קפה דה סוליי: בראסרי חדש שמת להאכיל את כל תושבי צפון ת"א

עוברים את הירקון. קפה דו סוליי מבית בוקה (צילום ליה גלדמן)
עוברים את הירקון. קפה דו סוליי מבית בוקה (צילום ליה גלדמן)

לא סירק, קפה: הבראסרי הצרפתי החדש של קבוצת בוקה ושף אסף שטרן (מסה) התמקם מצפון לירקון, והביא איתו אוכל משביע למשפחות בצהריים, ודרינקים משכרים להורים בערב. "יצרנו מסעדה שעונה על צורכי השכונה מבלי להתפשר על הסטנדרט שמזוהה איתנו"

11 באפריל 2024

אחרי שנים של רעב כבד, סוף סוף שכונות עבר הירקון זוכות לצ'ופר קולינרי אחרי צ'ופר קולינרי. הדליקטסן של רותי ברודו והמעדנייה של אהרוני התמקמו בנווה אביבים, אבי ביטון (סוליקה) ו-M25 מרגישים נוח ברמת אביב ולאחרונה גיא פרץ פתח עם אמו ספוט סטריט פוד מרוקאי בשוסטר, ועכשיו לרשימה המכובדת מצטרפת קבוצת בוקה עם קפה דה סוליי, בראסרי חדש בשכונת כוכב הצפון.

>> ד״ר פרוסטינג חזרה מהאג הישר לצפון ת"א ועוד חדשות אוכל

"תמיד יצרנו מקומות למען הקהילה שסביבם. הכי בולט זה הריבוע שלנו ביהודה מכבי, בו יש לנו ארבעה מקומות ברדיוס של 150 מטרים", אומרים השותפים עומר פעמוני אשל ושלי שלייר. "המהות של קפה דה סוליי מושתתת על אותו עקרון – האנשים שחיים פה זקוקים למקום שכזה. השאיפה היא שהמקום גם יהפוך לבית עבורם. יצרנו מסעדה שעונה על צורכי השכונה מבלי להתפשר על הסטנדרט שמזוהה איתנו".

מנות בראסרי קלאסיות. טרטר בקר, קפה דו סוליי (צילום ליה גלדמן)
מנות בראסרי קלאסיות. טרטר בקר, קפה דו סוליי (צילום ליה גלדמן)

להקמת קפה דה סוליי גויס שף אסף שטרן (מסה), שאחראי על הפן הקולינרי של כל עסקי הקבוצה, ולאחר בחינת הלוקיישן והאוכלוסייה, הוחלט על תפריט קלאסי ולא מתחכם לבראסרי שיפעל בכל שעות היום. שטרן אימץ כמה מנות דגל שמככבות בכל בראסרי פריזאי – למשל מרק בצל מושחם ומוקרם שמוגש עם באגט צלוי; סלט קיסר עם אבקת פרמזן, קרמבל לחם ואנשובי; מח עצם צלוי עם סלסה וורדה ובריוש וטרטר בקר מעוטר חלמון שליו ואיולי קלבדוס. העיקריות הולכות באותו קו קלאסי, עם טיפ טיפת חדשנות: שניצל פריזאי, קולסלאו ופירה; שרימפס בחמאה ויין לבן עם בייבי תרד וברוסקטה סנט מור; אנטריקוט (300 גרם) וצ'יפס ברוטב פלפלת. וכמובן, גרסת המקום לקציצה שבלעדיה אי אפשר – המבורגר דה סוליי, עם סלט ביצים, חסה, בצל סגול ואיולי פפריקה מעושנת (32-176 ש"ח).

המקום השמיני במספר של קבוצת בוקה ורסטילי ומתאים לכל הזדמנות, כמו בראסרי אמיתי. משפחות שמתגוררות בשכונה ודאי יעצרו כאן לצוהריים, ובשעות הערב יגיעו כל אלה שמתעצלים לנסוע למרכז העיר רק כדי לשתות כוס יין (ומכיוון שלרוב משלמים בשעה לכל כיוון, בצדק). "יש סיבה שתפריטי בראסרי אינם יוצאים מהאופנה", מנמקים פעמוני-אשל ושלייר את הבחירה. "יש בהם הכל – מנות מבוססות ירקות, מנות בינוניות וכאלה תפקידן ממש להשביע".

גט שורטי. שף אסף שטרן (צילום ליה גלדמן)
גט שורטי. שף אסף שטרן (צילום ליה גלדמן)

להשביע זה בדיוק מה שצפון העיר צריך, במיוחד כי מדובר באזור עם אוכלוסייה מאוד מאופיינת, ובקבוצה מבינים שצריך לדייק עבור הקהל. "מה שבולט במוסדות האוכל הללו, זה אולי גם מה שקצת מעבר לאוכל נטו – היכולת להעניק לאורחים חוויה מוכרת ובטוחה. כמי שחיים ונושמים את עסקי האירוח והמסעדנות, אנו מודים שזה אתגר לא קטן לגרום לאורחים להרגיש שהגיעו לנמל בטוח שיבטיח חוויה מדויקת. זה מה שדוחף אותנו בעבודה על קפה דה סוליי – להצליח לעשות את זה פה". נו, בקרוב תושבי צפון העיר יגלו.
מאיר יערי 19, א'- ו', 18:00-22:30 (לתקופת הרצה)