מחממים ומנחמים: הקוקטיילים החורפיים הכי טובים בעיר

קצת פניצילין לחורף
קצת פניצילין לחורף

זה לא שאנחנו באמת צריכים תירוץ כדי לשתות בלאדי מרי או כל קוקטייל חורפי אחר, אבל בכל זאת מצאנו אחד די מוצלח כשהסתכלנו הבוקר מחוץ לחלון. קבלו את רשימת הקוקטיילים שתעשה לכם חורף חם

9 בדצמבר 2021

ההכנות לחורף שלפתע הגיע נמשכות בכל הכוח, ואחרי שהמלצנו לכם איך כדאי להמתיק אותו עם רשימת הקינוחים החורפיים עכשיו נמליץ כיצד לשכר ולשקר אותו. הבנתם? בקיצור, אצרנו עבורכם את רשימת הקוקטיילים הכי נכונים לחורף, שיחממו, ישכיחו, ישמחו וינחמו. אה, ויש בסוף גם מתכון למי שלא רוצה לצאת מהבית. 

1. דולסה דלצ'ה קולדה | ספייס האוס

קוקטייל מתוק ומנחם המבוסס על וויסקי ג'ים בים אמריקאי. וויסקי הוא ללא ספק משקה מופתי לחורף, ונוספים לו פה ריבת חלב ותוספת קרם קקאו. הקוקטייל משוקשק היטב ונותר מתוק, סמיך, ומושלם לבינג' מול נטפליקס – במיוחד כשאפשר לקבל אותו גם הביתה בוולט. אבל אם החורף מוציא אתכם מהבית אז שבו ליהנות ממנו בספייס האוס עצמו ולא תתחרטו.
36 ש"ח, דיזנגוף 117, 03-518-5904

2. CLOVE | מושו בר

הבר הסודי והאפלולי של ק-פה האנוי מספק לנו דרינק מושלם לימי החורף, שהוא לא פחות מאנטיביוטיקה אם במקרה חטפתם איזה וירוס או צינון עיקש. הקוקטייל מבוסס גם הוא על וויסקי חורפי, מהנה ומשכר. נוסף לוויסקי סירופ מייפל צ'אי בניחוח חד פעמי, דרמבוי שהוא ליקר דבש במתיקות-חריפות עוצמתית, ליקר בנדקיטין עשבוני וביטר תה שחור. טעים עד מרפא.
65 ש"ח, פרישמן 77 (בתוך ק-פה האנוי) 03-677-1184

מושו בר. צילום: יהונתן חיים
מושו בר. צילום: יהונתן חיים

3. Imperial | American coffee

מדובר בקוקטייל חורפי אך מעורר בעת ובעונה אחת, שכן הקפאין נוכח בו וטוב שכך: אחרי הכל, ולצערנו, לא נוכל להיכנע לשנת חורף כפי שהיינו רוצים. גם כאן הוויסקי מככב והקוקטייל מבוסס על וודרפורד ריזרב בורבון (למיטיבי לכת), קפה פילטר, קצפת ביתית ממותקת קלות ואגוז מוסקט שמעניק לכל טעם אגוזי מנצח.
36 ש״ח, הירקון 66,  073-264-9464

קפה, קצת אחרת באימפריאל. צילום: גלעד ליבנת
קפה, קצת אחרת באימפריאל. צילום: גלעד ליבנת

4. CALL ME OLD FASHIONED | בל בוי 

אולי תקראו לי מיושנת אבל הקוקטייל הזה הוא קלאסה נצחית. מדובר בדרינק מתובל וריחני בניחוחות חורף עזים ועמוקים. הקוקטייל הוא שילוב של רום כהה מתובל בטונקה, ליקר אמארו דובדבנים בתוצרת ביתית, תוספת נחוצה של מייפל מתובל בפקאן שממתיק במידה ראויה וכן ליקר פרנה ברנקה מנטה וגם תערובת מרירה-רעננה של עשבי תיבול.
66 ש"ח, ברדיצ'בסקי 14, בתוך מלון ברדיצ'בסקי.  03-728-9213

אולד פאשיונד בבל בוי. צילום: אנטולי מיכאלו
אולד פאשיונד בבל בוי. צילום: אנטולי מיכאלו

5. בלאדי מרי | דליקטסן כיכר רבין

בדליקטסן החדש של כיכר רבין מתעוררים בנו כיסופים לימי חורף שבהם היינו מטביעים את היגון עם סלסלת לחמים בבראסרי והרבה אלכוהול. ובכן, הפתיחה המחודשת של החלל מזכירה לנו שיש דברים שהם לנצח. והנה – אפשר לחזור לשתות מלא בלאדי מרי על הבר ולקוות לטוב. הקוקטייל הקלאסי של מיץ העגבניות הטרי, הוודקה, קורט הפלפל השחור וגבעול הסלרי – חשוב מאוד. נספר לכם שמיטיבי לכת גם יוסיפו לקוקטייל מעט מרק בקר צח, אבל יש דברים שהשתיקה יפה להם והשתייה נחוצה להם.
38 ש"ח, אבן גבירול 70, 03-968-1010

בלאדי מרי של הדליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל
בלאדי מרי של הדליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל

6. ג'ונו | סנגרייה

אולי סנגרייה היא לא קוקטייל קלאסי, אך הגדרתו של הקוקטייל היא תערובת ועל כן הסנגרייה נחשבת גם נחשבת. יין אדום מחומם היטב, בתוספת של קינמון, ציפורן, מעט וויסקי, וכמובן פירות (תפוחים ותפוזים) שמתחבאים במשקה ומקבלים גוון שחום לאחר שהתבשלו קלות. בקיצור טעים, מחמם והכי אירופאי. לחיים!
25 ש"ח, דה האז 1, 03-544-6620

ויש לנו גם מתכון לקוקטייל פנצילין לחורף, מאת: ויטה ולדימירסקי

מרכיבים:

60 מ"ל ויסקי דיוארס 12
30 מ"ל מיץ לימון טרי
30 מ"ל סירופ דבש
15 מ"ל וויסקי דיוארס 15 שנה מעושן
חתיכות ג'ינג'ר מסוכר 2-3 לקישוט

הוראות הכנה: 

מכניסים לשייקר קוביות קרח, כמעט ממלאים אותו ולאחר מכן מוסיפים את סירופ הדבש ומיץ הלימון ומשקשקים היטב. מכינים במקביל כוס לואובול עם קרח, מסננים אליה את הנוזלים מהשייקר ולבסוף מוזגים את הדיוארס לאט במטרה שיצוף למעלה. מומלץ לקשט בג'ינג'ר מסוכר.