הפינוק המושלם: קומבינציות הקפה ומאפה הכי טובות בתל אביב

הנה המאפה, חכו רגע לקפה. אלון שבו (צילום: רז וייס)
הנה המאפה, חכו רגע לקפה. אלון שבו (צילום: רז וייס)

לא רק קפה, לא רק מאפה. אנחנו ניקח את שניהם ביחד: השילוב האולטימטיבי אמנם מצא לעצמו כינוי מתחרז, אבל איך תדעו שאתם מזמינים את החיבור בין הקפה הנכון למאפה המדויק? ובכן, בדיוק כאן אנחנו נכנסים. אלו המקומות הכי טובים לקפה ומאפה בתל אביב, והשילובים המצטיינים מכול אחד

29 במרץ 2024

לא צריך לחפש רחוק את הוכחה לכך שקפה ומאפה הם קסם עלי אדמות. פשוט תבינו שאם זה מתחרז יפה כל כך, זה נועד להיות. וזה עוד מבלי לדבר על הקשר הסימביוזי שלהם – הקפה משפר את המאפה, והמאפה הופך את הקפה לפינוק האולטימטיבי. אז בלי יותר מדי חרוזים מיותרים, אספנו לכם את הפינות הכי מושלמות לקפה ומאפה בתל אביב, וגם המלצנו על השילוב האולטימטיבי בין הטעמים, כדי שיהיה לכם עוד קצת לשאוף לו.

>> סעודות שפים ואוכל מהסופרנוס. מי אמר שלמען קיימות צריך לסבול?
>> הציונות החדשה של שף רן שמואלי: "בלי חקלאות לא תהיה כאן מדינה"

אלון שבו

"קפה ומאפה במקום שהכל בו יפה" צריך להיות לעניות דעתנו הסלוגן של אלון שבו. אבל מה אנחנו יודעים? שני הסניפים בניצוח הם מופת של אסתטיקה ודיוק בפרטים הכי קטנים. העיצוב מזמין, הקפה ריחני ומשובח והמאפים – הו המאפים – טריים, מצוינים, מדופדפים כהלכה ובאיכות פטיסרי פריזאי של ממש. שבו משתמש בחומרי גלם עונתיים, ואופה מאפים מפירות העונה לצד קלאסיקות שאין שניות להן, כגון קווין אמאן, פאן או שוקולה, בריוש סוכר ונוספים.
קפה ומאפה מומלץ: אמריקנו וקרואסון לימון ג׳ינג׳ר
צ׳לנוב 22 | שינקין 26

המלכה. אלון שבו. צילום: רז וייס
המלכה. אלון שבו. צילום: רז וייס

אלכסנדר

הקונדיטוריה של אלכסנדר ברחוב לילנבלום היא גן עדן לאוהבי בצק וסוכר, שזה אנחנו כמובן. מקום קטן ומדוקדק שברוב הימים תמצאו בו תור ארוך ומשתרך. הויטרינה קטנה ומציעה מבחר קפדני ומפתה, ולצדה תמצאו את אלכסנדר וצוות הקונדיטוריה מגלגלים, מרדדים, מותחים ומכניסים לתנור – כאילו התיאבון שלנו לא היה בשיאו גם לפני המחזה המרהיב הזה. בויטרינה, קרואסון טייגר עם שוקולד ואגוזי לוז, קראפין קרמל מלוח, בריוש שוקולד וקפה ועוד יפים ומפתים.
קפה ומאפה מומלץ: קפוצ׳ינו ובריוש שוקולד וקראמבל קקאו
לילינבלום 18

אלכסנדר. (צילום: מתוך אינסטגרם @Alexander_tlv)
אלכסנדר. (צילום: מתוך אינסטגרם @Alexander_tlv)

בייקרי

במקדש הפחמימות של רותי ברודו תמצאו כמעט כל מאפה שחשקתם בו, עשוי ואפוי ללא חת. החל מקלאסיקות צרפתיות מתבקשות כגון פאן סוויס, קנלה,שוסון או פום, ועד לנשנושים בניחוח מקומי דוגמת רוגלעך שוקולד או אגוזים, מאפה שמרים פרג, או סקונס עם נגיעה מפתיעה של קימל. אין פה יותר התחכמויות, כי עם קלאסיקות לא צריך להתווכח. אגב, הקפה משובח לא פחות, וישתדך כראוי לכל מאפה שתבחרו. או לכל שלושה, אנחנו לא שופטים.
קפה ומאפה מומלץ: אספרסו וקנלה
לפרטים נוספים ורשימת סניפים

זה נגיד, קצת מוגזם עם הקפה של הבוקר. סנט אונורה של הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)
זה נגיד, קצת מוגזם עם הקפה של הבוקר. סנט אונורה של הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)

גרציאני

המאפים של יניב גרציאני הם מהטובים בעירנו. הם שובביים קלות, מושחתים במידה ומהנים מאוד- בדיוק מה שמאפים צריכים להיות. חוץ מזה, הם מצטיינים בשילובים מקוריים ולא שגרתיים, ומביאים לידי ביטוי קונדיטוריות שונות מהעולם. כך למשל פאדג׳ שוקולד פגש בצק עוגיות, בגסו קייק שוקולדי עשה עלייה נחוצה מהודו, באונטי הפך לטבעוני, מאפים נאפו עם פירות העונה ועוגיות מכל הזנים והמינים יצאו פריכות מהתנור. שלא לדבר על התענוג של לקחת קפה קר ושקית מאפים ולשבת בפארק הירוק של קריית ספר.
קפה ומאפה מומלץ: קפה קר עם בריוש סוכר
יהודה הלוי 123 | קינג ג׳ורג׳ 103

גרציאני. (צילום: מתוך אינסטגרם@garsyani_house)
גרציאני. (צילום: מתוך אינסטגרם
@garsyani_house)

טורטה דלה נונה

טורטה דלה נונה היא מאפייה שונה בנוף, שניתן לכנות למעשה מגדנייה – כזו של פעם. כלומר מוקום אותנטי שמתמקד באיכות ובטעם, וחף מטרנדים או סטורי פוטוגני. תמצאו בה מאפים מסורתיים שרבים מהם לקוחים ממיטב הקונדיטוריה האיטלקית והים תיכונית שמסביבה, החל מדרום איטליה, דרך סלוניקי וטורקיה. עוגת טורטה דלה נונה, עוגיות אמרטו, בורקיטס מסלוניקי וגם עוגת פרג שזכתה לתהילה. מדובר במוסד משפחתי, מה שמתבטא גם בשירות. תוכלו למשל לבקש פרוסת עוגה לפי גודל שתבחרו. אהבנו, אפשר פרוסה ענקית בבקשה? בעצם לא לא, אפשר עצומה?
קפה ומאפה מומלץ: מקיאטו עם ספוליאטלה, איטליה נו
מלכי ישראל 13

טורטה דלה נונה. ( צילום: מתוך אינסטגרם @torta_telaviv)
טורטה דלה נונה. ( צילום: מתוך אינסטגרם @torta_telaviv)

לה מולאן 

מדובר כמובן בבולנז׳רי-פטיסרי שממוקם במעוז הצרפתים בבוגרשוב, ולימד גם את הקהל התל אביבי כמה קרואסון שקדים הוא מוצר צריכה בסיסי. מלבד קרואסונים מופלאים (יש גם שוקולד וחמאה כמובן) שממלאים בניחוחותיהם את רחוב בוגרשוב כולו, יש אקליירים ענוגים ועמוסים בקרם חלומי, טרטלטים אישיים עם קרם פטיסייר ופירות העונה, מאפי שמרים פריכים, עוגות נהדרות – ועוד לא התחלנו לדבר על הבגטים, כי זה לרשימה אחרת. גם הקפה אגב, מצוין שלא כמו הקפה הצרפתי הידוע לשמצה.
קפה ומאפה מומלץ: קרואסון שקדים עם הפוך
בוגרשוב 72

למה לבחור בין קרואסון שקדים לקרואסון שוקולד? לה מולאן (מתוך אינסטגרם)
למה לבחור בין קרואסון שקדים לקרואסון שוקולד? לה מולאן (מתוך אינסטגרם)

מגזינו

לא רבים יודעים אבל בקונדיטוריה של מגזינו, מלבד עוגות גבוהות, מושחתות ומנצחות יש גם מבחר מאפים נהדר לא פחות. למשל קרואסון שוקולד מריר וקוקוס, או אחד עם שוקולד ובוטנים וגם אחד עם מרציפן ופיסטוק שאנחנו חולמים עליו בלילה. חוץ מזה יש מאפה פאדג׳ פטל, דייניש קינמון ריחני, עוגיות מלוחות ומתוקות, פחזניות שמנמנות, מאפים מלוחים ועוד רבים וטובים שגם מתחלפים ומצטרפים לויטרינה בעקבות החשק ומצב הרוח. מצב הרוח שלנו אגב, הוא קרואסוני באופן קבוע. גם מכונת הקפה עובדת שעות נוספות, ואין כמו לקחת מאפה וקפה לדרך.
קפה ומאפה מומלץ: אמריקנו וקרואסון מרציפן פיסטוק
מנחם בגין 21

שלוש פחזניות, מגזינו. (צילום: מאינסטגרם @Magazzino_tlv)
שלוש פחזניות, מגזינו. (צילום: מאינסטגרם @Magazzino_tlv)

מילק בייקרי

מילק היפואית היא פטיסרי מהודקת ומדויקת ששוכנת בתחילתו שוק הפשפשים. הקונדיטורית המנצחת על מילק היא עדי קיהן, שלמדה והתמחתה בקונדיטוריה בפריז ולה יד מיומנת ומחשבה יצירתית מחוץ לקופסא. בויטרינה תמצאו מאפים עתירי קרם באסתטיקה חד פעמית, עוגות בחושות ואפויות, קרואסונים פריזאיים למהדרין, פחזניות עם קרמים מפתיעים זהעוגות מסקרנות ועדינות, כריכים צבעוניים וגם מאפים מלוחים.
קפה ומאפה מומלץ: משקה גרניטה קפה מנצח ואקלייר עם פרי העונה
בית אשל 5

מילק בייקרי. (צילום: מאינסטגרם @milkbakertytlv)
מילק בייקרי. (צילום: מאינסטגרם @milkbakertytlv)

נורדיניו

זה לא סוד שאנחנו אוהבים את נורדיניו וקבוצת we like you too אפשר לומר מעריצים ממש. השף קונדיטור שגיא מלר מגוון כל העת, אופה קלאסיקות שלא מתיישנות לעולם וגם מפיח חיים במאפים רחוקים ונשכחים שלא היינו מכירים בלעדיו. שלום לטארט ננטז או לפאנדורו שאנחנו חושבים עליו לפחות פעם ביממה. המאפים כאמור מגוונים, איכותיים וטעימים ויש כאלה שלא תפגשו במקומות אחרים, וזה דבר שבהחלט מדבר אלינו. עוד דבר שמדבר אלינו הוא הקנולי שהחל לככב בסופי השבוע בויטרינה והופך כל כוס קפה לתענוג שמיימי.
קפה ומאפה מומלץ: קורטדו ופאנדורו
נחלת בנימין 27

נורדיניו. (צילום: מאינסטגרם @nordinyo__)
נורדיניו. (צילום: מאינסטגרם @nordinyo__)

עמיתה 

הקונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו מכנות את המקום שבבעלותן- בית מאפה, כך שאין ראוי ממנו להיכנס לליסט הזה. הסניף בסלמה הוא באמת בית מאפה שמגיש גם קפה נהדר במתכונת גראב אנד גו בלבד, ואילו הסניף החדש בביאליק הוא כבר בית מאפה-קפה לכל דבר ועניין, כלומר כזה שאפשר לשבת בו על קפה ומאפה. המאפים של השתיים תמיד יצירתיים, מסקרנים ולא שגרתיים ומציגים שילובים מקוריים שלא תמצאו במקומות אחרים וגם פרשנות ייחודית למאפים קלאסיים. כך בריוש תפוז פוגש חוואיג׳, בצק פריך חובק פלפל שחור וקרואסון חמאה משתדך עם רוזמרין.
קפה ומאפה מומלץ: הפוך ואקלייס קייק
דרך שלמה 10| ביאליק 27

כן, אנחנו ניקח את הכל. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
כן, אנחנו ניקח את הכל. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

משק עפאים

הרכש החדש מירושלים התמקם ביפו בדמותו של בית קפה, מאפה, מעדנייה וחלל ישיבה והרצאות. ישיבה במרפסת הגבוה בבניין היפואי, תוך לגימת קפה ונשנוש דברי מאפה היא בדבר מאסט אם אתם שואלים אותנו. והיות ואתם קוראים את הרשימה הזו, נראה לנו שאתם שואלים. אז נמשיך לספר לכם על המאפים, שכולם על טהרת חומרי גלם מקומיים שמקורם במשקי עפאים שבערבה ובגבעת האלה, והם נפלאים, מיוחדים ומפתיעים.
קפה ומאפה: קפה שחור ומאפה שמרים קפה שחור, הל ושוקולד.
דרך שלמה 6

למה אנחנו לא ממולאים בזה? משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
למה אנחנו לא ממולאים בזה? משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

סימונצ׳ו

סימונצ׳ו היא ההוכחה שגם מאפה טבעוני יכול להיות מספק, מושחת במידה ומנחם, ולא רק לטבעונים אלא גם ליודעי חמאה וביצים. כל המאפים טבעוניים למהדרין, וחלקם גם ללא גלוטן משום שלכולם.ן ללא יוצא מהכלל מגיע להנית מדברי מאפה. בנמצא, מאפי בצק עלים מרשימים, עוגות שמרים לחות ודחוסות, קרואסון פיסטוק משובח, פחזניות במילויים ענוגים ומשתנים, עוגות נהדרות וגם קישים של גבינות צמחיות וירקות.
קפה ומאפה מומלץ: הפוך על חלב שיבולת ומאפין שמרים שוקולד
דרך שלמה 3

סימונצ׳ו (צילום: מתוך אינסטגרם @simonchu.cakes)
סימונצ׳ו (צילום: מתוך אינסטגרם @simonchu.cakes)

פיקה

פיקה בשוודית זו הפסקה, וכשהם אומרים הפסקה שם בשוודיה, הם מתכוונים להפסקת קפה ומאפה כמובן. המאפייה הסקנדינבית נפתחה בתל אביב ב2017 והפכה את כולנו למכורי הל, זעפרן ומרציפן וגם התרחבה לחמישה סניפים מאז. הקפה משובח ואיכותי, והמאפים שוודים ומסורתיים והם מאפים בעבודת יד לפי מתכונים עתיקי יומין שמקורם במשפחה של הבעלים, מיכאל רוטשילד (שעלה ארצה משוודיה).
קפה ומאפה מומלץ: הפוך וקנאלבולה קינמון
לפרטים נוספים ורשימת סניפים

השוודים יודעים מה הם עושים. מאפה הל, פיקה (צילום סטס קורינסקי)
השוודים יודעים מה הם עושים. מאפה הל, פיקה (צילום סטס קורינסקי)

פופ אנד פופ בייקרי

השף קונדיטור עופר בן נתן הביא לחיינו את הקרואסונים המצופים שהתעלו מעבר למצופה והפכו לאחד המאפים  האייקונים והאהובים בעירנו. מלבד הקרואסונים הללו, שתמיד יש לנו חשק ומקום בבטן בעבורם, יש רולים של בצק קרואסון דחוס ומגולגל ממולאים בכל טוב הארץ  פיננסייר פיסטוק או חמאה חומה, בוסטוק שקדים ופירות, פוקאצ׳ות עם גבינות וירקות קלויים, עוגיות, מגוון בראוניז שמנמנים ועוד ועוד. בפנים שולחן או שניים, אז אם אין מקום לשבת נמליץ להצטייד בקפה ומאפים לכיכר גבעון השכנה.
קפה ומאפה מומלץ: קפה קר לקחת ורול ג׳נדויה
הארבעה 28

נחתנו בחלום של ילד בן 8? פופ אנד פופ. (צילום: מתוך אינסטגרם @pop.and.pope.bakery)
נחתנו בחלום של ילד בן 8? פופ אנד פופ. (צילום: מתוך אינסטגרם @pop.and.pope.bakery)

צייט פור ברוט

צייט פור ברוט הגיעו אלינו מגרמניה ונכנסו הישר אל הלב. למען האמת, זה לא כל כך קשה להיכנס ללבנו כשעושים זאת עם שנקה ולעזהזל, אותם מאפי שמרים תפוחים ורכים שהם אופים במקום ואין טעימים כמותם. המאפים הארטיזנליים של צייט עשויים כולם מחומרי גלם משובחים, מיוצרים לפי טכניקות אפייה מסורתיות וניחנים בטעמים נפלאים ושילובים מצוינים. גם הקפה אגב, מקורו בבית קלייה קטן בהולנד, והוא קפה מהדור השלישי. כלומר מיוצר בסחר הוגן, אורגני, ריחני וערב לחיך.
קפה ומאפה מומלץ: קולד ברו ושנקה שוקולד מריר
מנחם בגין 57

דנקה על השנקה. צייט פור ברוט. (צילום: מהאינסטגרם@zeitfuerbrot.tlv)
דנקה על השנקה. צייט פור ברוט. (צילום: מהאינסטגרם
@zeitfuerbrot.tlv)

שרויטמן

הנחתום ערן שרויטמן אופה מלבד לחמים משובחים גם מאפים מצוינים. הוא אולי לא יעיד על עיסתו, אבל אנחנו כאן כדי לספר לכם שבפעם הבאה שאתם בשרויטמן כדאי להוסיף לקנייה מלבד כיכר לחם פרוס הביתה, גם אחד מהמאפים הנפלאים. קרואסון חמאה, מאפה שמרים שוקולד, או שמרים קינמון, דונאט אפוי והאהוב עלינו מכולם- מאפה שמרים וסמנה, שהוא מאפה שמרים פריך עמוס בחמאה מזוקקת והוא בבחינת שלמות מזוקקת ולא פחות.
קפה ומאפה מומלץ: אמריקנו קר ומאפה סמנה
נחלת יצחק 30 | גאולה 44

כמו קלאסיקה שרויטמן. (צילום: מתוך אינסטגרם @shroitmann)
כמו קלאסיקה שרויטמן. (צילום: מתוך אינסטגרם @shroitmann)