פסח מתוק ונטול פשרות: מצאנו את הקינוחים המושלמים לארוחת החג

חביבת הקהל. פיסטוקתות בדלאל (צילום קיס אנד טל)
חביבת הקהל. פיסטוקתות בדלאל (צילום קיס אנד טל)

לאוכל שמישהו אחר ידאג, אתם תדאגו לקינוח: עוגת פולנטה מהבייקרי, טופי קראנץ' מביסקוטי ופבלובה תות של מגזינו - ועוד דברים טעימים לסיום ליל הסדר

חג האביב כבר ממש מעבר לפינה, והבשורות הטובות הן שמשנה לשנה עוגיות היין ועוגיות הקוקוס העבשות נשכחות להן ומפנות את מקומן לעוגות מופלאות, נטולות גלוטן וקמח אך טעימות ומיוחדות באמת. מה נשתנה? התפתחנו, למדנו, התנסינו וכעת קינוחי הפסח הם כבר לא בגדר פשרה קולינרית אלא עוגות מרשימות, מענגות ואביביות. 

>>חג של שותים: 25 יינות מומלצים לפסח 2022 באתר השולחן
>>כנגד ארבעה קוקטיילים דיברה התורה

בוטיק סנטרל | עוגת פיסטוק מלבי

בבוטיק סנטרל עשו שיתוף פעולה מרגש עם בלוגרי אפייה ומתכונאים לכדי שולחן עוגות חגיגי, אביבי ומרגש. זו שאהבנו במיוחד היא עוגת פיסטוק מלבי מבית היוצרת של פיית העוגיות הלוא היא ענבל לביא: עוגת שכבות ביסקוויט פיסטוק, בתוספת של קרם מלבי מהנה ומעוטרת ברוטב אדמדם של  פירות יער ותותים, שמשתלב נפלא עם טעם הפיסטוק העוצמתי. שמחה רבה. 138 ש"ח.
https://www.boutiquecentral.co.il/

בוטיק סנטרל ופיית העוגיות (צילום טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל ופיית העוגיות (צילום טל סיון ציפורין)

ביסקוטי | טופי קראנץ'

כדי לסיים את ארוחת הסדר בנימה אופטימית ולהעיר את יושבי השולחן המעולפים מרוב יין ואוכל, מספיק לשלוף מהמקרר את עוגת הטופי קראנץ' של ביסקוטי: תחתית פאדג' עשירה ועליה קרם נוטלה, קראמבל שוקולד ונוגט קריספי וקרם שנטילי וניל. את כל היופי הזה מכסה מעטפת קרמל מלוח משובץ גבישי שוקולד מוזהבים ופריכים, שמעניקים לקינוח אקסטרה חגיגיות. במקום השני ובפער נקודות קטן מגיעה עוגת שוויצריה הקטנה, תחתית עוגיית מרנג אגוזים, קרם מסקרפונה שבתוכו שכבת שוקולד מריר פריכה ומעל נטיפי שוקולד לבן. ככה עושים חג שמח. מ-72 ש"ח לפס ועד 188 ₪ לעוגה בקוטר 26 ס"מ).
ביסקוטי

טופי קראנץ בביסקוטי (צילום בועז לביא)
טופי קראנץ בביסקוטי (צילום בועז לביא)

בייקרי | עוגת פולנטה לימון וריקוטה

בבייקרי כרגיל פותחים שולחן חג כהלכתו. מלבד מאכלי החג הקלאסיים מצטיינת המעדניה של רותי ברודו בתפריט קינוחים שכולל קינוחי כוסות מרשימים וערבים לחיך, עוגיות פסח קלאסיות בביצוע מושלם וגם עוגת אגוזי לוז וג'אנדויה. מכל המסובות לשולחן בחרנו לציין את עוגת הפולנטה הנהדרת שמתכתבת בדיוק עם חג האביב. מדובר בעוגה איטלקית עשויה קמח תירס, לימון ריחני, תוספת של שמן זית וצנוברים וציפוי קרם שמנת מבושם במרווה. עוגה נהדרת שלא חוטאת בכבדות והיא קלילה ואידאלית במיוחד אחרי הקניידעלך, הגפילטע והכבד קצוץ. 79 ש"ח.
להזמנות

קלאסיקה על זמנית. הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)
קלאסיקה על זמנית. הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)

דלאל | תותים ושוקולד

סוס מנצח לא מחליפים וכך שנה אחר שנה אנו מוצאים את עצמנו מתעלפים מהפיסטוק תות של דלאל, עוגה גבוהה ומרשימה המורכבת משכבות פיסטוק וביניהן גנאש וניל, קולי פטל ומלא תותים ואוכמניות (138 ש"ח). לידה לא צריך שום קינוח אחר אבל מי שבכל זאת מוכרח עוד משהו ליד הקפה שאחרי, שיבדוק את ה־קוקיז BOX: מארז נשיקות, פיננסייר קוקוס, עוגיות אמרטי שקדים & קוקו קרנץ' (68 ש"ח). משהו קטן וטוב במלוא מובן המילה.
להשיג בדלאל הקונדיטוריה, שה דלאל וקפה דלאל

משהו קטן וטוב. קוקיז בוקס בדלאל (צילום קיס אנד טל)
משהו קטן וטוב. קוקיז בוקס בדלאל (צילום קיס אנד טל)

מגזינו | פבלובה תותים

עוגה אידיאלית למי שרוצה להשוויץ בשולחן החג, ולמה לא בעצם. מלבד האסתטיקה, נספר שמדובר בפבלובה שעשויה ממרנג אפוי לפי הספר שנותר קריספי ואוורירי, מעליו זילוף מלכותי של קרם מסקרפונה עם טאץ' הכרחי של וניל במתיקות מעודנת ותותים טריים כמובן. על כל זאת מנצח רוטב תות מופלא להשלמת הביס החגיגי. 160 ש"ח לקוטר 20, להשיג מיום חמישי בחנות או בוולט.
מגזינו

בואי נקנה לך תותים. מגזינו (צילום כרמל קוך)
בואי נקנה לך תותים. מגזינו (צילום כרמל קוך)

מימי | עוגת שוקולד מופלאה

על מימי תמיד אפשר לסמוך שתייצג אותנו כראוי בשולחן החג. כשהדודה שואלת מתי ילד או חתונה או מה מתקדם עם הקריירה, פשוט תנו לה חתיכה הגונה מעוגת השוקולד המופלאה של מימי. היא מורכבת משכבות ביסקוויטים פונדנט שוקולדי וערב לחיך, ומעליו קרם שוקולד עשיר וגם ציפוי של גנאש שוקולד. מה שנקרא יד חזקה וזרוע נטויה כדי לחתוך ממנה עוד. 126 ש"ח.
www.mimi.co.il, 09-8353600

מופלאה להפליא. מימי (צילום דניאל לילה)
מופלאה להפליא. מימי (צילום דניאל לילה)

מיקי שמו | כל הקולקציה

אם יש אדם אחד שיודע להפיח חיים גם בעוגיות הפסח שחשבנו שכבר מאסנו בהן, הוא מיקי שמו, אלא מה: עוגיות מקרון פציחות ונפלאות, עוגיות נוגטין במילוי פרלינה וגם עוגיות שקדים קינמוניות ממכרות (39-49 ש"ח). גם עוגות המוס שלו הותירו אותנו בהתרגשות. התלהבות יתרה נרשמה כאשר לא עמדנו בפיתוי ונשקנו בעוז לעוגה שעונה לשם "נשיקה צרפתית". כן כן. היא מורכבת מפאדג' שוקולד לבן שעשוי למופת, תוספת של מוס קפה במרירות רצויה, וקרם אגוזי לוז לתפארת.
מיקי שמו הקונדיטוריה

וזו רק אחת מהן (צילום דניאל לילה)
וזו רק אחת מהן (צילום דניאל לילה)

רולדין | מנגו קוקונט

ברולדין כיאה לחג האביב היטיבו להשתמש בפירות אביב וקיץ נהדרים וכן במרכיב האולטימטיבי והנצחי של קינוחי פסח, קוקוס. אך השימוש כאן בקוקוס הוא חכם וטוב ומבליט את יתרונותיו. מדובר בעוגה שמורכבת משכבת אגוזי קוקוס קצוצים וקלויים העונה לשם קרוקונט, ומעליה מרנג שקדים וקוקוס פציח, קרמו של מנגו, פסיפלורה וקרמל, ומעל מוס שוקולד לבן וקוקוס. קינוח נפלא עם קריצה טרופית לעבר החופשה הבאה, יציאה ממצרים בכל זאת. 129 ש"ח.
רולדין

רולדין (צילום רונן מנגן)
רולדין (צילום רונן מנגן)

עוגת גזר | UGIYA TLV

על הקונדיטור מעוז סנדלר כבר סיפרנו בפורים, ונראה שמחג לחג כוחו עולה. הפעם זוהי עוגת גזר מושלמת, שמי היה מאמין שתהיה כשרה לפסח, שחומה וקרמלית עם תוספת מבריקה של קינמון, אגוזי מלך ופרוסטינג גבינת שמנת ממותק ואהוב. השוס האמיתי הוא שהפרוסטינג הוא באמצע העוגה וכך נוצר כריך עוגת גזר כאשר יש שכבת עוגה, שכבת פרוסטינג ועוד שכבת עוגה מלמעלה. שנאמר – יאמי. 75 ש"ח.
להזמנות 050-8664103 באיסוף עצמי או משלוחים

עוגת גזר כשל"פ (צילום יח"צ UGIYA)
עוגת גזר כשל"פ (צילום יח"צ UGIYA)