גל של אוכל טעים: 3 המקומות הכי מסקרנים שנפתחו בינואר

מתי בתל אביב? שף יונתן רושפלד (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של קולינריק)
מתי בתל אביב? שף יונתן רושפלד (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של קולינריק)

יונתן רושפלד מייצר מיני מהומה טעימה בר"ג השכנה, יוסי שטרית עם אחת הפתיחות הכי מסקרנות השנה - כבר בתחילתה והמהפכה המקסיקנית עדיין בשיאה. כל הפרטים בפנים

גל חמישי או לא, גם ינואר היה (ועודנו) חודש די סוער בגזרה הקולינרית עם פתיחות מעניינות. זה לא סוד שהשפים הגדולים חזרו לפעול בכל הכוח, אבל זה לא מסתפק רק שם: העיר הזו (וסביבותיה) ממש בעניין של אוכל, וזה ניכר. אספנו עבורכם את שלוש הפתיחות הכי מסקרנות של החודש האחרון. מוזמנות להתווכח אתנו על זה בתגובות, העיקר שיהיה טעים לכולנו.

1. יוסי שטרית זוהר מתמיד

מדובר באחת הפתיחות המסקרנות ביותר בשנים האחרונות. שף יוסי שטרית חוזר לקדמת הבמה עם "היבה" (זוהר או הילה במרוקאית) החדשה שלו במתחם מידטאון בדרך בגין. הקונספט הוא תואם OCD: המסעדה פתוחה מספר ימים בשבוע רק בשעות הערב לשני סבבים, כל אחד ל־40 אורחים בלבד. תמצאו כאן תפריט טעימות ובו 12-15 מנות, לדוגמה: בריוש וחמאת אבקת גדילן מצוי; בריסקט דלעת; מרק ארטישוק ירושלמי מוקצף על תבשיל חוביזה ופנה קוטה ארטישוק ירושלמי; טרטר דג ואבוקדו בוויניגרט לימון כבוש; טייק אוף על בורקס במילוי קרם גבינה וחצילים מעושנים; שקדי עגל מעושנים בזיגוג רימונים על תבשיל אורז. היבה, דרך מנחם בגין 144. לפרטים נוספים

יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)
יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)

2. רושפלד נוחת בר"ג (בדרמטיות)

ברמת גן הסמוכה לנו נחתה בדיוק רשת המעדניות "קולינריק" עם שף יונתן רושפלד בפרונט. מתברר שהעיר כמרקחה: החילוניים מחבבים, והחרדים מעט פחות (בגלל אופי המקום). הסופר־מעדניה מזכיר סניף של טיב טעם ויש בו הכול מהכול: דלפק גבינות ונקניקים (כולל חזיר) מהארץ ומחו"ל, ירקות ופירות, קצבייה ומוצרי חלב, פשטידות מצוננות ועוגות, טואלטיקה, משקאות קלים וחריפים ועוד. לצד כל זה, וזו גולת הכותרת מבחינתנו תמצאו שפע של אוכל מוכן: סלטים, מנות בשר ודגים בסגנונות שונים, שניצלים טריים וזהובים, רוטיסרי ועוד. אנחנו ממליצים במיוחד על סלט ביצים מעולה (7.5 שקל ל-100 גרם), שרימפס ברוטב שמנת (12.90 שקל ל-100 גרם), סלמון בעישון חם עם חרדל ודבש (12.90 שקל ל-100 גרם) ועוד כמה אפשרויות. הכל כאן.
קולינריק, ביאליק 39, רמת גן, 03-6227456, ראשון-חמישי 8:00-21:00, שישי 7:00-19:00, שבת 9:00-20:00

שוב אוכל של רושפלד. קולינריק
שוב אוכל של רושפלד. קולינריק

3. אחות קטנה למקסיקנית הפלורנטינאית

ברחוב הרצל נפתחה באחרונה "מסקליטו", אחות קטנה ופחות מחייבת למסקל האהובה מרחוב ויטאל. בתפריט המצומצם תמצאו פה: בוריטו – טורטיית חיטה ובתוכה אורז, שעועית, סלסת אבוקדו חסה וסלסת עגבניות; טאקו מטורטיית תירס בעבודת יד, סלסת אבוקדו ועגבניות, בצל וכוסברה (שלוש יחידות); קסדייה מטורטיית חיטה, מוצרלה סלסת עגבניות וחמוצים (שלוש יחידות); וקערת אורז ושעועית עם סלסת אבוקדו ועגבניות, למי שמעדיף לוותר על מעטפת בצק (52-58 ש"ח). כל אחת מהמנות כוללת תבשיל לבחירה: ברבקואה בקר וטלה בתפוזים, פולד פורק – חזיר בצ'יפוטלה והדרים, עוף מפורק בעגבניות ירוקות ואדומות ותבשיל ירקות שורש עם שעועית לימה כאופציה צמחונית. תפריט המשקאות קטן ומהודק גם כן ותמצאו בו את המרגריטות האהובות של מסקל בגרסה קצת שונה, על בסיס טקילה או מסקל (38/44 ש"ח) ואגווה פרסקה, חליטה טבעית קרה (14 ש"ח).
מסקליטו, הרצל 77, תל אביב, שני-שבת 13:00-23:00 (שעות פתיחה בהרצה)

האח הקטן של מסקל. מסקליטו (צילום יעל יצחקי)
האח הקטן של מסקל. מסקליטו (צילום יעל יצחקי)