סופו של מוסד נוסף: קפה ביאליק נסגר לאחר 25 שנה

הבניין שבו שוכן בית הקפה שהיה בית לאמנים רבים צפוי להיהרס בקרוב. בעלת המקום מירב בן-שלמה נפרדה בפוסט מרגש בפייסבוק: "היה לי העונג. אתגעגע כל חיי"

קפה ביאליק. צילום: הילה פלר
קפה ביאליק. צילום: הילה פלר

הכתובת הייתה על הקיר אך כעת זה ממש קורה: קפה ביאליק נסגר סופית. בטיימינג עצוב לקראת פתיחת המסעדות מחדש ולפני יום האישה הבינלאומי הודיעה הבעלים מירב בן־שלמה בפוסט בפייסבוק על סגירת המקום. "בלב כואב מלא בזכרונות יקרים אני נפרדת מקפה ביאליק. התחלתי אותו צעירה כל כך, עברו שנים, כמעט 25, את רוב שנותיי העברתי בקפה. בקרוב הבניין היפיפה ייהרס ויבנה במקומו בניין חדש בן 5 קומות ופיסת היסטוריה תמחק במחי בולדוזר. היו לי תכניות להיפרד מהמקום היקר הזה בחגיגות סיום, בהופעות ומסיבות אבל הכל השתבש".

בלב כואב מלא בזכרונות יקרים אני נפרדת מקפה ביאליק. התחלתי אותו צעירה כל כך, עברו שנים, כמעט 25, את רוב שנותיי העברתי…

Posted by ‎קפה ביאליק‎ on Friday, March 5, 2021

קפה ביאליק נחשב למוסד ותיק עם ערך מוסף בתחום התרבות. הופעות חיות מיצבו אותו כמקפצה לאמנים מתחילים לצד מוזיקאים מוכרים שחיבבו את הבמה האינטימית, ביניהם ורד קלפטר, נועם רותם, דפנה ארמוני והגיטריסט רוני פיטרסון.
בחודש מאי שעבר כתבה לנו בן־שלמה טור אישי על תחנות בחיי קפה ביאליק. התחנה האחרונה, הקורונה, התבררה גם כתחנה הסופית. פוסט הפרידה מסתיים בתודות, "ללקוחות שלי, לחברים, לזמרים ולאמנים שהופיעו, לספקים ולשכונה שאהבה את הקפה והקפה אהב אותה. תודה קפה ביאליק שלי, היה לי העונג. אתגעגע כל חיי". גם אנחנו כבר מתגעגעים.