ויקומו המלפפונים: 10 מנות קיציות לעונה הכי חמה

קיץ 2018 כבר אצלנו והגיע הזמן לעשות סדר בעניינים - אלו 10 המנות הכי שוות לעונה הכי חמה בשנה, ואל תתפשרו על שום דבר אחר, כן?

בנטו בוקס של אמאמה (צילום: אמיר מנחם)
בנטו בוקס של אמאמה (צילום: אמיר מנחם)

בנטו בוקס | אמאמה

ארוחת צהריים יפנית מסורתית מתאימה בול לקיץ התל אביבי כי היא קלה, מגוונת ולא זורקת אתכם לשנ"צ על המקלדת. קופסת הבנטו של אמאמה מפגישה שלוש שיטות הכנה – צלייה בגריל, אידוי וטמפורה – שמופיעות בקופסה אלגנטית כסשימי וניגירי טונה, אספרגוס בטמפורה, שיפודי יקיטורי ועוד. 110 ש"ח.
אמאמה, הברזל 34 רמת החייל תל אביב

בנטו בוקס של אמאמה (צילום: אמיר מנחם)
בנטו בוקס של אמאמה (צילום: אמיר מנחם)

פיפינו | Selas

פיפינו, מלפפון בלדינו, הופך בידי השף אור גינסברג לכוכב הערב בצזיקי אינסייד אאוט: רביולי מפרוסות מלפפון דקיקות במילוי קרם לבנה מתוצרת בית. פוריקקה (תערובת תיבול יפנית), יוזו ורוטב פונזו שיסו מוסיפים בעיקר צבע ואקזוטיות, אבל מה שבאמת מוצלח פה הם החשיבה המקורית והטעם. 31 ש"ח.
סלאס, רבי תנחום 6 (שוק הפשפשים) יפו

עוד כתבות מעניינות:
10 מנות האננס ששוות טעימה בקיץ הקרוב
שישה טרנדים קולינריים לכבוד הקיץ
הסרטים הכי טובים שמגיעים הקיץ לקולנוע

← לרשימת אירועי הקיץ המלאה של Nespresso

פיפינו של סלאס (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיפינו של סלאס (צילום: אנטולי מיכאלו)

Jerusalem Ormoz, Sipon 2016

היינות הסלובניים הם משהו שכדאי מאוד להכיר הקיץ – קלים, אחרים, ובעיקר עוד לא יקרים כמו יינות מאזורי יין נחשבים בעולם. הפייבוריט שלנו הוא השיפון של ג'רוזלם אורמוז – יין ממזרי ובועט עם חמיצות מעולה ומליחות מינרלית משגעת. אז כשהחברים מזמינים בורגון יקר מדי, תפתחו עוד בקבוק של שיפון סלובני ותגלגלו על הלשון: Nazdravia.
65 ש"ח, ישירות מהיבואן: saroimports.com

Jerusalem Ormoz, Sipon 2016
Jerusalem Ormoz, Sipon 2016

מחבת קלמרי | בבי בר אוכל שכונתי

במסעדה של השף אסי לוי מגישים קלמרי סגול טרי עם רצועות ג'ינג'ר דקות חלוטות, מיץ ליים בכמות נדיבה, אספרגוס וגבעולי בצל ירוק. המנה מוגשת עם פוקאצ'ה חמה, אמצעי לחיסול הרוטב עד הטיפה האחרונה. 68 ש"ח.
בבי בר אוכל שכונתי, בן יהודה 106 תל אביב

מחבת קלמרי של בבי בר (צילום: שיר ויזר)
מחבת קלמרי של בבי בר (צילום: שיר ויזר)

היאשי צ'וקה | מנטנטן ראמן בר

עוד מנת קיץ מהמטבח היפני והפעם טייק אוף על הראמן הכי טעים בעיר: אטריות ראמן קרות, ירקות טריים פרוסים דק, במבו שוט, חצי ביצה רכה וקוביות קרח. לתיבול אפשר לבחור בין רוטב סויה וסאקה מתוק עדין או רוטב גומא יפני קלאסי על בסיס שומשום. טבעונים יכולים לקבל את המנה ללא ביצה. 52 ש"ח.
מנטנטן ראמן בר, יבנה 38 תל אביב

גבינת פטה יוונית | מעדניית יום טוב

משפחת יום טוב נערכה לקיץ עם גבינה יוונית חדשה שמשתדכת באופן מושלם לאבטיח צונן. זו גבינה חצי קשה שעשויה מחלב עזים וכבשים, בטעם מעודן, בחמצמצות טבעית ומליחות מעודנת, 24 אחוז שומן. 10 ש"ח ל־100 גר'.
מעדניית יום טוב, לוינסקי 43 תל אביב

מנגו לאסי | לאסי בר

הלאסי בר הוא הפיתוח החדש של חבורת הדוסה בר ואלגריה. בהתאם לכך, הבלינג הטבעוני החדש הוא מנגו לאסי, משקה על בסיס יוגורט קשיו פרוביוטי בהכנה עצמית עם בשר מנגו ומי ורדים. 24־29 ש"ח.
לאסי בר, בן יהודה 188 תל אביב

מנגו לאסי של לאסי בר (צילום: אנטולי מיכאלו)
מנגו לאסי של לאסי בר (צילום: אנטולי מיכאלו)

סלט ריג'לה ותמרים | הבסטה

ריג'לה הם ללא ספק מלהיטי הקיץ. עלים מקומיים, קלילים ועשירים באומגה 3, שפלשו מערוגות בתי הטבע והבריאותנים אל המנות של השפים. בבסטה תמצאו סלט ריג'לה ותמרים על יוגורט, צנוברים קלויים, צנוניות ובצל. 59 ש"ח.
הבסטה, השומר 4 תל אביב

סלט קולרבי ונקטרינה | מלגו ומלבר

השף מוטי טיטמן מקליל עבורכם את הקיץ במלגו ומלבר עם סלט של דפי קולרבי ונקטרינה, לבבות חסה, מנגולד, עלי נענע וכוסברה, בייבי לפת וגרנולה אגוזים. 46 ש"ח.
מלגו ומלבר, שד' רוטשילד 142 תל אביב

סלט קולרבי ונקטרינה של מלגו ומלבר (צילום: אפיק גבאי)
סלט קולרבי ונקטרינה של מלגו ומלבר (צילום: אפיק גבאי)

שמפניה Jacque Selosse | ג'יאקונדה

אין עונה רעה למשקאות מבעבעים, אבל הקיץ הוא בכל זאת הזמן הכי נכון לשתות שמפניה צוננת, גם אם מוגזמת: יבואניות היין ג'יאקונדה החלו לייבא ממש עכשיו את יינותיו של אחד מגדולי יצרני שמפיין – Jacques Selosse – ואנחנו ממליצות על ה־Brut Initial Grand Cru שלו, בלנד של שרדונה משלושה בצירים שונים (2001, 2002, 2003) משלושה כפרים שונים. מובטחות לגימות מקסימות עם סיומת מלוחה כמו שאנחנו אוהבות. 900 ש"ח.
ג'יאקונדה, פרישמן 73 תל אביב