בואו להפוך את מלון אימפריאל לטריפ האישי שלכם

עבודה של אירה ולנה סימונוביץ'. מוזיאון הפופ אפ ברחוב פנקס (צילום: רעות ברנע)
עבודה של אירה ולנה סימונוביץ'. מוזיאון הפופ אפ ברחוב פנקס (צילום: רעות ברנע)

שיתוף פעולה בין אוצרת מוזיאון הפופ אפ הסופר מצליח לבית אנשי מלון אימפריאל יוצא בקול קורא שמציע לכם (בהנחה ואתם אמנים) להשתלט על חדרי המלון. וגם: קולות קוראים טריים ליריד צבע טרי ולבן הזקונים שלו, עיצוב טרי

28 בספטמבר 2022

קולות קוראים לפרויקטים אמנותיים יוצאים כל הזמן (צריך רק לדעת איפה לחפש), אבל יש כאלה שהם חשובים או מגניבים מכדי שנתעלם מהם. הראשון הוא קול קורא ליריד צבע טרי, אירוע האמנות הכי גדול בעיר (ובארץ) ב-12 השנים האחרונות. אנחנו אולי לא יודעים עדיין איפה יתקיים היריד הפעם (יש לנו עד אפריל 2023 לגלות), אבל כן יודעים להגיד שהשתתפות בחממת האמנים העצמאיים הפכה לסוג של תחנת חובה לכל מי שרוצה למצוא את עצמו משתלב בסצנת האמנות המקומית. מדי שנה נבחרים כמה עשרות אמנים ואמניות להציג בחממה, פרויקטים בסדר גודל של מיני תערוכת יחיד, ומקבלים ליווי ומקצועי בחודשים שלפני התערוכה שכולל אוצרות, תמחור, הפקה, מסגור וסיוע בכל דבר אחר שהם מתלבטים לגביו. הבחירה נעשית באופן אנונימי ע"י ועדה שמתחלפת מדי שנה, ואם עוד לא הצגתם שם – זה בדיוק הזמן להגיש מועמדות.

תחנת חובה לאמני העיר. יריד צבע טרי 2017 צילום: אייל גזיאל
תחנת חובה לאמני העיר. יריד צבע טרי 2017 צילום: אייל גזיאל

בין בוגרי החממה במהלך השנים האחרונות אפשר למצוא אמנים.ות כמו אדם יקותיאלי (know hope), ניבי אלרואי, רונית ברנגה, אורן פישר, אלהם רוקני ועוד רבים וטובים. ואם אתם.ן חושבים על להצטרף לרשימה המכובדת הזו – אל תהססו. מגישים מועמדות עד ה-23.10 פה בלינק.

אבל רגע, זה לא הכל: במקביל לחממת האמנים העצמאיים ולביתני הגלריות והפרויקטים מתקיים מדי שנה גם עיצוב טרי, בן הזקונים הלא פחות מגניב של היריד. גם כאן, נדירים המעצבים.ות שעושים היום חיל ולא דרכו בו רגל (בין יוצאי החממה נמנים צחי נבו, מעיין בן יונה, גור ענבר, סטודיו קוזי, סטודיו Fe ועוד ועוד), ובניגוד לחממה – בעיצוב טרי אפשר להשתתף גם יותר מפעם אחת (בהנחה שיש דברים חדשים להציג ולמכור). אז מעצבים ומעצבות מכל הסוגים והמינים – כלים, רהיטים, תכשיטים, אביזרים וגם דברים יפים אחרים שהם לא בהכרח פונקציונליים – זה המקום שלכם להגיש מועמדות עד ה-2.11.

מלון כאוות נפשכם. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
מלון כאוות נפשכם. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

ולמשהו אחר לגמרי, אבל אולי תמצאו בו את עצמכם אז למה לא לנסות. מלון אימפריאל ויערה זקס (היזמית של מוזיאון הפופ-אפ הכה מצליח שחצי מדינה עמדה בשבילו בתור) משיקים מיזם חדש בשם "Imperial Hotel Wonderland": תערוכת פופ-אפ במסגרתה יתנו לאמנים.ות להשתלט לא על בניין שמיועד להריסה אלא על חדרי בית המלון הקיימים. כל החדרים ישארו בפורמט של חדר מלון – עם הריהוט הקיים ומה שמאפיין חדר מלון. האמנים יצטרכו לייצר "חדר שכולו פנטזיה ולהכניס את המבקרים לעולם החלומות שלהם – עולם סוריאליסטי שבו הכל יכול להתקיים, ובו המבקרים בתערוכה יוכלו ללכת לאיבוד בין החדרים ולהיכנס לטריפ למשך שעה וחצי". אם אתם חושבים שאתם מספיק קוואליפייד כדי להכניס אחרים לטריפ – כאן נמצאים כל הפרטים (והפעם אין לכם הרבה זמן – ההרשמה נסגרת ב-1.10).