רגע האימה של חתונמי: הזוגות שחייבים לחתוך מהתוכנית דחוף

בשביל מה להישאר? רונן ורותם, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
בשביל מה להישאר? רונן ורותם, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

סופ"ש הזוגות הגיע לסיומו בשיחת גבר-אל-גבר מקריפה שלא השאירה יותר מקום להתלבטויות: מישהי חייבת להגיד לרונן ולשניר, תקשיבו, נשמות, דלת היציאה פתוחה עבורכם לרווחה, רק תסכימו כבר לשחרר את בת הזוג ואת כולנו. אין צורך להישאר בשביל זמן מסך ועוד טסטה

9 באוגוסט 2023

אני רוצה את הכסף שלי בחזרה!!! עונה שלמה, שבעה זוגות, 14 שמות, הכל נתתי בשבילכם, ופעם אחת לא תזרקו איזה כדור צמר ותגרמו לזוגות להסתרבל בתוך עצמם? מה זה היה? סופ"ש זוגות שבמשך 7 דקות שלמות הם מתארגנים לצאת לארוחת בוקר במדבר, הבנות מורחות רימל והבנים מתבשמים? ואם כל זה לא הספיק, אז שיעור אקרו יוגה, בלי שום עניין? ואני עושה אקרו יוגה, אז אני יודעת על מה אני מדברת. אני בעד פעילות ספורטיבית, ובטח כזו שמלמדת אותנו לתת בטחון ולסמוך אחד על השנייה, אבל חוץ מצחקוקים וההתענגות של רון על המתיחות, לא הבנתי איך זה תרם לעלילה.

>> בפרקים הקודמים: מור, כפרה עלייך, מתי תביני ששניר לא בקטע שלך?

מה אני אגיד לכן? האם זה הגשם שחירב להפקה את הסופ"ש? האם זה שניר שהתקשר שוב למפיקה? האם אלו המשתתפים שלמדו מאימת הסופ"שים בעונות הקודמות? או שמא זו אהבת האמת שמרחפת באוויר בין חמשת הזוגות, כך שלא נוצרו מתחים ועימותים וכל שנותר הוא להפוך את התוכנית ל"ד"ר פיל" בעבור שניר? ומי על תקן הדוקטור? מסתבר שרונן. בטח, עצות לזוגיות אשמח לקבל ממך. וגם אם אפשר עזרה בטקט מהו.

מבוא לאקרו-יוגה זה בול מה שלא רצינו. "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
מבוא לאקרו-יוגה זה בול מה שלא רצינו. "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

שנייה לפני שנצלול לרונן ולשניר, בואו ניתן צל"ש לרגע הטלוויזיוני החשוב והיפה של השנים האחרונות. שבע נשים יושבות במעגל ולא מדברות על אסוס, לא על הקרדשיאנס או על מתכונים ודיאטות. הן מדברות על הקפאת ביציות. וכל אחת תורמת מהשקפת עולמה ומניסיונה. הדיון על הקפאת הביציות מוצג על ידי טל, שהגיעה מותשת למיונים לתוכנית, ושיתפה כבר שם ש"חתונמי" זה המוצא האחרון שלה. יואנה משתפת שגם היא הקפיאה ומור שמחה לספר שהיא סיימה את שני הסבבים (אגב, לכל מי שתוהה למה היא רזתה אחרי הצילומים, אז דעו לכן שהיא התחילה את הצילומים רגע אחרי ההקפאה וההורמונים השפיעו – אז עכשיו תניחו לה ולגופה).

מהצד השני של המתרס, דווקא נעם העו"סית היא זו שלא מוכנה להכיר בגילה ובגיל הביציות ונשענת על סיפור האגדות. היא לא מוכנה להיפרד מהפנטזיה, ומוסיפה שעבורה הקפאת ביציות משמעה להודות שהיא נכשלה. עינב מצטרפת לדיון ומוסיפה שזה אתגר לא פשוט נפשית. קיבלנו תוך דקות ספורות שלל דעות ורגשות של נשים באותו הסטטוס, מדברות אחת עם השנייה על החיים האמיתיים. מבחינתי אפשר היה להקדיש את כל הפרק לדיון הזה, וזה בטוח היה יותר מעניין משוב לשמוע את שניר במונולוג "אבל אני לא נמשך". הבנו. האישה כנראה עשתה כביסה ב-80 מעלות, רחמנא ליצלן. כיווצה חולצה וזהו, אין סיכוי למגע.

רז תעשה לנו טיפול זוגי. עינב ורז, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
רז תעשה לנו טיפול זוגי. עינב ורז, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

רגע לפני שמגיעות לשניר ולדרמה הגדולה שלו, הפקת חתונמי נותנת לכל צמד לשתף במשפט על החוויה כדי שנרגיש שהיה מדובר ב"סופ"ש זוגות". בבוקר, עינב ורז מציגים לנו זוגיות עם תקשורת כנה ובריאה. רונן, תלמד. עינב שואלת את רז "איך היה לו עם הגברים", ומוסיפה "היה משהו שערער אותך?"; היא לא שואלת סתם שאלה פתוחה, עליה אפשר לענות "סבבה" – או כמו שמור תענה בסוף הפרק "פגז". עינב מדייקת ורז משתף שהוא רק התחזק.

עינב, שהרגישה מרוחקת חברתית, מציפה ומשתפת בתחושותיה, ואז רז הוא זה שמקשיב ומתעניין, שואל "מה אני יכול לעשות" ורוצה לדעת איך לגרום לה להרגיש בנוח. כשהם מגיעים לארוחת הבוקר הם לרגע נשארים לבד בשולחן, ומעליהם מרחפת תחושת "הילד השקוף". ניכר שהם סיימו עם התפקיד הזה ומוכנים לצמוח ממנו, ואז זה קורה, שני זוגות מגיעים לשבת לצידם והם מנצנצים מגאווה של המקובלים בחבורה.

מי הייתה מאמינה. רונן, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
מי הייתה מאמינה. רונן, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

בזאת נגמר סופ"ש הזוגות, והנה מתחיל הפרק של רונן, שהבין שרותם שחררה את האיסורים – היא כבר לא מחליטה עליו – והיות שלא אומרים לו מה להגיד, הוא פשוט מחליט לשלשל מהפה. הוא מספר איך בירח הדבש עזב אותה לשעתיים, בלי להגיד לה, כי הוא היה צריך קצת שקט ממנה. פתאום אני מבינה למה היא מסמסת ומודיעה לו מה מותר ומה אסור להגיד. יש הבדל בין לספר שיש לכם ריבים ולדבר עם הגברים בשעת לילה מאוחרת, כשהיא לא לצידך, לבין לפתוח ולחטט על הבוקר כשהיא מנסה שארוחת הבוקר תעבור לה בגרון.

חן, חמודה שלנו, עדיין על תקן הסכסכנית, אבל כזו שמודעת לעצמה. כשרונן משתף שהוא ככה הלך, היא מכריזה בקול "אם יוסי היה הולך ממני ככה, הייתי ממש כועסת". אחרי זה היא אמנם תעשה חשבון נפש ותבין שהיא לא בדיוק תרמה לשיח, אבל לא לפני שהיא תתעלם מעוד רגע מלא כנות, כשרז ינסה להעמיק את השיחה ולתת לרותם מקום. חן חוזרת 18 פעם על השאלה "מי רוצה תה", אפילו כשיוסי מפציר בה להפסיק ולהתכנס לרגע. ואז היא גם מוסיפה את ההסבר המרגיע והשיקול החשוב בכל זוגיות – "אתם יפים ביחד". ורז, רק שתדע שאם חלילה לא ילך עם התיפוף, תשקול הסבה לגישור וייעוץ זוגי. אני הייתי באה לסשן אצלך.

אז מישהו רוצה תה? חן ויוסי, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
אז מישהו רוצה תה? חן ויוסי, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

>> בפרקים הקודמים: חן ויוסי הם זוג משמיים. האם הם ישרדו?

ועכשיו לרגע האימה האמיתי – שיחה מגבר אל גבר, מחתן מפוחד לחתן לא נמשך, בין רונן לשניר. כן, שני אלה נותנים אחד לשני עצות. נו באמת. נשגבת מבינתי התלישות בה רונן חי, לפיו הם מתקשרים מדהים ויש ביניהם קשר, כאשר הוא זה שמייעץ לשניר להישאר ומוסיף שעליו לנשק את מור. שניר נבהל רק מעצם המחשבה, הוא נאטם ולא מוכן לשמוע כלום. כל דבר שאומרים לו רק דוחק אותו לצד השני – כמה שיותר רחוק ממור.

רונן מספר שרותם מזכירה לו את אביו הביקורתי, שמתוך העדינות יוצאת אישה אגרסיבית. גם אם הוא היה מספר שרותם בגדה בול מול עיניו, שניר היה עונה "וואלה אחי, לפחות יש לכם עניין. יש לך על מה להילחם. אצלי כלום". כך קיבלנו מונולוג אינסופי על כמה שניר לא נמשך למור, וכמה זה לא יקרה בחיים. איך הוא תקוע בלי אפשרות לברוח, או במילותיו הלא דרמטיות בכלל: "אני מול קיר בחדר בלי דלתות". נשמה, דלת היציאה פתוחה עבורך לרווחה, רק תסכים כבר לשחרר אותה ואת כולנו. אין צורך להישאר בשביל זמן מסך ועוד טסטה. במקביל, מור עוברת אינטרוונשן על ידי יוסי וחן. יוסי בעל אינטואיציית הזהב מנסה לעודד וטוען שתחושת הבטן שלו אומרת שזה יסתדר. על סמך מה אתה אומר את זה ולמה? רז, בוא תתערב בבקשה.

כן, תנו אחד לשני טיפים, בטח. רונן ושניר, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
כן, תנו אחד לשני טיפים, בטח. רונן ושניר, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

בדרך חזרה לבת ים, רונן מגיע למסקנה שהוא פגוע מרותם, אז דווקא בגלל זה הוא עושה מה שהכי שנוא עליה ופוגע בה חזרה. הוא לא מפסיק לדבר עליה ולהוציא אותה "הרעה", ורותם שהתעלתה על עצמה ולא עשתה שום סצנה, מנסה להבין איפה הם עומדים ומה הוא מרגיש כלפיהם. אבל אולי במקום לשאול אותו, תשאלי את עצמך – מה *את* מרגישה לגביכם ולמה *את* רוצה להישאר בקשר. וזה טיפ חשוב בשביל כולנו, כן?

התגעגענו כל הפרק. נועם ומשה, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
התגעגענו כל הפרק. נועם ומשה, "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

הכי חסרים בסופ"ש הזה היו לי נעם ומשה. נכון שקיבלנו איזה שני משפטים מכל אחד מהם, עם שתי מחמאות על יציבות ושקשוקה, אבל דווקא הזוג שהצליח להתגבר על קושי ולבסס משהו משותף – אבל עדיין לא הגיע לרמת הלאבי-דאבי של הזוגות האחרים – היה הזוג שעליו הייתי שמה את הפוקוס.

בדרך חזרה קיבלנו גם לרגע אחד ממתק בדמותה של יואנה, שחוזרת לשיטת המספרים, ומבקשת מתומר לדרג מ-1 עד 10 כמה הוא נמשך אליה. זה קורה אחרי שהיא כבר שיתפה בכנות כמה היא נמשכת אליו, לכל המכלול. אגב, עוד דבר יפה שצפינו בו, כאילו מבלי לשים לב, הוא זה שאצל חצי מהזוגות הגבר מחזיק בהגה ובחצי השני זו האישה שנוהגת את כל כביש 90 מים המלח חזרה למרכז. שוויון זה פה. סמוטריץ' תלמד.

>> הטור פורסם לראשונה במגזין "את"