את הראמן של אחד השפים הכי מבטיחים בארץ תמצאו רק בפופ-אפ

בקרוב על מסך זה. הראמן של דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)
בקרוב על מסך זה. הראמן של דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)

כשאכלנו את היצירות המיוחדות של דין שושני במסעדת Mr. Something, כל כך התלהבנו עד שסימנו אותו בתור אחד השפים הכי מבטיחים של השנה. המסעדה אולי נסגרה, אבל שושני ממשיך לקיים את ההבטחה עם פופ-אפ ראמן מיוחד, וגם כמה תוכניות לעתיד יציב יותר

14 במרץ 2023

המצוד אחרי הראמן נמשך: בעוד תל אביב מתפוצצת מרוב גרסאות למנה היפנית האיקונית, בשבוע הבא תוכלו לטעום את הווריאציה של דין שושני, לשעבר שף מסעדת Mr. Something, ומי שזכה מאיתנו רק לפני חצי שנה לתואר אחד השפים הכי מבטיחים בישראל. מאז שהפרק ההוא בקריירה המקצועית שלו תם הוא מתמקד בראמן, חוקר ומעמיק. משהחליט שהתוצאה משביעה רצון הוא משיק פופ אפ ראשון שיוביל בסוף הדרך לראמניה של ממש.

דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)
דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)

למרות הניסיון שצבר במטבחי מסעדות, שושני מתרגש כשהוא מסדר במקרר אטריות ראמן מקמח חיטה עם הרבה חלמונים ואחוז גלוטן גבוה. "מייצרים אותן במיוחד לפי מתכון שלי", הוא אומר. "במסעדה לא הצלחתי לשלב ראמן בתפריט והבנתי שאם לא עכשיו, אימתי". בקורס אונליין אצל מאסטר ראמן ביפן, שושני למד את מלאכת הכנת הציר ודגשים בנוגע לכל מה שמסביב, והחליט להיכנס להרפתקה בכל הכוח.

הגרסאות ההתחלתיות התבררו כלא מוצלחות אך שושני לא התייאש. כשמותג "לולו תרנגולת גלילית" נכנס לתמונה, כל החלקים בפאזל הסתדרו. "החיבור האישי שלנו יצר את הפופ אפ. לעוף יש טעם מיוחד, כמות שומן גבוהה ואיכותית וגוון צהוב כמו שרואים בחו"ל. המוצר כל הזמן משתפר, ומה שקיבלתי לניסיונות לפני כמה ימים טוב בהרבה מזה שלפני חודשיים".

ראמן כנפיים (צילום יעקב בלומנטל)
ראמן כנפיים (צילום יעקב בלומנטל)

בפופ אפ יוגש טורי ראמן טורי צ'יאנטן, שאופייני לטוקיו בתיבול טארה חום עמוק מארבעה סוגי סויה וטארה בהיר ובו חמישה סוגי מלחים. בסעיף החלבון תוכלו לבחור בין צ'אשו פרגית במשרה חמוץ-מתוק או כנפיים מפורקות בבישול ארוך. שאר התוספות הן לפי הספר: ביצה כבושה, באק צ'וי, אטריות ונארוטו מתוצרת בית, מדג לבן טרי (72 ש"ח). "זו מנה אחת בכמה צורות כדי שהתור ירוץ, וגם על מנת לפתח שיח סביב השולחן. ארבעה אנשים יכולים לשבת יחד וכל אחד יאכל משהו אחר".

הפופ אפ יתקיים בשוק לוינסקי, בחלל שבו פועל בשעות היום קפה יאיא. תוך כדי כך שושני כבר חושב על "מקום קטן עם קצת ספיישלים וגיוזות", כשהפופ אפ מספק לו זמן לשייף את הרעיון. הפופ אפ הבא, שעדיין לא ידוע היכן יקרה ומתי, צפוי להתבסס על בשר מהקצביה של אהרוני ("עוד לא סיפרתי לו אבל הוא בטוח יסכים"). אחריו מתכנן שושני פופ אפ ראמן דגים מהספק שהוא עובד איתו. צירים קרים, אטריות דקות ופרוסות לימון מעל ממתינים בתורם לקיץ, שאם הכל יעבוד כמתוכנן, בסופו תיפתח הראמניה הקבועה. לנו כבר נפתח התיאבון.
לוינסקי 42, ראשון-שלישי (19-21.3), 18:00-23:00