הג'מעה חוזרת: קמפיין גיוס ל"תמונות יפואיות"

סדרת הקאלט מהניינטיז צוברת התעניינות מחודשת ויוצריה הרימו את הכפפה במטרה ליצור פרקים חדשים. "הסדרה לא נחשפה בהתחלה לקהל הפוטנציאלי הגדול שלה"

הג'מעה חוזרת. מתוך עמוד קמפיין הגיוס
הג'מעה חוזרת. מתוך עמוד קמפיין הגיוס

סדרת הטלוויזיה "תמונות יפואיות" שודרה בטלוויזיה הישראלית באמצע שנות ה-90 והתבססה על ספריו של העיתונאי מנחם תלמי. היא גוללה את סיפורה של חבורת עבריינים בסדר גודל בינוני בשם "ג'מעת יפו" בכיכובם של רבים וטובים ובהם אורי גבריאל, שמיל בן ארי, סלים דאו, וחלק שכבר אינם אתנו (אריה אליאס, עמוס לביא).

אולי זו הקורונה, אולי זו סתם נוסטלגיה, כך או אחרת באחרונה נרשמה התעניינות מחודשת וגוברת בסדרת הקאלט של היוצרים אריק לובצקי ומתי הררי ואף הוקמה קבוצת פייסבוק ייעודית למעריצי הסדרה.

היוצרים הבטיחו בתגובה לגל האהדה החדש המשך לסדרה, וכעת אף החלו לפעול באמצעות קמפיין גיוס המונים חדש. עד כה נצברו קרוב ל-60 אלף שקל מתוך יעד של 360 אלף.

כתבה ששודרה על הסדרה בסוף החודש הקודם בכאן 11:

"השפה העממית והציורית כובשת קהל צעיר ומבוגר. כולם מצטטים משפטים ממנה בכל מקום, וצופים בכל פרק אינספור פעמים באירועים חברתיים וחפלות", כותבים בדף הקמפיין שני יוצרי הסדרה, "לפני עשר שנים תמונות יפואיות היתה בין שלושת הסדרות בעלות הצפייה הגבוהה ביותר ב-VOD, למרות שכבר היתה על המדף שנים רבות לפני כן".

הסדרה שודרה בערוץ 3 בכבלים בשנים 95-6 ובסך הכל עלו בה 12 פרקים. היא התבססה על ספריו של תלמי שבמקור נכתבו כסדרת טורים במעריב. במרכזם עלילותיהן של דמויות יפואיות מהעולם התחתון. "זו סדרה מיוחדת במינה המשלבת אגדה ופנטזיה עם חוכמת חיים והרבה הומור מקורי", מציינים היוצרים.

"הסדרה עלתה לאוויר אך בהתחלה לא נחשפה מספיק לקהל הפוטנציאלי הגדול שלה. להפתעתנו עם השנים צברה קהל אדיר מכל שכבות האוכלוסייה והפכה לסדרת קאלט. קלטות וידאו עברו מבית לבית, בהמשך הפכו להורדות VOD רבות ולאחר מכן לאינספור צפיות ביוטיוב וברשתות החברתיות. אנשים מדקלמים את המשפטים כולל צעירים שטרם נולדו כשיצרנו את הסדרה", הוסיפו עוד.

"הציבור הרחב ממשיך לזהות את השחקנים ברחוב ודורש מהם לחזור. אנו מקבלים הרבה פניות לא צפויות מאנשים שמשוועים לחזרת הג'מעה, זה מרגש ומחזיר את האנרגיות שהיו לנו בתחילת דרכינו. בידינו הרבה סיפורים חדשים ומדליקים שרק רוצים לצאת החוצה ולהצטלם. תמונות יפואיות היא קלאסיקה ישראלית ובעזרתכם נחזיר אותה למסך".