וולה וו קושה: קפה אסמבלאז' מביא את פריז לאלנבי

האווירה במקום החדש מזכירה בית קפה בגדה השמאלית עם אמנות קונספטואלית, ריהוט וינטג', עיצוב תעשייתי וחצר אחורית עם דק וצמחיה, כל מה שנכון לכאן ולעכשיו

שיק צרפתי באלנבי. קפה אסמבלאז' (צילום: רן בירן)
שיק צרפתי באלנבי. קפה אסמבלאז' (צילום: רן בירן)
23 בדצמבר 2020

המסעדנות התל אביבית לא נותנת לתחזיות הסגר לעצור אותה. ולראייה, לרשימת המקומות החדשים נוסף בית קפה שנפתח השבוע באלנבי. בימים של קיפאון קולינרי כל מקום חדש ראוי לכותרות אך הפעם יש לכך אקסטרה צידוק, שכן קפה אסמבלאז' הוא שלם הגדול מסך חלקיו – אמנות כקונספט מוביל, מבנה לשימור ותפריט על קו התפר בין תל אביב לפריז.

החוויה מתחילה כבר בכניסה, יחד עם ניחוח הקפה. לצד ציורי קיר מקוריים משנות ה־30 תלויות עבודות אמנות עכשוויות של אמנים מהארץ ומחו"ל, מיקס אנד מאץ' אקלקטי שתואם לזרם אמנותי בשם אסמבלאז'. האווירה מזכירה בית קפה בגדה השמאלית עם ריהוט וינטג', עיצוב תעשייתי וחצר אחורית עם דק וצמחיה, כל מה שנכון לכאן ולעכשיו.

קפה אסמבלאז' (צילום:רן בירן)
קפה אסמבלאז' (צילום:רן בירן)

הקו רגוע הנחה את השף רן פולק בהרכבת התפריט. "מלבד מנות גראב אנד גו שאנשים יכולים לקנות מבלי להצטופף, חיפשתי טעמים מעניינים. לא משהו צעקני ומוזר אלא דברים שעל פניו נראים מוכרים אבל עם טוויסט וערך מוסף. למשל סלט אנדיב עם כמון וזרעי אניס", הוא מסביר. לחמים ומאפים ממאפיית לחם וחברים משמשים בסיס לכריכים שמצליחים לשבור את שגרת המוצרלה־פסטו־עגבניה.

לדוגמה: כריך לחם כוסמין עם גבינת עזים רכה וארטישוק רומאי; לחמניית בריוש במילוי סלט ביצים ובוטרגו וכריך גבינת פוקוריניו וסלסה ורדה. כריך שרימפס בלחמניית בריוש עם מיונז, טרגון וחסה אייסברג הולך עם פולק עוד מימיו בבראסרי ומזכיר תקופה נשכחת. סלט עגבניות ובצלים, סלט עוף בטעמים הודיים וספרינג רולז במילוי ירקות וסלמון אפוי בונים עוד נדבך בהיצע הבריאותי־עכשווי בלי יותר מדי השתגעויות.

מזכרת מהבראסרי. אסמבלאז' (צילום: רן בירן)
מזכרת מהבראסרי. אסמבלאז' (צילום: רן בירן)

"זה לא אמור להיות קפה מסעדה כמו שאנחנו מכירים משני העשורים האחרונים אלא בית קפה שבו אפשר לשבת על כוס קפה ומאפה או מנה קלילה, לא ארוחת ארבע מנות". המחירים בהתאם: 21-24 ש"ח לכריך (כריך שרימפס 29 ש"ח) וסלט ב־30 ש"ח בממוצע. קפה שנחלט מתערובת שהורכבה במיוחד ומאפה מתוק מלחם וחברים הם עוד אופציה להפסקה מהמציאות המטורללת. למשל, בחצר המקום שמנותקת מהוויית הרחוב או בחוף ירושלים, שנמצא במרחק 10 דקות הליכה. ואם אפשר אז להציץ בדרך במעט אמנות בחלל המלון שבו בית הקפה החדש שוכן – כדי להרגיש את החיים עצמם.
אלנבי 48 תל אביב, ראשון־שבת 08:00-20:00