לאכול אותן: קפטן קארי מגיע לדיזנגוף ועוד חדשות אוכל טעימות

עולם הקולינריה לא עוצר לרגע, כוכב מישלן שני לגלעד פלג וגורדון רמזי, מהרג'ה ההודית חוזרת לרמלה וחורף חם בדלידה. גשם בחוץ אבל אצלנו בוער. כל מה שפודי צריך לדעת כדי לעבור את השבוע בשלום

רושפלד עם סניף שני לקפטן שלו. צילום: איליה מלניקוב
רושפלד עם סניף שני לקפטן שלו. צילום: איליה מלניקוב

 

הביצה הקולינרית גועשת: סניפים נפתחים, השקות, תערוכות ושלל מנות חדשות שרק מלקרוא את התיאורים שלהן, אנחנו נעשים רעבים. הנה החדשות החשובות באמת, חדשות האוכל, ונתחיל בכבוד בינלאומי מעוטר בשני כוכבים:

כוכב מישלן שני לגלעד פלד וגורדון רמזי

השף הישראלי גלעד פלד, שזכור ממסעדת פושקין שנסגרה לפני כחמש שנים, מביא עוד כבוד לגורדון רמזי: לאחר שלפני כשנה זכה בכוכב מישלן ראשון, קיבל פלד את כוכב המישלן השני עבור מסעדת Le Pressoir d'Argent בבורדו, מקבוצת המסעדות של רמזי. המגה-שף הבריטי לא שכח לפרגן לפלד ולצוות והעלה באינסטגרם צילום עם הכיתוב "אני גאה בגלעד ובצוות של Le Pressoir d'Argent על קבלת כוכב המישלן השני בתוך 17 חודשים בלבד. שיתוף הפעולה בין היינות והבשר הבריטיים הטובים ביותר וחומרי הגלם מצרפת הוא שעושה את המסעדה למה שהיא היום. בראבו חברים, מחכה לפגוש אתכם שוב". הסטטוס זכה ליותר מ-36 אלף לייקים והידיעה התפרסמה בכל העולם. שאפו!

 

זזים

סניף שני לקפטן קארי בדיזנגוף

הסניף נמצא בהליכי הקמה וייפתח (אם הכל יעבוד כמו שצריך) באפריל. "הבסיס יהיה אותו בסיס של המקום משרונה מרקט אבל מעצם היות יונתן מי שהוא והקבוצה מי שהיא, צפויות הפתעות. בדיוק עכשיו אנחנו מפתחים את הקונספט, והוא יהיה המשך של הבסיס אבל שונה", אומר גיא בליס, אחד הבעלים בקבוצת קפטן קארי. הכתובת המיועדת: דיזנגוף 149. נחכה בסבלנות.

תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב
תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב

 

סאני וניטן תאי כבר לא

השף קונדיטורית סאני דרעי עוזבת את הבק דור, הקונדיטוריה-פטיסרי הצמודה למתחם ניטן תאי. דרעי סיפרה שהחליטה לעזוב על רקע אי התאמה עם שף המסעדה שחף שבתאי, שעדיין אין לה תכניות לעתיד ושהיא לוקחת פסק זמן כדי להתמודד עם פטירת אביה לפני מספר שבועות.

גאנש קוקוס עם ליבת יוזו מלוחה. בק דור ביי סאני. צילום: יהונתן בן חיים
גאנש קוקוס עם ליבת יוזו מלוחה. בק דור ביי סאני. צילום: יהונתן בן חיים

אניטה משפצת ומתרחבת

הסניף ברחוב פלורנטין 3 שהיה סגור לרגל שיפוצים, ייפתח ביום רביעי. "זה סניף שקיים מעל 10 שנים והוא מאוד אהוב בשכונה. אמי עובדת בו ולכן רצינו לשפץ אותו לכבודה. הבאנו את המעצבת אלונה אליאסי והשקענו יותר ממיליון ש"ח", אומר עדי אביטל,  מבעלי הרשת המשפחתית. שעות פתיחה: ראשון-שבת 07:00-04:00. סניף נוסף של הרשת, השלישי באוסטרליה, ייפתח בעוד שלושה שבועות בסידני.

אניטה

אניטה, עשית לנו חשק. צילום: בן יוסטר
אניטה, עשית לנו חשק. צילום: בן יוסטר

חורף יצירתי בדלידה

השף דן זוארץ ממסעדת דלידה משיק תפריט ספיישלים חדש ויצירתי במיוחד. בין המנות החדשות: לשון בבישול ארוך ביין אדום ודבש עם כרוב ניצנים טרי ושמנת חמוצה (48 ש"ח), טארט סשימי סלמון עם לבבות דקל, רוברב מסוכר ותפוז סיני (48 ש"ח), שוקרוט קלמארי (55 ש"ח) ועוד. גם אגף הקינוחים מתחדש במנות אחרונות יצירתיות לא פחות כגון מוס שוקולד ולרונה, שברי עוגיות בננה צ'יפס וקקאו, קרם נוגט ושוקולד לבן מלוח, טראפל דואה וטוויל בייגלה (46 ש"ח). ההאפי האוור הקבוע, 50% הנחה בימים ראשון -חמישי בשעות 17:00-19:00, עדיין בתוקף לגבי התפריט הקבוע בלבד.

דלידה

לשון בבישול ארוך. דלידה. צילום: אנטולי מיכאלו
לשון בבישול ארוך. דלידה. צילום: אנטולי מיכאלו

פסטיבל היין של דיקסי

מסעדת דיקסי ממשיכה את מסורת פסטיבל היין. בשנה שעברה נתן הפסטיבל במה ליינות ישראליים והשנה הוא מתמקד ביינות אירופאיים ויציע טעימה מעשרה יינות משובחים מהעולם הישן. אורחי המסעדה יחשפו ליקבים מובילים מגרמניה, איטליה, צרפת וספרד, ביניהם: יקב לה דופין, וילה וולף, טדסקי, פאוסטינו, ברושארד ועוד. היינות יוצעו בבקבוק (185-119 ש"ח) או בכוס (29-49 ש"ח), על מנת לאפשר מספר טעימות. לצדם יוצעו יינות מיקב רמת הגולן ויקב הרי גליל, שעשויים מזנים שמייחדים את העולם הישן. להשלמת הפסטיבל יצר השף חיים כהן תפריט מיוחד של מנות שבהן יין הוא אחד המרכיבים, למשל כבדי עוף פריכים על מצע פירה ובצל מטוגן, מוגשים ברוטב יין אדום וסטייק פילה בקר קצוץ, רוטב יין אדום ופירות יער מוגש עם מח עצם ופירה ירקות שורש. למי שירצו להעמיק את החוויה תציע המסעדה אירועים אינטימיים (עד 10 איש) של ארוחה מלאה וסדנת יין, שתועבר על ידי אנשי מקצוע מהתחום. אירוע יין והרצאות יתקיימו בתאריכים 15.2, 21.2, 28.2.

דיקסי

סטייק פילה בדיקסי. צילום: רומן גליצקי
סטייק פילה בדיקסי. צילום: רומן גליצקי

טנג'יר לצהריים

הבר השכונתי טנג'יר פותח את הדלתות גם בצהריים. "השאלה 'למה אתם לא פותחים גם בצהריים?' חזרה לא מעט פעמים והחלטנו ללכת על פרויקט חדש שיעשה טוב לתושבי השכונה ולאנשי המשרדים באזור", אומר אביב ברקוביץ', אחד השותפים. בשעות הצהריים האווירה משפחתית כמו בסלון של מאמא מרוקאית עם פלייליסט תואם, והתפריט שהרכיב השף אורן פרשר נשען על ניחוחות וטעמים מרוקאים: קוסקוס, אורז, כרעיים עוף, קציצות, סלט ארטישוק, חריימה טבעוני ועוד. מחיר: 39 ש"ח עבור פתיח או מרק + מנה עיקרית ושתי תוספות + כוס לימונדה + קפה שחור. מחירי האלכוהול מוזלים ואטרקטיבים (לדוגמה: בירה בשבעה ש"ח) וניתן לשלם בתן ביס וסיבוס.

טנג'יר, יהודה הלוי 93, ראשון-חמישי 12:00־16:00, 03-6314826

טנג'יר. צילום: יח"צ
טנג'יר. צילום: יח"צ

צפון יוון במסעדת גרקו

השף היווני ניקוס קאצניס מגיע להתארח במסעדת גרקו. המסעדה של קאצניס, סוסורדה, ממוקמת בכפר אפיטוס בצפון יוון ושמו של השף יצא למרחקים בזכות יכולותיו הקולינריות והידע הגסטרונומי הרחב שהוא אוחז בו. סגנון הבישול שלו נגזר מהאוכל היווני הקלאסי ועושה שימוש בחומרי גלם מקומיים וייחודיים לחצי האי הצפוני כמו בשר טלאים, זיתים, שמן זית, גבינות, חלב כבשים, טארמה (ביצי דגים מיובשות), טחינה יוונית המופקת מזרעי שומשום שלא עברו קליה, שזיפים חמצמצים  מיובשים ועוד. קאצניס יבשל במשך שלושה ימים שלמים במסעדת גרקו את מיטב המנות מהמטבח שלו, שימשיכו לככב בתפריט כספיישלים בשבועות שלאחר מכן: פדרמנו (אורז, חומוס וסרדינים כבושים), סאבידה עם תרד, דג בקלה מבושל עם תפוחי אדמה, בצל ושזיפים מיובשים, עוף בטרחנה (חיטה שבורה) עם רוטב עגבניות ותבלינים מיוחדים מצפון יוון ועוד. 38־ 88 ש"ח.

גרקו, שני-רביעי (20-22.2), 03-7411022

תכירו, פדרמנו יווני. צילום: צביקי עשת.
תכירו, פדרמנו יווני. צילום: צביקי עשת.

סאקה בומב ב- AMAMA

פברואר הוא חודש עמוס פסטיבלים  בכל העולם וגם ליפנים מגיע. במסעדת AMAMA החליטו לחגוג את יום העצמאות היפני שחל החודש עם "סאקה בומב" – פולחן שתיה שבמצבי תודעה נכונים הוא קורע מצחוק. תקציר האירוע: מניחים צ'ופסטיקס לרוחב כוס בירה ומעליהם את כוסית הסאקה. דופקים על השולחן באגרופים, וברגע שכוסית הסאקה נופלת לתוך כוס הבירה שותים את כל העסק בשוט. את הסאקה בומב משחקים על שליש או חצי כוס "הוגרדן" וצ'ייסר של סאקה (34 /39 ש"ח). הלקוחות מוזמנים להעלות לאינסטוש ולתייג, והצילום הטוב ביותר יזכה את בעליו בארוחה זוגית. תפריט מיוחד של מנות עם סאקה תוכנן כדי לתמוך במשחק: אנטריקוט מאקי סיירו מושיה – פטריות שימג'י ואספרגוס עטופות בנתחי אנטריקוט, טופו, תרד חלוט, תירס, סאקה ופונזו (52 ש"ח), סיירו ים – לוקוס, שרימפס, צדפות וונגולי, לוטוס, טופו משי, כרוב סיני, בייבי תרד עם אורז מאודה ופונזו (98 ש"ח) ועוד.

AMAMA

מסעדת AMAMA, סאקה בומב. צילום: רותי דר
מסעדת AMAMA, סאקה בומב. צילום: רותי דר

תפריט משלוחים ביוליה

מסעדת החוף יוליה משיקה לראשונה תפריט משלוחים הכולל מנות כמו עופיון אורגני של משק מלמד מושרה 48 שעות ביין אדום, אפוי בתנור עם תפוחי אדמה ושאלוטס (125 ש"ח), גבינת בורטה של משק יעקבס עם סלסלת עגבניות שרי פיקנטית, שמן זית ונגיעות בלזמי (46 ש"ח), דג לוקוס לפי משקל אפוי בתנור או מטוגן עם ירקות שוק קלויים (25 ש"ח ל-100 גרם) ועוד. אזור חלוקה: שכונות סובבות נמל תל אביב עד בן יהודה גבול  נורדאו. אין דמי משלוח, מינימום 70 ש"ח להזמנה. שירות המשלוחים פועל בימים ראשון-חמישי בשעות 12:30 – 21:30.

יוליה

עופיון שיכור ביוליה, עד הבית. צילום: גולן סוויסה
עופיון שיכור ביוליה, עד הבית. צילום: גולן סוויסה

מהרג'ה ברמלה נפתחת מחדש

לאחר היעדרות של כשנה נפתחת מחדש מסעדת מהרג'ה ההודית ליד שוק רמלה. המקום שנפתח בשנת 1989 על ידי בני זוג שעלו לארץ ממומבאי היה פופולרי בקרב יוצאי הודו וישראלים שהתגעגעו לטעמים המיוחדים. כיום מנהל את המסעדה הדור השני, הבן אלעזר ואשתו עינב, שממשיכים את הקו ההודי עם מטבח צמחוני וטבעוני שמבושל בשיטות מסורתיות על ידי טבחים הודים. בתפריט אפשר למצוא בטטה וואדה (18 ש"ח), סמוסה פנג'בי (20 ש"ח), מהרג'ה טאלי, (45 ש"ח), פלאק פניר (37 ש"ח) ועוד מגוון מנות אותנטיות. יחד עם המטבח חזרה לפעול החנות שבחזית, שבה אפשר להשיג מוצרים מיובאים מהודו.

מהרג'ה

מהרג'ה חוזרת. צילום: מהרג'ה.
מהרג'ה חוזרת. צילום: מהרג'ה.