התקדמנו: חודש לסיום העונה פרצה מלחמה אמיתית בבית האח הגדול

יאללה, גם העונה צריכה להתקדם. הריב בין דניאל וקאזם (צילום מסך: רשת 13)
יאללה, גם העונה צריכה להתקדם. הריב בין דניאל וקאזם (צילום מסך: רשת 13)

עד כה "הקבינט" של קאזם הייתה הקבוצה שהובילה מהלכים בבית. ההתפתחות של השבוע האחרון היא שהוקם גוף מתחרה באופן רשמי: קבלו את "הפרלמנט" של נתנאל. כל השבוע עמד בסימן ירי דו צדדי בין המחנות, ועכשיו זאת מלחמה // ריקאפ האח החורג בכוננות ספיגה

21 באוגוסט 2022

העונה הזו של "האח הגדול" נכנסה אתמול, רשמית, אל החודש האחרון שלה. 30 הימים הקרובים שיעברו על הבית יהיו המאני טיים של העונה, ואנחנו נכנסים אל המאני טיים הזה בסיטואציה מאוד מעניינת: בית האח הגדול, הלכה למעשה, מפולג רשמית בין שני מחנות ברורים – "הקבינט" נגד "הפרלמנט".

אחי בוא נעשה פרלמנט אחי. נתנאל ומשה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
אחי בוא נעשה פרלמנט אחי. נתנאל ומשה, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אם עד עכשיו, "הקבינט" (קאזם, ריוואה, שרין ודינה שהודחה) היו קבוצה אחת שהבדילה את עצמה מיתר הבית – ההתפתחות של השבוע האחרון היא שהוקם גוף מתחרה באופן רשמי. קבוצה נוספת של דיירים זיהתה חרך שדרכו אפשר להיכנס, אולי בגלל ההדחה של דינה שהייתה מאוד דומיננטית בבית. מול קאזם, ריוואה ושרין ככוחות הדומיננטיים של אותו "קבינט", החליטו נתנאל, משה ודניאל (בסדר הזה) לבנות את קבוצת הנגד. כל יתר הדיירים נאלצו לבחור צד.

בר, למשל, הולכת בבירור לצד של "הקבינט", לא כל כך מתוך אהבת מרדכי, כמו מתוך שנאת המן (או במקרה הזה – נתנאל, המנהיג הבלתי מעורער של "הפרלמנט"). מרינה, שלפעמים עוד זינבה קצת ב"קבינט", עברה ל"פרלמנט" באופן רשמי – כשדווקא הבחירה המוטעית של משה להדיח אותה, החזירה אותה עוד יותר חזק לחיק המשפחה. שחף, שנוא נפשו של קאזם, לא התקשה לבחור – וכך הלאה וכך הלאה.

אוקיי, אוקיי, יש לנו הצעת פשרה: שניכם חיים בסרט. בר, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
אוקיי, אוקיי, יש לנו הצעת פשרה: שניכם חיים בסרט. בר, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

כל השבוע עמד בסימן ירי דו צדדי בין שתי הקבוצות. בפרק של יום חמישי, כזכור, זה נגמר במריבה מרהיבה (אין דרך אחרת לקרוא לזה – בזריז! עם היד!) בין בר לנתנאל, שהמשיכה עמוק אל תוך הפרק של אתמול עם מריבה נוספת ממש בדקות הראשונות. זה נמשך במריבה בין דניאל לריוואה ("את יודעת שאת חוליגנית?"), ונגמר בזה שקאזם ודניאל רבו, והציר הזה אמור לספק את רוב הפייטים שנראה עד סוף העונה. ככל שהלחץ של דקות הסיום יתגבר, כך גם המריבות (סביר להניח) יצופו.

משולש נוסף שאיכשהו קם לתחייה הוא שחף-טליה-אופק. שחף התקרב לטליה באמצעות השיר (הדי מדהים, צריך להודות) שהוא כתב לה, ושגרם לשרין לא מעט כאב; המעשה הדי אבירי של שחף גרם גם, בפעם הראשונה אולי, למוב מצידה של טליה כלפי שחף (כולל הצהרת אהבה, לא תאמינו). במקביל, ועל רקע של עוד מריבה מפגרת על דאורדורנט, נפתחה חזית בין טליה לאופק – שדי סגרה את הסיכוי לאיזשהו משהו ביניהם. רומן בין טליה לשחף? אולי זה מתחיל להתפתח.

גבירותי ורבותי, יש לנו משורר בבית. שחף, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
גבירותי ורבותי, יש לנו משורר בבית. שחף, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אתמול גם הודחה דיירת 11 מהבית, והיא ליה טאי אהרוני – מה שעוד יותר מחזק את הכישלון של דיירי אמצע העונה. כזכור, חמישה נכנסו – ארבעה מהם בחוץ עוד לפני שהפסקת לומר "ג'ק רובינזון הלך לבכות בנסט". היחיד שנשאר, משה, הוא כזה שהגיע לבית עם נראטיב מובהק וברור וברגע שהנרטיב המקורי ("קחי אותי שרין") כבה, מצא לעצמו נרטיב חדש בתור בעל הברית של נתנאל לכינון "הפרלמנט". ליה, בסופו של דבר, היא עוד הוכחה שסיפור החיים המדהים שלך – לפחות בעונה הזאת – פחות משנה. מה שיותר חשוב הוא הדרך שבה אתה משפיע על ההתנהלות בבית. במובן הזה ליה פשוט לא הייתה שם – ולכן הודחה מהר מאוד.

אירוע נוסף משמעותי היה – הפלא ופלא – עוד אזהרה של האח הגדול לאחד הדיירים, הפעם לכיוונו של דניאל בעקבות איומים די ברורים שהשמיע כלפי קאזם ("אני אדחוף אותך לתנור", ו"בהזדמנות הראשונה שלי אני אזרוק אותך לבריכה"). וכאן צריך להגיד שני דברים על מוסד האזהרות: 1. ברגע שאתה מזהיר כל כך הרבה ולא מקיים (כי אתה לא יכול לקיים, כי הדיירים הבוטים הם הסיבה שאנשים יושבים וצופים), זה הופך להיות רעש לבן; 2. הייתה כאן מידה של צביעות, כי קאזם הוא הראשון שנוהג להשתמש באלימות מילולית כלפי דיירים אחרים, הראשון לשלוף את הפרטים הכי אישיים והכי בוטים על סובייקט העלבונות שלו (ע"ע פרשת "הילד המדוכא") ואף אחד לא איים עליו בהדחה מהבית. דניאל, שהגיב, חטף את ה"נו נו נו" העונתי וצריך להיות על תנאי. ספק אם זו התנהלות נכונה של ההפקה.

לכל מפלצת טלוויזיונית יש גם צדדים אפלים. דיאן, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
לכל מפלצת טלוויזיונית יש גם צדדים אפלים. דיאן, "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

ולסיום, הגיע גם מה שקרה כמה דקות לפני תחילת הפרק – והוא הראיון עם דיאן שוורץ, שבפעם הראשונה נתנה ביטוי לצד שלה. גם אני, בעוונותיי, כתבתי כאן לא פעם נגדה – אבל כאן חשוב גם להזכיר: בסופו של דבר, מה שמוצג לנו על המסך הוא דמות ערוכה היטב ולא יותר מזה. שוורץ, בסופו של דבר, היא בן אדם מורכב עם הבעיות והשריטות שלו, ואם יש משהו חשוב שהיא הצליחה להאיר בראיון היא כמה המפלצת הטלוויזיונית הזו מכילה בתוכה גם צדדים אפלים. בדרך, היא גם הביעה שוב את אהבתה לנתנאל – ומעניין מאוד האם ההצהרה הזאת תגיע אליו בתוך הבית, ומה היא תעשה לדמות של נתנאל, שהופכת להיות הדמות המרכזית של העונה הזו ב"אח הגדול".

>> בפרק הקודם: האח הגדול שבר את כל החוקים
>> ובינתיים בערוץ אחר: ממתק ריאליטי כיפי וממכר