שאיפות מוגזמות: כך תדעו כשנסחפתם עם הוויד שלכם

אחי נראה לי שוב הגזמתי עם הוויד. אור אדום לקנאביס (צילום: שאטרסטוק)
אחי נראה לי שוב הגזמתי עם הוויד. אור אדום לקנאביס (צילום: שאטרסטוק)

מרגישים שהאפקטים של הקנאביס פחות חזקים מבעבר? מזל טוב, כנראה שהגזמתם עם הוויד, ויש לנו שבעה טיפים שיחזירו לכם את התחושה שאתם מחפשים כמטופלי קנאביס או סתם סטלנים. להפסיק לעשן קנאביס היא רק אחת מהן

5 באוגוסט 2022

האם אתם מגזימים? סביר להניח שלפעמים כן. מטופלי קנאביס רבים אוהבים מאוד את הוויד שלהם ונקלעים למצב שבו שימוש תכוף מוביל להסתגלות של המוח ולירידה בהשפעה הפסיכו-אקטיבית, וגרוע מכך, לירידה בהשפעתו של אפקט הפחתת הכאב. בעלי רישיון קנאביס רפואי וצרכני קנאביס לא תמיד יודעים כיצד לנצל בצורה מיטבית את האוצר שיש להם בידיים (וגם אם כן, תמיד אפשר להרים עוד קצת), ובדיוק בשביל זה יש לנו כמה טיפים שלא ידעתם שאתם צריכים בחיי הקנאביס שלכם. גזרו ושמרו ולכו לתקן את המסך שלכם, בשביל מה גזרתם אותו.

1. קחו הפסקה יזומה

זאת לא אמורה להיות המטרה של הטור הזה, אבל בחייאת. כמה זמן אתם מסתמכים על קנאביס? כמה אתם מעשנים ביום? יום אחד של הפסקה יכול לעשות לכם טוב, שבוע או עשרה ימים של הפסקה אפילו יותר. מלבד זה שאולי קצת תתאפסו בחיים עצמם, המוח והגוף יתנקו משאריות ה-THC שנשארות בגופכם עד חודש מרגע השימוש, וכשתשובו אל הצמח האהוב עליכם תגלו שתחושת ההיי התגברה באופן דרמטי. תקופת ההפסקה תהיה לכם סאחית באופן ששכחתם איך הוא מרגיש, אבל גם ההיי שאחרי ההפסקה יהיה אחג כזה שכבר שכחתם איך הוא מרגיש. למעשה, כדאי שתשבו.

ובכן, אם ככה נראה הסטאש שלכם אז יש מצב ששוב הגזמתם עם הוויד. שדה קנאביס (צילום: שאטרסטוק)
ובכן, אם ככה נראה הסטאש שלכם אז יש מצב ששוב הגזמתם עם הוויד. שדה קנאביס (צילום: שאטרסטוק)

2. שנו את הרגלי הצריכה

האם אתם רגילים לעשן בדיוק באותן שעות, או באותה הפוזיציה? או עם אותם האנשים? אם התחושה כבר לא מרגשת כמו פעם – הגיע הזמן קצת לשנות רוטינות והרגלים. נסו לעשן במקום חדש, עם אנשים חדשים או אפילו בשעה אחרת ביום. אולי תחכו עם הג'וינט עוד שעה, אולי תקדימו אותו, בסך הכל בני אדם הם יצורים של הרגלים והגוף שלנו מסתגל במהירות לאותם ההרגלים. על ידי פתיחת התודעה לחוויות חדשות בזמן העישון, ייתכן שתחוו מחדש את אותו הרגל ישן ותפיקו בו חיים חדשים. כלומר, סטלה יותר טובה. 

3. תאכלו מנגו

הידעתם? מנגו לפני ג'וינט מחזק את האפקט הפסיכו-אקטיבי, מאחר והמנגו מכיל תרכובת כימית בשם מרסין (Myrcene) שנמצאת גם בפרחי קנאביס. מחקרים מצביעים על כך שהמרסין בקנאביס מקיים אינטראקציה חיובית עם ה-THC, ועוזר להרחיב את ההשפעות הפסיכואקטיביות שלו. בתיאוריה, יותר מירסן בגוף עוזר להגביר את תחושת ההיי. למרות שההשפעות אינן מובטחות באופן חד משמעי, לנסות בטח לא מזיק. במקרה הרע תהנו ממנגו, במקרה הטוב תהנו ממנגו וגם תהיו קצת יותר מסטולים.

אם כבר מנגו אז שיהיה בסטייל. כדור מנגו, טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)
אם כבר מנגו אז שיהיה בסטייל. כדור מנגו, טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)

4. צאו להתאמן

בין אם זה חדר כושר, מתקני ספורט בגינות ציבוריות או סתם טיול רגלי ארוך – בזמן פעילות גופנית הגוף שלנו משחרר אנדורפינים על מנת להקל על הכאב. לאחר האימון, האנדורפינים האלה עוזרים מאוד לנקות את המוח ולהשאיר אותנו בהרגשה טובה. לא, זו לא תחושת הגאווה שעשיתם ספורט, זה מדעי. התחושה הזאת לפני העישון תעשה לכם נעים עם הג'וינט. סטלנות היא לא סיבה לא לשמור על כושר גופני, ולמעשה פעילות ששומרת על כושר גופני מועילה לסטלנות. צאו להתאמן ואחרי זה תעשנו משהו. תודו לנו אחר כך. אתם בטח לא תזכרו להודות לנו אחר כך. לא משנה. 

5. לשאוף ולא לנשוף

כולנו שמענו את השמועה לפיה אם מחזיקים בריאות זה משפיע יותר. אז דעו שכן. אם אתם חדשים בענייני הקנאביס וגם אם אתם ותיקי מחתרת הוויד, החזקת השאיפה בריאות למשך כמה שניות אכן תגביר את כל האפקטים האפשריים ותאפשר ליותר חומר פעיל להיספג במחזור הדם. חשוב לעשות זאת באיטיות ולוודא שאתם אכן שואפים את העשן ולא מחזיקים אותו בפה. קחו שאיפה במשך 3 שניות, החזיקו את העשן בריאות למשך 2-4 שניות, ולאחר מכן נשפו את העשן החוצה במשך 4 שניות. ריפיט.

לשאוף, וקצת פחות חשוב לנשוף. מעשן קנאביס (צילום: שאטרסטוק)
לשאוף, וקצת פחות חשוב לנשוף. מעשן קנאביס (צילום: שאטרסטוק)

6. פתחו את המקרר

איפה אתם שומרים את הקנאביס שלכם? בואו נתחיל ממקום קריר, שאינו חשוף לשמש וחום, ועדיף שיהיה גם מוצנע. מחקר ישראלי בדק ומצא כי לטווח ארוך האחסון האידיאלי של קנאביס, על מנת לשמר את ריכוז הקנבינואידים והטרפנואידים שבו, הוא אחסון ב-4 מעלות. כלומר במקרר. עם זאת, אל תמהרו לרוקן את האוכל מהמקרר ולהכניס במקומו קנאביס. המחקר בדק את איכותו של הקנאביס לטווח ארוך, ואם אתם מסיימים את אספקת המלאי בתוך זמן קצר לא צפוי שינוי בריכוז החומרים גם אם תשמרו אותו במגירת התחתונים. אגב, במקררים ביתיים תיתכן בעיית לחות יתר שעשויה לפגוע בקנאביס עצמו, כך שאם אתם בכל זאת שומרים את הקנאביס במקרר, ודאו כי הוא מאוחסן בכלי סגור ואטום היטב.

7. תהיו סוציאליים

כולנו משלמים מחיר על החיים בחברה האנושית, חברה שלא כולם מעשנים בה קנאביס. אין דבר מוריד יותר מנזיפות פומביות, ועישון במקום ציבורי יכול למשוך תשומת לב, לעיתים חיובית, אך לרוב שלילית. מהניסיון שלנו, עדיף לא למשוך את תשומת הלב הזו במקומות סאחיים או פומביים מדי וגם מדיניות אי ההפללה לא פוטרת אותנו מהחוק. עם זאת, כשאתם במקום הנכון, בזמן הנכון, עם האנשים הנכונים ומגלגלים ג'וינט – אל תתביישו להציע לחברים ולאנשים שמסביבכם. השימוש המשותף מגביר את שלל האפקטים של הקנאביס וגם הם בטח ישמחו לחלוק איתכם את הרגע הקסום הזה. 

וואי, טוב שנזכרת להעביר באמת. מעשנים קנאביס ביחד (צילום: שאטרסטוק)
וואי, טוב שנזכרת להעביר באמת. מעשנים קנאביס ביחד (צילום: שאטרסטוק)

>> אל מדריך הזנים המלא של Cannagolan