ערוץ החיים הקלילים: "רוקדים עם כוכבים" היא האסקפיזם המושלם

תפור עליהם. עדי וארטיום, "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
תפור עליהם. עדי וארטיום, "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

לצפות בגמר "רוקדים עם כוכבים", שעתיים וחצי שכמחציתן פרסומות, זו חוויה שצריך להתכונן אליה נפשית ופיזית. הושבנו את אספיר איובוב, מעריצה נלהבת, לצפות בו עם חברתה הטובה, הר של ג'אנק פוד ושאר עזרים טקטיים, והיא חזרה עם לב שבור ובלי עוגה // הריקאפ שחיכיתם לו רוקד כל הדרך לגביע

31 באוגוסט 2023

כבר תקופה שאני והחברה הכי טובה שלי נפגשות פעמיים בשבוע כדי לצפות בריאליטי האלמותי "רוקדים עם כוכבים". זה רק אנחנו, הכוכבים שלומדים לרקוד, מלא וויד וג׳'אנק פוד בערימות. והצלחנו. הצלחנו במשך החודשים האחרונים לעקוב ולצפות בכל העונה עד לגמר המיוחל. זה הרגע בו עומדים למבחן שלושה זוגות כמעט מנצחים: גיה באר גורוביץ וחיים פרשטיין, לי בירן ונינה סולוביוב ועדי חבשוש וארטיום ליאסקובסקי. לרגל החג אפיתי עוגה (עוגת קרמל-שוקולד כי אנחנו בגבוה של הנמוך), גלגלתי מראש כמה ג'וינטים והתכנסתי לטקס שהיה אמור להתחיל ב-21:15, אבל בפועל התחיל ב-21:30 כי פרסומות. 

יש שיזלזלו במנהג של צפייה משותפת בריאליטי, אבל אני אזלזל בזלזול שלהם. מה יותר כיף מלצפות בטראש טרנדי עם החברה הכי טובה שלך? זה גם מחזק את הקשר שלכן וגם מעניק עוד פרספקטיבה פוסט מודרנית להתבונן איתה על החברה בה אנחנו חיות. או משהו. בואו נפסיק להתייפייף ונשים את הדברים על השולחן. "רוקדים עם כוכבים" זה לא סרט מפוצץ על הפילוסופיה הקוונטית של היקום ואני לא פיזקאית שמנסה למצוא תשובות לשאלות קיומיות. אני בחורה צעירה שרוצה להקליל את החיים הבמילא קלילים שלה. "רוקדים עם כוכבים"  מושלמת עבור זה.

"רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
"רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

הפרק נפתח בהנחיית לוסי איוב, שחזרה בדיוק מחופשת לידה ואסי עזר, שהחליף אותה בפרקים האחרונים לאחר שילדה. כל הכוכבים שהשתתפו בכל מהלך העונה נכנסו אל האולפן. ולרגע שכחתי שהם בכלל היו קיימים ושאי פעם השתתפו בתכנית הזאת. אנשים כמו דידי הררי, עופר שכטר, יסמין לוקאץ׳ או קובי מימון היו כאן וכולנו הספקנו לשכוח כבר. שלא לדבר על המשתתפים בתוכנית שהצליחו להגיע רחוק בעונה, ואני עדיין לא קולטת את זה שהם קיימים במציאות, כמו ניב מדר או דנה גרוצקי. אני נשבעת שאת דנה גרוצקי המציאו ביום שהיא הגיעה ל"רוקדים עם כוכבים" והשתמשו בבינה מלאכותית כדי לשתול את הדמות שלה בכל התוכניות של גיא פינס מהעשור האחרון. 

לאחר כניסת המתמודדים מכל העונה, נכנסו השופטים. אין לי מה להגיד מלבד זה שאלי מזרחי הוא היחיד מבין הארבעה שיש לו טעם טוב. אנה אהרונוב הייתה לבושה בפפיון אחד ענק, רונה לי שמעון דפקה לוק של כלה מודרנית ודוד נראה כאילו הוא נגרר אחרי הבנות. אממה, בתכניות עם שופטים, לא רואים את החלק התחתון של השמלה או החליפה שלהם. אז מובן הרצון שלהם להחצין את החלק העליון. 

מי הלביש את השופטים מי. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
מי הלביש את השופטים מי. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

התחלנו כאמור עם היחסים החמודים והקלילים בין לוסי איוב לבין אסי עזר. הוא נועז יותר בהנחייתו, היא מחזירה את השיח לאזור מבטחים. שניהם מסבירים בפשטות על הגמר שיראה כך: כל אחד מהזוגות ירקוד שני ריקודים בשני סבבים. לי בירן הוא הראשון לרקוד את הריקוד בסבב הראשון. לפני תחילת הריקוד הקרינו קטע על התהליך שהוא עבר. הסליזיות הייתה באמת מרחיקת לכת. אבל אני בכיתי. אני תמיד בוכה בקטעים האלה. מאחור אני יכולה לשמוע את הקול של החברה הכי טובה שלי אומר "את או בוכה מהקטעים המרגשים או אומרת שזה קרינג׳ רצח וכועסת עליהם". היא צודקת. זה או מחמם את הלב לראות את הקיטש הזה באופן מובנה ומהונדס, או מכעיס אותי כשזה יורד כל כך נמוך. מפה לשם, הריקוד של לי ונינה שורף את הרחבה והם מקבלים 4 עשיריות מושלמות. 

בתכלס? כפשוטי עם, אנחנו אף פעם לא נדע איך הזוגות רקדו. חוץ מפעם אחת שהיה נראה בוודאות שאורלי לוי אבוקסיס לקחה קלונקס אחד יותר מידי לפני אחד הריקודים שלה. בבית הכל נראה יפה. וזה כל הקסם בתכנית הזאת, בריקוד יוצאת אנרגיה כל כך מרגשת, זה סוחף אותך. משהו חדש ובתולי פורח אל אוויר העולם. אלה אנשים שמתנסים לראשונה בדבר חדש ומביאים את הגרסה הכנה ביותר של עצמם לדבר החדש הזה שדורש לא מעט אומץ, יכולות פיזיות ואנרגיה.

היינו לטובתם. גיה וחיים, "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
היינו לטובתם. גיה וחיים, "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

אנחנו עוברים לגיה באר גורוביץ וחיים פרשטיין. הם הפייבוריטים שלי. אני סאקרית של גיה באר גורביץ עוד מהפרק השני של בנהאל. ברגע ששמעתי שהיא הצטרפה לתכנית, עוד לפני שהחל השידור, ידעתי שאתמוך בה. גיה וחיים רוקדים ריקוד מושלם כהרגלם, ומקבלים ציון כמעט מושלם של 39. 3 עשיריות ו-9 אחד מאלי מזרחי. הו, אלי, אלי. מיד עוברים לזוג השלישי, עדי וארטיום. כרגע הם במצב טראגי. ארטיום לא יכול לרקוד עם עדי כי הוא נפצע. הלפיד עובר למתנאל, שהיה הרקדן של אלה-לי להב. הריקוד שלהם היה נהדר. כשהוא הסתיים, עדי מחובקת בידיו של ארטיום וכמעט שכחה שמתנאל היה זה שרקד איתה. שלושתם נעמדים לקבלת תוצאות השופטים, עדי וארטיום עם מיקרופון ביד, מתנאל ללא מיקרופון. ארטיום מקבל את חוות דעת השופטים כאילו הוא רקד בעצמו את הריקוד. מתנאל מנסה להשחיל מילה אבל לא מצליח בגלל המבט הכלבתי של ארטיום, 40 נקודות גם לזוג-שלשה הזאת, ובכך מסתיים הסיבוב הראשון.

לפני הסיבוב השני של כל אחד מהזוגות, היה קטע של הקראת ברכות ואיחולים מחברים. כשאנחנו אומרים חברים, אנחנו מתכוונים לעובדי ושחקני קשת 12 מהברנז'ה המקומית שלבקשת ההפקה צילמו סרטוני "עלי והצליחי" עבור המתמודדים האהובים שלנו. הכוכבים זוכים לאיחולים. עבור הרקדנים, דממה. רק ההורים של חיים הקליטו עבורו סרטון. מלבד הכוכבים שאנחנו צופים בהתפתחותם בתחום הריקוד, יש פה עוד אדם שלם שמרגיש שמתעלמים ממנו – הרקדן עצמו. זה מתבטא בכך שאת שם הכוכבים מקריאים במלואו, ואת הרקדן רק בשם הפרטי, כשמעלים זכרונות מעבר התכנית – תמיד אלה יהיו זכרונות של הכוכב, כשנותנים זמן מסך, זה לרוב יהיה אך ורק לכוכב. אני יודעת שמדובר כאן בתכנית בשם רוקדים עם כוכבים, אבל יש כאן גם רוקדים שאפשר לשים לב אליהם.

הלו, שכחתם שיש כאן גם רוקדים. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
הלו, שכחתם שיש כאן גם רוקדים. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

הסיבוב השני נגמר. גיה וחיים סגרו את העונה הזאת בריקוד מושלם ששוב העלה בי דמעות. איך אפשר שלא כשהם רוקדים לצלילי השיר האמנם של לאה גולדברג? סך הנקודות בטבלה הוא 80 נקודות ללי ונינה, ו-79 נקודות לגיה וחיים ועדי וארטיום. ומתנאל. וזה הכל בזכות שתי ה-9 שאלי מזרחי העניק לשתי המתמודדות האהובות שלנו. בין לבין במהלך הפרק רונה לי שמעון רוקדת מחול מודרני, אנה אהרונוב מונפת באוויר על ידי אלכס שטילוב (שבשנה האחרונה הספיק לגדל קוקו ארוך ולהיראות כמו מהנדס חשמל) והאנרגיות של השידור באוויר. רק מה? פרסומות, פרסומת לפני הריקוד, ופרסומת אחרי הריקוד, ופרסומת בין הריקודים, ועוד אחד ככה בין הפרסומת לפרסומת, שיהיה לנו בכיף. 

הריקודים נגמרו וההצבעות באפליקציה של מאקו נפתחו. נכנסנו במהירות להצביע לפייבוריטים שלנו. ההצבעה לא ארכה זמן רב. התוצאות היו אמורות להתפרסם די במהירות, אבל זה לא מה שקרה. אתם בוודאי שואלים את עצמכם למה. אסי עזר ענה על זה יפה בשידור בזמן אמת "חברים, מישהו צריך לממן את כל מה שקורה פה". כשחוזרים שוב מפרסומות, המקום השלישי נחשף, כמעט. זאת בדיוק השנייה שהטלוויזיה נתקעת. כי בכל זאת, החיים הם החיים ואי אפשר לנצח אותם. עוברות 30 שניות של נצח, הטלוויזיה חוזרת לעצמה. לוסי מספרת על הנתונים, המקום השלישי קיבל 30% מהקולות, המקום השני 34% מהקולות והמקום הראשון 35% כלומר יש פער של אחוז אחד בלבד בין הזוכים למפסידים. הלם הלם הלם.

רגע, בואו נעבור לפרסומות. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
רגע, בואו נעבור לפרסומות. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

עוד סיבוב של פרסומות. מתגלות התוצאות של המקום השלישי – לי ונינה. זה הלם, כי מהמעקב ברשתות החברתיות לי היה אמור לנצח. ומיד יוצאים לעוד פרסומות. לוסי ואסי חוזרים, ולפני ההכרזה מתחילים בתודות. תודה לצוות השופטים ותודה לרקדנים, תודה אחד לשני. ועל הדרך גם מכניסים סמול טוק של לקחת את הילדים ביחד לחוג ריקוד, כאילו זה לאנץ' שישי בצהריים בסטריטס ולא נגיד הגמר של "רוקדים עם כוכבים". אסי מעניק ללוסי את הזכות להגיד את שמות המנצחים בשידור חי. וזה מוכרז: עדי וארטיום (ומתנאל) זוכים במקום הראשון. השניים קופצים מאושר ושוכחים את החבר השלישי שעזר להביא אותם לניצחון בצד.

עדי וארטיום עברו דרך ארוכה וזה הרגע שלהם להתרגש אחרי כל החודשים הארוכים הללו. ובכל זאת, אם הייתי צריכה לחלוק מקום ראשון בתחרות עם מישהו, זה שעושה פרצופים לשופטים כל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניו – לא היה הבחירה הראשונה שלי. ועדיין, מדובר ברקדן שהצליח לגרום לכוכבת שלו לקבל 2 עשיריות ראשונות בפרק הראשון של העונה. זה מגיע להם לגמרי. 

מגיע להם, אבל ריק לנו בלב. ארטיום, עדי ונתנאל. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)
מגיע להם, אבל ריק לנו בלב. ארטיום, עדי ונתנאל. "רוקדים עם כוכבים" (צילום מסך: קשת 12)

כך הסתיימה עוד עונת ריאליטי שמילאה לי חלל בלב. מיד בדקנו בלוח השידורים מתי הריאליטי המעניין הבא עולה לאוויר. רגע לפני שארזתי את החפצים שלי ויצאתי לדרכי הביתה, אמרתי לחברתי מזה 13 שנה שאני משאירה אצלה את החצי עוגה שלא סיימנו כי התחילה לכאוב לנו הבטן מרוב השוקולד. לא עברה שנייה והיא ענתה לי בקול מלגלג – "מה חשבת, שאני אתן לך לקחת את העוגה הביתה?".