוץ: הסרטים הכי טובים שראינו ב-2023
>> "יורשים" ומי: הסדרות הכי טובות שראינו ב-2023

בקטגוריות הקולנועיות, כצפוי, גרפה "אופנהיימר" שמונה פרסים, כולל הסרט הטוב ביותר, הבימוי לכריסטופר נולאן ופרס שחקן המשנה לרוברט דאוני ג'וניור שנשא נאום ניצחון קורע למדי ובו הקריא פאנצ'ים מביקורות גרועות שנכתבו עליו בעבר. "ברבי" לקחה הביתה שישה פרסים, כולל את קטגוריית הקומדיה הקולנועית והתסריט הטוב ביותר.

הפתעה קלה נרשמה כשאמה סטון שוב לקחה ממרגו רובי את פרס השחקנית הטובה ביותר, בעוד פול ג'יאמטי ודא'ויין ג'וי רנדולף זוכים בפרס השחקן ושחקנית המשנה על תפקידיהם ב"The Holdovers" (שיוקרן בארץ תחת השם "נשארים לחג") ומכניעים את קיליאן מרפי ואת אמילי בלאנט מ"אופנהיימר".

גם בטלוויזיה זה נראה כמעט כמו שחזור של טקס גלובוס: "הדוב" זוכה בארבעה פרסים – הסדרה הקומית הטובה ביותר, ג'רמי אלן ווייט ואיו אדבירי השחקנים הטובים ביותר בסדרה קומית, ואבון מוס-בכרך קיבל בצדק את פרס שחקן המשנה; "יורשים" לוקחת שלושה – סדרת הדרמה הטובה ביותר, ופרסי המשחק לקירן קאלקין ושרה סנוק, בעוד מת'יו מקפיידן מפסיד באופן שערורייתי את פרס שחקן המשנה לבילי קראדאפ מ"תוכנית הבוקר"; ו"ביף" המצוינת של נטפליקס גורפת ארבעה פרסים – הסדרה המוגבלת הטובה ביותר, ופרסי המשחק לאלי וונג, סטיבן יאון ומאריה בלו.

עוד פרסים מעניינים: "סקוט פילגרים" היא סדרת האנימציה הטובה ביותר ("בלואי" נשדדה!), "השבוע שעבר הלילה עם ג'ון אוליבר" זכתה בפרס הלייט נייט (אנטישמים!), הסדרה הזרה הטובה ביותר היא "לופין", ובסך הכל יכולים בנטפליקס לסכם ערב מוצלח ביותר. את רגע השיא בטקס יצרה דווקא המנחה צ'לסי הנדלר, כשהזמינה לבמה את גרטה גרוויג ומרגו רובי לשאת נאומי ניצחון למרות שלא זכור בפרסים האישיים על בימוי ומשחק. היה כיף. עכשיו אפשר לעבור לטקסים היותר מעניינים ולתת לאותם אנשים פסלונים אחרים.