קרקס על גחלים חוזר ועוד חדשות אוכל חמות

דלידה מארחת את מטבחצר, קיץ חריף בניטן תאי, נשף תל אביבי ואפילו סדנת farm to table מחוץ לעיר כדי לנשום קצת אוויר נקי, כל חדשות האוכל החמות מחכות לכם בפנים

חם, מתחמם, ניטן תאי. צילום: תמוז רחמן
חם, מתחמם, ניטן תאי. צילום: תמוז רחמן
8 ביוני 2017

מחממים מנועים בפאסטל

מסעדת הבראסרי של השף הלל תווקולי משיקה תפריט קיץ חדש ומציעה מגוון  מנות חדשות לעונה החמה: מרק יוגורט צונן, טרטר דג, פריקי, שעועית ירוקה ומלפפון קריספי (52 ש"ח), אספרגוס צלוי בתנור אבן, סלט טורקי, גרמולטה, שום, צ'ילי, גרידת לימון ופרחי צלפים מטוגנים (68 ש"ח), ניוקי תפוח אדמה, קרם תירס "גילי", חמאה חומה, תרד וגבינת "קדוש" מלוחה (52 ש"ח), רביולי לבנה וזעתר, חציל קלוי מהאש, וינגרט צ'ילי, זעתר ירושלמי וסומק (88 ש"ח) ועוד.

פאסטל

סימן שהקיץ בא,מרק יוגורט צונן. פאסטל. צילום: נעם נכון
סימן שהקיץ בא,מרק יוגורט צונן. פאסטל. צילום: נעם נכון

קיץ בניטן תאי

השף מעוטר המישלן, שחף שבתאי, משיק תפריט קיץ חדש בניטן תאי. המנות בתפריט מבוססות על מגוון חומרי גלם תאילנדים שיוצרים מגוון רחב של מנות אסייתיות המשלבות חומרי גלם בוערים וייחודים כמו למשל מחיות קארי מאינדונזיה עם חלב קוקוס פחם. בין המנות החדשות בתפריט: סאם סאם רול Ribe -Eye, דאליין צ'ילי, חציל, נענע ברוטב שאלוט (69 ש"ח), ברווז Wong quan שעועית ירוקה, נענע, תפוח שיטאקי ואבטיח (78 ש"ח), גיוזה ברווז עם אגוזי לוז, צ'ילי ירוק ושומשום (76 ש"ח) ועוד. קפיצה למזרח בלי להחתים דרכון.

ניטן תאי

Nithan Thai מקבלים את הקיץ עם גיוזה ברווז. צילום:תמוז רחמן
Nithan Thai מקבלים את הקיץ עם גיוזה ברווז. צילום:תמוז רחמן

מהשדה לצלחת עם השפית שיראל ברגר

השפית לשעבר של המסעדה הטבעונית מיס קפלן, שיראל ברגר, מגיעה לחווה האורגנית במושב משמרת לסדנת בישול ייחודית שכל כולה מבוססת על אוכל מהשדה לצלחת (farm to table) ובישול חווייתי. הארוחה תכלול את ליקוט הירקות ולאחר מכן בישול בלייב של מנות שונות ביניהן: פוקצ׳ות מהטאבון עם מתבלי ירקות שונים, טרטר אבטיח צ'יפס של שום, וינגרט הבנרו וסאקה, כרוב צלוי עם קציפת קשיו וכמהין שחורדלעת ערמונים מקורמלת וכמובן נקניקיית הגזר המפורסמת של השפית ועוד. עלות הארוחה 319 ש"ח, כולל סל ירקות אורגנים מתנה, להמשך הבישולים בבית.

החווה במושב משמרת, ימי שני, 12.6, 19.6, 26.6, בשעה 18:00.

שיראל ברגר, farm to table. צילום: סיגלית סבן
שיראל ברגר, farm to table. צילום: סיגלית סבן

קרקס על גחלים חוזר

אמנם יש עוד קצת זמן, אבל אנחנו מרגישים חובה לאומית לספר: בהמשך להצלחת אירועי 'קרקס על גחלים' ובהמשך לדרישת חובבי החגיגה הנודעת הזו, חוות צוק-המעדניה ויקב קנאטיר יחגגו את הקיץ ביום שישי 30.6 החל מהשעה 17:00 בשילוב של אוכל ייחודי, יינות איכותיים, מוזיקה חיה ומיקום שמיימי. ברקע כל אלו ינגנו להקת 'יוסף ואחד'. אם לא תרצו ללכת הביתה, יש אפשרות לשריין שורה בכרם להקמת אוהל ללילה. מחיר לאדם: 320 ש"ח.

30.6, החל מ- 17:00, חוות קנאטיר, רמת הגולן.  כרטיסים ב- www.zuk-farm.co.il  או בטלפון 077-5155905

חוות צוק, קרקס על גחלים. הוא חוזר. צילום: ליה גלדמן
חוות צוק, קרקס על גחלים. הוא חוזר. צילום: ליה גלדמן

הכפר מגיע לעיר

השף דן זוארץ יארח במסעדת דלידה את השפים יוגב ירוס ואייל סניור לערב חד פעמי כשהקונספט הוא הקולינריה הכפרית ממטבחצר פוגשת את הקולינריה של דלידה התל אביבית. כל חומרי הגלם שיוגשו בערב זה מגיעים ממגדלים ויצרנים מקומיים בליווי מוסיקה שמחה ותפריט יין שנבנה במיוחד לארוחה. בין המנות: טרטר עז שייטל של עז קצוץ על הסכין עם טאבולה פריקה ויוגורט עזים משק עברי (48 ש"ח), אספרגוס של יוכי צרובים בחמאה עם זסט לימון וביצת חופש מוחמצת (42 ש"ח), טרין כבדי ברווז משק לוין צ'אטני שאלוטס, צנימי בריוש (56 ש"ח) וגם מנות ענק לחלוקה כמו כתף טלה מעושן לילה מעל פחמים (380 ש"ח) או פריים ריב פרה מעושנת קלות ומזוגגת במחבת ברזל עם תפוח אדמה (45 ש"ח ל100 גרם).

13.6, דלידה

פריים ריב פרה. מטבחצר פוגש את דלידה. צילום: שרית גופן
פריים ריב פרה. מטבחצר פוגש את דלידה. צילום: שרית גופן

הודו בג'ירף

אם לא תסעו הקיץ לרישיקש, תוכלו לקחת ביס מהודו בג'ירף שמחדשת תפריט עם מנות בהשראת המטבח ההודי. בין המנות תוכלו למצוא סלט הודי ירוק המכיל פפאיה ירוקה, מלפפון, כוסברה, תערובת עשבי תיבול, בצל אדום ועוף קצוץ ומתובל בתבלינים הודים לצד רוטב יוגורט, שמזכיר את רוטב הראיטה ההודי (30 ש"ח), כרובית קריספית הודית בציפוי טמפורה, מטוגנת ומתובלת ברוטב שחום של תבלינים הודיים ארומטיים המוגשת על יוגורט שיסייע מול החריפות (25 ש"ח). לעיקריות תוכלו לבחור בין קארי תאילנדי ירוק המבוסס על קארי תוצרת בית, רצועות חזה עוף, באק צ'וי, אפונה ובצל (62 ש"ח) או קארי דלעת המורכב מדלעת מאודה ותערובת תבלינים בתוספת ריוויון וחמאה (63 ש"ח). הנה הגיוון הבא שלכם בין הקיסרית לחריפה.

ג'ירף 

קארי דלעת של ג'ירף. צילום: אנטולי מיכאלו
קארי דלעת של ג'ירף. צילום: אנטולי מיכאלו

טורקיה בנמל

ואם לא תחתימו השנה דרכון בטורקיה, תוכלו לקפוץ לנמל לנשום קצת אווירה אסלית טורקית: בנמל תל אביב (בדק המרכזי שסמוך לקרוסלה) תוכלו להנות מחנות פופ אפ (למשך שבוע בלבד) אשר תציע מוצרים שכל חובב קפה טורקי צריך ורוצה: כוסות טורקי, פינג'אנים, פק"לי קפה, מוצרי לדרמן, גלידת קפה טורקי וכמובן קפה טורקי מבושל, חינם אין כסף, והכי חשוב: כל הכנסות החנות ייתרמו למטרות חברתיות. גם טורקי קטן וגם מצווה על הדרך.

13.6 – 19.6, בין השעות 11:00 – 22:00, נמל ת"א

אז תשתה קפה טורקי ועל הדרך תעשה מצווה. צילום: אילנית כהן
אז תשתה קפה טורקי ועל הדרך תעשה מצווה. צילום: אילנית כהן

ערב ספרדי באגתה

מעדניית אגתה השוכנת ברמת החייל מקדישה לספרד ערב שכל כולו מתמקד בחומרי הגלם המשובחים שמגיעים ממנה. בתפריט: גבינות כמו קסו אל וינו (שטופה ביין אדום); קסו דה קאברה קון רומרו (עיזים מצופה רוזמרין); רולו דה קאברה (גבינת בושה ספרדית); קסו אן אסייטה (גבינת צאן בשמן זית), נקניקים כמו חמון סראנו וסלצ'יצ'ון אספניול, מגוון טאפאסים בצד הרבה יין, קאווה  וסנגריה. אולה אגתה.

אגתה, 15.6, מ 19:00 – 23:00

פלטת נקניקים באגתה. צילום: אנטולי מיכאלו
פלטת נקניקים באגתה. צילום: אנטולי מיכאלו

נשף תל אביבי

רידינג 3 עוטה תפאורת נשף ופותח את הקיץ בקול תרועה רמה עם נשף יין שיכלול גבינות בוטיק, נקניקים בעבודת יד, לחמים טריים, מתבלים וכמובן, הרבה יין. בנשף יימזגו יינות מצרפת (בורגון, שבלי), איטליה (פיימונטה טוסקנה), יינות בווארים מגרמניה, ומגוון יינות בוטיק של יקבים ישראלים מובילים. שלושת הסומליירים שילוו את הנשף הם עמרי יצחק (שבעבר ניהל תחום היין של בר היין JAJO בשרונה), דניאל אלכסנדרוב (שמנהל את בר היין לולו בנווה צדק) ואדר ברשדסקי (שהיה בעברו הסומליה של המסעדות מול ים, מסה, קוואטרו ובינדלה). בגזרת המורל תהנו ממוזיקה חיה בסגנונות שונים כמו ג'אז, בלוז, סווינג, פאנק ועוד. מחיר כרטיס: 280 ש"ח. לא תהיה רכישת כרטיסים במקום.

שישי 9.6, רידינג 3 נמל תל אביב. פתיחת דלתות 21:30. לכרטיסים חפשו "נשף היין של ג'אפה" או בטלפון 052-3180033.

נשף היין של ג'אפה וויינס: גבינות, נקניקים ויין, הרבה יין. צילום: ג'אפה ווינס
נשף היין של ג'אפה וויינס: גבינות, נקניקים ויין, הרבה יין. צילום: ג'אפה ווינס

 

הכל זהב

חובבי הקוניאק ישמחו לשמוע כי רמי מרטן משיק סדרת ארוחות קונספט שיתארחו במיטב המסעדות בין היתר: הוטל מונטיפיורי, קלואליס, דה נורמן, מגדלנה ועוד. הארוחה תכלול הדרכת קוניאק מקצועית, טעימות של סוגי קוניאק שונים וכמובן מנות המתכתבות עם נוזל הזהב המופלא הזה (שלוש עד חמש מנות). עלות 350 ש"ח לסועד, יש להזמין מקום מבעוד מועד.

פרטים ב- www.remymartin.co.il

טרטר טונה בקלואליס. צילום: אפיק גבאי
טרטר טונה בקלואליס. צילום: אפיק גבאי