קיצור תולדות הקליק

מ־1979 ועד היום, עשר קטנות על הקליק

עטיפת התקליט "אמא אני לא רוצה להיגמל"
עטיפת התקליט "אמא אני לא רוצה להיגמל"

הקמת הלהקה / 1979

חברי הילדות הירושלמים אלי אברמוב ודני דותן, שניגנו בנעוריהם בלהקת פולחן דיוניסוס שלא זכתה להכרה, פוגשים את המתופף ז'אן ז'אק גולדברג שהגיע מבלגיה לקיבוץ לוחמי הגטאות. יחד הם מקימים להקה שתהווה אלטרנטיבה לקליקה המוזיקלית השלטת במצעדי הפזמונים וקוראים לה "הקליק".

[tmwdfpad]

התגבשות ההרכב הסופי והופעת הבכורה / 1980

ללהקה מצטרף לוחם שייטת 13 המשוחרר עובד אפרת, שנכשל באודישנים לתפקיד הגיטריסט אך נשאר כבסיסט, והגיטריסט המקצועי עוזי בינדר. בינדר הועזב מהלהקה עוד לפני הקלטת אלבום הראשון.

הופעה הראשונה מתקיימת מיד בתום הקרנת "מופע האימים של רוקי" בקולנוע פריז, באיפור כבד ובחליפות ניילון שחורות. כל הפריקים של העיר צורחים במקהלה: "משהו נוזל לכל כיוון, מישהו שופך עוד זרע ניוון".

אלבום ראשון / 1981

יציאת אלבום הבכורה, "אמא אני לא רוצה להיגמל", עם השירים "גולם" ו"אינקובטור". זהו תקליט קונספט אקזיסטנציאליסטי שעוסק בכישלון האדם מהלידה ועד המוות, בסמים ובמין, וקורא למרד פוליטי.

אלבום שני / 1983

האלבום "עולם צפוף" יוצא. בין השירים: "כל האמת", "ילדה מפונקת", "אני אבוד" ו"אל תדליקו לי נר" שנעשה אקטואלי במיוחד על רקע מלחמת לבנון. השירים עסקו במין, שיגעון ומוות, והייתה בהם גם התייחסות ראשונה במוזיקה בארץ לנושאים כמו הומוסקסואליות ודו מיניות.

פירוק הלהקה / 1984

אף שהלהקה לא התפרקה רשמית, בשנה זו פעילותה של הלהקה הולכת ופוחתת, ובסופו של דבר נפסקת לחלוטין. אברמוב עוזב ללונדון, דותן החל לכתוב בעיתונים ופתח גלריות לאמנות בשינקין.

הופעת איחוד ופירוק רשמי / 1988

הקליק חותמת את האייטיז בשלוש הופעות איחוד־פירוק במועדון זמן אמיתי, שהניבו את אלבום ההופעה "הקליק בתל אביב".

חזרה לפעילות ופרידה מז'אן ז'אק גולדברג / 2005

גולדברג מפתיע את הלהקה ושב לארץ בכוונה לאחד את הלהקה אחרי 15 שנים שבהן התגורר בצרפת. הקליק חוזרים לכתוב שירים חדשים ולהופיע. שנה לאחר מכן, בביקור משפחתי בצרפת, גולדברג מגלה שהוא חולה בסרטן וחברי הקליק נוסעים להיפרד ממנו בהוספיס במרסיי.

התחלה של תקופה חדשה / 2011

אחרי חמש שנות אבל מצטרף לשורות הלהקה המתופף עודד פרח. זו התחלה של תקופה חדשה שבה הם נשבעים להוציא את האלבום שהתחילו לעבוד עליו. שלוש שנים של חזרות והופעות (כולל חימום לבאזקוקס בבארבי) הופכות לסרט הדוקו־קאלט "הקליק האחרון".

הקלטת אלבום שלישי / 2012

הקליק טסים לארצות הברית להקלטות אלבום האולפן השלישי שלהם. השבוע נחשף השיר הראשון מתוך "אני לא בפסקול" שעתיד לצאת במאי הקרוב, 32 שנה אחרי האלבום הקודם.