פסטיבל קאן: הסרט הדרום קוריאני "פרזיטים" זכה בדקל הזהב

סרטו של בונג ג׳ון הון ("רכבת הקרח") זכה בפרס הגדול של פסטיבל הקולנוע הנחשב. טרנטינו יצא בידיים ריקות

מתוך הסרט "פרזיטים" (צילום: יח״צ)
מתוך הסרט "פרזיטים" (צילום: יח״צ)
25 במאי 2019

פסטיבל קאן ה-72 במספר ננעל בטקס הענקת הפרסים המסורתית. פרס דקל הזהב, מהפרסים החשובים ביותר בעולם הקולנוע, הוענק לסרט "פרזיטים" של הבמאי הדרום קוריאני בונג ג'ון-הו. הסרט, שזכה לביקורות מהללות לאחר שהוקרן בריביירה ביום שלישי האחרון, הביס בדרך אל הפרס 20 סרטים, בהם החדשים של קוונטין טרנטינו, פדרו אלמודובר, טרנס מאליק, ג'ים ג'רמוש, האחים דארדן וקן לואץ'.

"הגרנד פרי", הפרס השני בחשיבותו, הוענק לסרט "אטלנטיק" של מאטי דיופ, הבמאית השחורה הראשונה אי פעם בתחרות הרשמית של הפסטיבל. זוכים נוספים הם "באקוראו" ו"עלובי החיים", שחלקו את פרס חבר השופטים, אנטוניו בנדרס שקיבל את פרס השחקן על הופעתו ב"כאב ותהילה" של אלמודובר, ואמילי ביצ'ם זכתה בפרס השחקנית בזכות הסרט "ג'ו הקטן".

פרס הבימוי הוענק לאחים דארדן על סרטם "אחמד הצעיר". סלין סיאמה קיבלה את פרס התסריט על הסרט "דיוקנה של אישה בלהבות" – שגם קיבל את פרס ה-Queer Palm, פרס עצמאי המוענק מדי שנה לסרט העוסק בדמויות ונושאים להטב"ק. ״זה חייב להיות גן עדן", סרטו החדש של הבמאי הפלשתיני אליה סולימאן, זכה בציון מיוחד לשבח. סולימאן זכה גם בפרס מטעם ארגון המבקרים הבינלאומי Fipresci, שהוענק מוקדם יותר היום.

עוד דיווחים מפסטיבל קאן:
זומבים ושמלות ערב על השטיח האדום של ערב הפתיחה
הסרט החדש של טרנטינו פשוט משעמם
שישה סרטים מומלצים שהוקרנו בפסטיבל

את חבר השופטים של התחרות הרשמית השנה הוביל הבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו. לצידו בצוות ישבו השחקנית אל פנינג, הבמאים יורגוס לנטימוס ("המועדפת"), קלי רייכרט ("נשים מסוימות"), פאבל פבליובסקי ("אהבה בימים קרים") ואחרים. הסרט הזוכה, "פרזיטים", הוא הסרט הקוריאני הראשון אי פעם שזכה בפסטיבל החשוב. מדובר בשילוב של קומדיה שחורה עם דרמת מתח, בו משפחה ענייה מתחזה ומרמה את דרכה אל ביתה המפואר של משפחה עשירה.

מי שיצא בידיים ריקות מהטקס הוא "היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו, שהיו מי שהימרו עליו כזוכה אפשרי בפרס הגדול. הפרס היחיד שהסרט קיבל השבוע היה ה-Palm Dog, המוענק מדי שנה לכלב או הכלבה הטובים ביותר המופיעים בסרטי הפסטיבל.