טרנד מתגלגל: רוטיסרי חדש לאטליז איוו הוותיק בשוק הנמל

איוו בנמל תל אביב (צילום: ראם אזובל)
איוו בנמל תל אביב (צילום: ראם אזובל)

כמו עוף החול טרנד הרוטיסרי שוב פורס כנף (וזהו, נפסיק) ולמקומות החדשים של אהרוני שנפתחו בקול תרועה מצטרף זה של האטליז הוותיק שבמקור מירושלים. כל הפרטים בפנים

7 באוקטובר 2021

כגרגרנים ומתעדי קולינריה כרוניים, אנו עומדים משתאים מול טרנד הרוטיסרי שמתעורר אחת לאיזה זמן בשינויים קלים. העוף נותר במרכז ורק השמות והתוספות משתנים. חפרנו בארכיון ומצאנו כתבה מלפני חמש שנים שכללה את דא דא ודא של עינב אזגורי ואת קוקוריקו של רן שמואלי, בנוסף לשמעון הנצחי. את גל הרוטיסרי 2021 מוביל אהרוני, שהציב בשינקין ובנווה אביבים תנורי עופות והוכיח שאפשר לחדש, למשל סנדוויץ' עוף שהמבקר שלנו עף עליו. כעת נפתח בשוק הנמל רוטיסרי של אטליז איוו הוותיק, שמביא גרסה משלו למנה עם ערך מוסף של תוצרת חקלאית טרייה.

נתחיל באחד ונראה. איוו (צילום: ראם אזובל)
נתחיל באחד ונראה. איוו (צילום: ראם אזובל)

הרוטיסרי נפתח בחלל שאכלס בעבר את סניף מאפיית לחמים והפך להיות חלק מאיוו. "הגדלנו את שטח האטליז ושיפרנו את איכות המוצר עוד יותר, ובחלק מהחלל החדש הצבנו תנור עופות. הרעיון המקורי הוא של רועי חמד, מבעלי השוק, שחשב שרוטיסרי יכול להיות מגניב. בגלל הקורונה קו הגמר היה הרבה יותר רחוק מכפי שחשבנו אבל עכשיו זה קורה", מסביר הבעלים השף-קצב ראם אזובל (יחד עם אבי בן דוד).

שמו של אטליז איוו הולך לפניו בזכות הבשרים, אך הרוטיסרי מספק הזדמנות להציץ למחלקה שנחשבת פחות יוקרתית. העופות המגיעים לכאן אינם מוכשרים וללא אנטיביוטיקה. "אלה לא עופות אורגניים, אני לא מספר את הסיפור היפה הזה, אבל העוף אינו מומלח וזה יתרון אדיר. שחיטה כשרה, שבה קוברים את העוף במלח תעשייתי, הורסת בעיני את המוצר. היא מוסיפה לו טעמי לוואי וחומר שאינו בריא".

גם נקניקיות וואגיו יש. איוו (צילום: ראם אזובל)
גם נקניקיות וואגיו יש. איוו (צילום: ראם אזובל)

לפני הצלייה עוברים העופות השרייה במרינדת שמן זית, מיץ לימון ותבלינים למשך יממה. עוף שלם נמכר ב־89 ש"ח בתוספת ממרחים ורטבים מתוצרת בית, למשל איולי אריסה פיקנטי, רוטב יוגורט עשבי תיבול לימוני ורוטב השוק מפלפלים חריפים וכוסברה. ליד העוף אפשר להזמין ירקות עונתיים צלויים – כרוב לבן וסגול, דלעת יפנית, תפוחי אדמה סגולים ועוד (18 ש"ח). "השוק הוא מגרש המשחקים שלנו. אנחנו עוברים, רואים מה יש באותו רגע, לוקחים ומכניסים לתנור". עוד בתפריט נקניקיות וואגיו, שגם הן נצלות ברוטיסרי ומוגשות עם כרוב וחרדל (28 ש"ח).

ואחרי שסימנו וי על עוף בגריל, טאקוס ואוכל סיני מהאייטיז (היוש גם כאן אהרוני), אנחנו מחפשות עוד טרנד להתגעגע אליו.
שוק הנמל, נמל תל אביב, שני-חמישי מ-11:00, שישי מ-06:00