כבר חשבנו שמיצינו ברי יין חדשים. ואז הגיע קוט

מי לא רוצה קצת פריז באחד העם. קוט (צילום: נועם רון)
מי לא רוצה קצת פריז באחד העם. קוט (צילום: נועם רון)

אלגנטי, צרפתי וסקסי, קוט הוא ההוכחה שכדאי לצפות לכל מקום חדש שפותחים אנשים שהתחנכו במטבחים של רותי ברודו. בטח אם מדובר באיש שהיה מנהל תחום היין של קבוצת R2M. חוץ מזה יש שם כוסות יין מצוין במחירים סבירים וגם את החמון הכי טוב בעולם, באחריות

10 בינואר 2023

קוט הוא "חוף" או "צד" בצרפתית. הוא שמו של בר היין החדש שבהחלט תרצו להכיר, ושלא במקרה, הוא גם מי שהעביר אותנו מצד "די כבר עם ברי יין, נמאסתם" לצד ה"תודה רבה שבאתם, סליחה שפקפקנו". בקיצור, בכלל לא נמאס לנו מברי יין, אנחנו אוהבים ברי יין. והנה באלגנטיות שיא, קוט כבר התבסס כאחת הפינות המדוברת בעיר, באחד העם פינת פריז. והיות וידוע שאפשר לסמוך על מי שעבר תחת כנפיה של רותי ברודו, עוד לפני שהגענו לביקור, הציפייה הייתה גבוהה – את הקוט פתחו יוצאי קבוצת R2M האגדית, בהם יונתן בוטביה ואלעד שהם – מי שניהל את תחום היין בקבוצה ואחראי על לא מעט תפריטי יין נהדרים ברחבי העיר.

צעדנו לעת ערב על רחוב אחד העם הפסטורלי, חלפנו את ההמולה של רחוב נחלת בנימין שהופך לנו לאט לאט לרחוב דיזינגוף של 2018, ובאחת הפינות השקטות והיפות בעיר מצאנו את הקוט. מיקומו הפינתי בבניין יפהפה לשימור באזור שנראה הכי קרוב לפריז, היווה בסיס נהדר להקמת פריז קטנה בתוכו.

חמון מוסיף המון. קוט (צילום: נועם רון)
חמון מוסיף המון. קוט (צילום: נועם רון)

אם היינו צריכים לבחור מילה אחת לתיאור המקום הזה היא הייתה "סטייל". אבל מזל שמותר לנו להרחיב. קודם כל, כמה כיף ומרענן לראות סטייל אירופאי, אמיתי, מושקע, ומוקפד בתל אביב. החלל מחולק לשני מפלסים, כאשר בתחתון מפוזרים שולחנות קטנים בצפיפות המדויקת, בעליון ממוקם בר ברזל שחור סקסי, ובמרכז החלל יושב דלפק עץ עמוס בבקבוקי יין. העיצוב כולו חמים בגווני עץ משתנים, ברקע פלייליסט אלטרנטיבי שכייף לזמזם, והתאורה העדינה שנובעת בעיקר מהנרות הפזורים בחלל רק מחזקת את האווירה הכה סקסית של הקוט.

בסדר, השתכנענו, אנחנו אוהבים אתכם. קוט (צילום: נועם רון)
בסדר, השתכנענו, אנחנו אוהבים אתכם. קוט (צילום: נועם רון)

ניגשו אלינו מלצרים שגם הם סטייל בעצמם, והביאו לנו תפריט שלשם שינוי לא היה בכתב יד על דף מחברת חשבון של כיתה ד', אלא מעוצב בקפידה. הוא מכיל מעט נשנושים שמחמיאים ליין כמו צלחת גבינות, פרי, וריבת בצל אלוהית (62 ש"ח), סלט קיסר קריספי וממכר (52 ש"ח), צ'יפס דקיק שאמן והיה עובר טיגון נוסף (28 ש"ח), וחוזליטו, שהוא החמון הטוב בעולם לטענת התפריט. טעמנו והשתכנענו (118 ש"ח, אבל מיובא מחו"ל ובאמת הכי טוב בעולם). בעתיד הקרוב התפריט צפוי להתרחב ולהכיל גם מנות של ממש, למרות שלא באמת הרגשנו בחסרונן.

שפע יין שקשה להשתלט עליו, אבל אנחנו נעשה מאמץ. קוט (צילום: נועם רון)
שפע יין שקשה להשתלט עליו, אבל אנחנו נעשה מאמץ. קוט (צילום: נועם רון)

בגזרת היין יש שפע שקשה להשתלט עליו, אבל למביני עניין התפריט הזה הוא החלום בהתגשמותו. ספרון קטן בו מיוצגת כמעט כל מדינה ביבשת אירופה ומחוצה לה במחירים סטנדרטיים מינוס (כלומר, לטובה) – נדיר למצוא בתל אביב בימינו כוס יין טוב שעולה פחות מ-40 שקלים, ופה יש מספר כאלה, מה שמעודד את השתייה בכוסות ועל הדרך גם את ההתנסות במגוון רחב יותר של יינות.

המקום לא לוקח הזמנות כרגע, וכנראה שבגלל שמיום היוולדו הוא פשוט עושה את הדברים נכון, כדאי שתתכוננו לתור ארוך מאוד בהמתנה לשולחן. המלצתנו- תגיעו מוקדם (18:00 כזה), או שתגיעו עם סבלנות או שתגיעו עוד חודשיים, כי הם עדיין נמצאים בתקופת הרצה. כך או כך או כך – הקוט שווה את זה.
אחד העם 33, שבת-חמישי 18:00-00:00, סגור בשישי