חדשים וטעימים: פופ-אפ בוכרי לאהרוני והפתעות נוספות

למרות הקשיים הקולינריה התל אביבית מראה סימני חיים: השפית נופר זוהר חוברת לג'וסה, מעדניה יפנית חדשה ברוטשילד ומקום המציע משלוחי קובה מבטיחים בנמל

גם הטפט בוכרי. פופ אפ של אהרוני (צילום: יהונתן בן חיים)
גם הטפט בוכרי. פופ אפ של אהרוני (צילום: יהונתן בן חיים)
20 בדצמבר 2020

הקולינריה התל אביבית מתעקשת להפגין סימני חיים. למרות התקופה הקשה מקומות חדשים ממשיכים להיפתח ומקומות קיימים מנצלים את ההאטה למתיחת פנים. קבלו רשימה מסקרנת ובעיקר טעימה של מקומות חדשים ומתחדשים שתגרום לכם לאהוב את השבוע הזה קצת יותר.

פופ אפ בוכרי של אהרוני

זוכרים את הבלאדי שיק של ארז קומרובסקי? אז קבלו סקופ: הפופ אפ המצליח (שעכשיו מגיע גם להרצליה ורמת השרון) מתרחב ומכניס למטבח את – שימו לב, שימו לב – אהרוני. המאסטר שף יצטרף לפלטפורמה של חברת קיוב קיטצ'ן עם פופ אפ בוכרי חורפי של מנות ממרכז אסיה, שילוב של הבית שבו גדל עם קולינריה עילית. אם דושפרה ואושפלואו הם החומר שממנו בנויים חלומות האוכל שלכם (גם שלנו, תכלס), סמנו ביומן לעקוב אחרי זה לקראת סוף החודש. אנו מבטיחים להיות שם לטעום ולדווח.

נופר זוהר בג'וסה

נודה ולא נבוש, אנחנו מתים על השפית נופר זוהר, שילוב מושלם של כישרון בישול (שניצל בחלה ורום סרוויס מרוקאי) עם שיק הורס. כעת היא מתגייסת באותה מיומנות להרכבת תפריט מבוסס צמחים בג'וסה, ספוט הבריאות שעבר מתיחת פנים מקיפה בנראות ובתוכן. Tabboulea Rosa אדומה לוהטת מבורגול, רימונים, סלק וגרנולה מלוחה; ספרינג רולז במילוי פלחי הדרים, נבטים ועשבי תיבול; כריך מקסיקני מלחם דגנים עם ממרח פריחולס, אבוקדו וסלסת ופיקו דה גאיו ועוד ועוד מנות ומיצים שעושים נעים וטעים בגוף גם אם אינכם טבעונים. מלבד המנות החדשות תמצאו במעדנייה־מיצייה המשופצת מיצים טריים שנסחטים בכל בוקר (ביוטי עם מי ורדים, חומצה היאלורונית וקולגן גרם לנו להרגיש מתוחים וזוהרים), קינוחי raw ותכניות דיטוקס בשיתוף דיאטניות. המוצרים זמינים גם במשלוח דרך וולט ותן ביס.
דיזינגוף 101 תל אביב, 03-7305599

טאבולה רוזה זוהרת בג'וסה (צילום: iconz)
טאבולה רוזה זוהרת בג'וסה (צילום: iconz)

הקובה של דרור

סלק, דלעת, חמוסטה או טבעוני במילוי פטריות, אגוזי מלך ועשבי תיבול? קובה הוא עולם אינסופי של אפשרויות שאפשר לנשנש מעכשיו תחת קורת גג אחת. דרור כהן, מפיק אירועים במקצועו, עשה בגלל הקורונה הסבה מקצועית ופתח בכניסה לשוק הנמל מטבח לשיגור קובה במשלוחים וטייק אוויי. מלבד המרקים שלעיל (47־49 ש"ח), שלוש יחידות קובה שמנמנות במרק מלוות באורז וחמוצים מתוצרת בית, מציע התפריט קובה בורגול סורי מטוגן במילוי בשר וצנוברים (14 ש"ח ליחידה) ומעמולים טבעוניים שתרצו לטעום במילוי תמרים ואגוזים (4 ש"ח ליחידה/22 ש"ח לרביעייה). אפשר לקנות מנה ולשבת על הדק בחוץ, כי אזור הנמל הוא סוג של מסעדה באוויר הפתוח, ולסגור ארוחה משביעה וטעימה מול הנוף. למפגש משפחתי או מסיבת סילבסטר (לפי הנחיות התו הסגול כמובן, כולנו שומרי חוק) תוכלו להזמין סירי מרק עם 20 קובות (275 ש"ח), כיבוד אולטימטיבי חוצה גילים ועדות.
שוק הנמל, להזמנות 050-6725083

הפייבוריט שלנו קובה חמוסטה. הקובה של דרור (צילום: תום גץ)
הפייבוריט שלנו קובה חמוסטה. הקובה של דרור (צילום: תום גץ)

Ning

אחרי שנים בדוכן הקטן בכרמל 7 נינג משתדרגת בשני סניפים חדשים, ברחוב מקביל בשוק וליד דיזינגוף סנטר. במקום ארבע מנות מציעה הבעלים והשף התאילנדית תפריט: מנות פתיחה כגון אגרול (16 ש"ח) וגיוזה (35 ש"ח), שתיהן טבעוניות; סלטי פפאיה (35 ש"ח), נאם טוק עם בקר, עוף, ירקות או טופו (40־50 ש"ח) ועוד; נודלס, מוקפצים ומרקים (45־55 ש"ח) ולקינוח בננה לוטי וקינוח תאילנדי אופייני שטרם הספקנו לחקור מהו. אם פתאום תהיתם לאן נעלם הסום טאם הכי טעים בסביבה, אז הנה הוא קרוב ואף זמין במשלוחים.
יום טוב 17, קינג ג'ורג' 52 פינת דיזינגוף, 053-5775757 ובאתר

היא רק עברה דירה. נינג (צילום: יח"צ)
היא רק עברה דירה. נינג (צילום: יח"צ)

Oomai סושי אורבני

קונספט המעדניה הקולינרית שכבר הוכיח את עצמו (ע"ע פרט א מנז'ר והדליקטסן) רלוונטי כעת יותר מתמיד. אומאי מאמצת את הז'אנר ביפנית שוטפת וממותגת, עם מקררים פתוחים ובתוכם קופסאות אסתטיות של רולים וניגירי (30-60 ש"ח) ופוקי (46-56 ש"ח) שמוכנים במטבח שבשולי החנות, לצד בקבוקי סאקה מסוגים שונים, רטבים ועוד. האטרקציה ממוקמת, איך לא, מול הכניסה: סטנד ממתקים וחטיפים יפניים היישר מטוקיו. ייאיי.
שדרות רוטשילד 37 תל אביב

סושי טו גו. אומאי (צילום: ספיר קוסא)
סושי טו גו. אומאי (צילום: ספיר קוסא)

איתמר מעדניית בוטיק

לפני הקורונה איתמר בן זקן היה בין היתר די.ג'יי ומנהל האירועים של הג'אספר. מכיוון שאירועים אין הוא פנה לדרך חדשה ופתח מעדנייה לאוכל מוכן ודליקטסים. לצד עלי גפן ממולאים, יינות, מגשים מוכנים או להרכבה עצמית וכריכים מ־15 (!) מרכיבים תמצאו במעדנייה משהו שלאף אחד אחר אין:  טארטלטים, מקרונים וטארטים מלוחים בשילובים משוגעים כמו מקרון פיסטוק במילוי גבינת גורגונזולה וריבת תאנים ומקרון לימון במילוי גבינת עיזים ורוטב דובדבני אמרנה. אמאל'ה ואבאל'ה.
יודפת 2 תל אביב, להזמנות 052-4704449 או דרך וולט

מקרונים במילוי גבינה כחולה. מעדניית איתמר (צילום: יעל יצחקי)
מקרונים במילוי גבינה כחולה. מעדניית איתמר (צילום: יעל יצחקי)

חומוס יוסף

החומוסייה הגלילית מפרדס חנה הופכת אט אט למפלצת: לסניף שכבר פועל ברמת אביב (ברודצקי 19) נוספו ממש לאחרונה ספוטים ברמת החייל ובשוק לוינסקי – וזה עוד לפני סניפים שייפתחו בחודשים הקרובים בראש העין, חולון, פתח תקוה, אור יהודה וים המלח. בתפריט תמצאו את כל החשודים המיידיים: חומוס פול, משאוושה, חמשוקה וחומוס בשר לצד הקומפלט של יוסף – צלחת חומוס עם פול, משאוושה, שקדים, ביצה וטחינה (25-43 ש"ח). בהזמנת מנה לאדם מקבלים ריפיל חינם, מה שהופך את הדיל לעוד יותר משתלם. את החומוס אפשר לתגבר בתבשיל בשרי או טבעוני, שווארמה, תוספות וקינוחים.
הברזל 11 רמת החייל, לוינסקי 39 תל אביב, 6442* משלוחים דרך וולט

מפלצת החומוס. חומוס יוסף (צילום: אנטולי מיכאלו)
מפלצת החומוס. חומוס יוסף (צילום: אנטולי מיכאלו)

T Lab

חנות הדגל של ויסוצקי עברה שיפוץ ושדרוג ל־T Lab, מתחם אוכל ושתיה בהשראת תה. בתפריט המשקאות תמצאו cheese tea מטייוואן, משקאות סופר פוד על בסיס תה ירוק של ויסוצקי עם ספירולינה ומאצ'ה, סופר ילואו מתה ירוק כורכום ותפוז, וסופר פרפל עם אסאי, אוכמניות ותותים. סקונס גבינות ועשבי תיבול, סקונס תפוז שוקולד, קרואסון מאצ'ה ופיסטוק ועוד בשת"פ עם מאפיית לחמים הסמוכה משלימים את מסיבת התה, ובקרוב תימכר במקום גלידת מאצ'ה בגביע ירוק כמו בטוקיו (12-19 ש"ח).
חשמונאים 103 תל אביב

הכל אודות התה. טי לאב ויסוצקי (צילום: יח"צ)
הכל אודות התה. טי לאב ויסוצקי (צילום: יח"צ)