מציירים בנווה שאנן: העירייה תממן 5 ציורי קיר לאמנים מקומיים

מטרת הפרויקט החדש היא כפולה: לסייע לאמנים עצמם המתקשים בימים אלה בשל משבר הקורונה ושיפור החזות והמראה הכללי של השכונה הדרומית

ציור קיר בשדרות הר ציון. צילום: עיריית ת"א
ציור קיר בשדרות הר ציון. צילום: עיריית ת"א
11 בנובמבר 2020

נראה שמגמת היציאה למרחב הפתוח ברחבי העיר נמשכת בכל הכוח ולא צפויה להיפסק בקרוב. לאחר שהתוודענו לתערוכות צילום ואמנות שנערכות במוקדים שונים בעיר, הדבר הבא הוא תכנית עירונית ליצירת חמישה ציורי קיר גדולים בשכונת נווה שאנן על ידי אמנים מקומיים.

סופ"ש "אוהבים אמנות": על שמיים פתוחים ואולמות סגורים

צאו אל הרחובות: פסטיבל הצילום הבינלאומי יוצא מהסגר

מדובר בפרויקט מעניין ביוזמת העירייה שבמסגרתו יתאפשר לאמני העיר להגיש הצעה לציור. חמשת הטובים ביותר יונצחו על קירות השכונה הדרומית, כשהמטרה היא כפולה: לסייע לאמנים עצמם המתקשים בימים אלה בשל משבר הקורונה ושיפור החזות והמראה הכללי של השכונה.

ציור קיר בעיר. צילום: עיריית ת"א
ציור קיר בעיר. צילום: עיריית ת"א

העירייה היא זו שתישא בהוצאות המלאות לכל היצירות, לרבות חומרים, ציוד ושכר אמן. בהודעה שנמסרה היום (ד') מטעמה הוסבר כי המטרה היא לעודד בעלי נכסים נוספים לשתף פעולה וכך להרחיב את הפרויקט בהמשך. הקירות שנבחרו בשלב זה הם בכתובות: הגר"א 27, הגר"א 29, הגר"א 33 ויסוד המעלה 2. התאריך האחרון להגשת הצעות הוא ה-29 בנובמבר.

הפרויקט הנוכחי מתווסף לשורה של פרויקטים קיימים שנועדו לסייע לאמני העיר. בין השאר השיקה העירייה תכנית מענקים לאמנים עצמאיים, קרן סיוע לאמנים בהיקף של 700 אלף שקל, אירועי אמנות שונים ברחבי העיר, פסטיבלים ואירועי מוזיקה באתרים שונים.

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי מסר היום כי "משבר הקורונה פגע קשות בעולם התרבות, שהוא נשמת אפה של העיר מיום היווסדה. בחודשים האחרונים הקצינו מיליונים לתמיכה באמניות ובאמנים והמיזם הנוכחי הוא חלק מתוכנית אסטרטגית כוללת – העיר בלי הפסקה לא מפסיקה. ערכו המוסף של המיזם הוא שדרוג מראה השכונה שיעניק לתושבים והמבקרים הנאה מתערוכת קבע על קירות בולטים".

את ההצעות לציורים יש לשלוח למייל הזה 

בעלי נכסים בשכונה המעוניינים להצטרף מוזמנים לכתוב למייל הזה

לפרטים נוספים