קפצו לנו: אוכל הרחוב האסיאתי הטוב בישראל

ההודי של רושפלד, היפני של יובל בן נריה והלחמניה שאתם חייבים לטעום

ווק אווי. צילום: דניה ויינר
ווק אווי. צילום: דניה ויינר
14 ביולי 2016

בחירת המערכת

מיאזקי

אחרי שהמציא את אסיה מחדש בטאיזו, השף יובל בן נריה פתח השנה את מיאזקי – בר מרקי ראמן ושיפודים יפניים (טופו או עוף) בשוק צפון. מבקרי אוכל כבר הכתירו את הדוכן כמסעדה הטובה בארץ והם כל כך צודקים (54־58 ש"ח לראמן, 48־54 ש"ח לשיפודים).

לפרטים נוספים

דה באן

המזללה האסייתית הקטנה שפתחו האחים שי ואייל קיצ'ס, שעבדו כשפים בשורה של מסעדות מקומיות נחשבות, הפכה במהירות לכוכבת המאנץ' האולטימטיבית. בסמטה קטנה בכניסה לשוק הכרמל מתחבאות להן לחמניות מאודות במליות שונות (בשר מפורק זה מאסט), סלטים חרפרפים וגם מבחר מרקים אסייתיים (פו וייטנאמי או ראמן ואודון יפניים) לימים שבהם פחות רותח בחוץ (69־44 ש"ח). הכי כיף לשבת על הבר הארוך, מול המטבח הפתוח, כדי לצפות בתהליכי הבישול ולספור את השניות עד שהמנה תצא אליכם.

לפרטים נוספים

דה באן. צילום: יח"צ
דה באן. צילום: יח"צ

קפטן קארי

השף יונתן רושפלד מעניק למטבח ההודי העשיר והסוער, שמעולם לא הצליח לכבוש את החך המקומי, את הכבוד הראוי לו. דוכן אוכל הרחוב ההודי השוכן בלב שרונה מרקט נצבע בצבעים העזים והססגוניים המאפיינים את תת היבשת הרחוקה ואת האוכל החריף והשמח שהפך לחלק ממורשתה התרבותית. שיפודי עוף טנדורי, באג'י בצל ועוף או כבש ביריאני הן רק חלק מהמנות שמציע התפריט המתחלף, הכולל מנות הודיות קלאסיות מחבלי ארץ שונים ומנות המציעות פרשנות מודרנית עכשווית על חומרי גלם וטכניקות בישול טיפוסיות של המטבח ההודי (12־34 ש"ח לראשונות; 54־64 ש"ח לעיקריות).

לפרטים נוספים

קפטן קארי. צילום: דניה ויינר
קפטן קארי. צילום: דניה ויינר

ווק אווי

במוקד מטבח המזללה האסייתית־מקומית הזאת נמצא הווק הסיני. המרכיבים הטריים והאיכותיים – אטריות, ירקות, בשר ודגים – עוברים טיגון־ערבוב מהיר בעשרות מחבתות ווק רוחשות וממשיכים משם היישר לצלחות הסועדים. העיקרון פשוט, מהיר וידידותי לכל כיס: בוחרים סוג אטריות (אורז, חיטה או ביצים) ותוספות צמחוניות או בשריות אהובות ומצוותים להן רטבים בהשראת מטבחים אסייתיים שונים. תחתיתו הקעורה של הווק מאפשרת בישול כמעט ללא שמן, כך שגם שוחרי הבריאות והדיאטה יוכלו למצוא כאן מנות שלא יכעיסו את המצפון (36־44 ש"ח).

הברזל 34 תל אביב; שוהם 7 פתח תקווה; החרושת 36 רעננה; ראשון־חמישי 10:00־22:00, שישי 10:00־17:00