סינדרלה במידה 44, נסיך הצ'ורוס והשמלה השניה: ריקאפ חתונמי

דגלים אדומים? ובכן... בן ומעיין. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
דגלים אדומים? ובכן... בן ומעיין. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

העונה החמישית נפתחה עם אחת הנוכלויות הקשות שנפלו בהן, המשיכה עם עוד שקר לבן על שמלה לבנה והגיע עד לשלב הכמעט מתמזמזים בלימוזינה. אבל כמה סיכוי יש למעיין ובן מול אחוז ההצלחה הנמוך של התכנית? ריקאפ חתונמי חדש שנכנס עמוק ללב, ולא שוכח לנגב רגליים בכניסה

10 במאי 2022

העונה החמישית של חתנומי נפתחה עם "איפה הם היום" על כל הזוגות שצלחו את מבחן המציאות – כלומר, עם סרט החתונה של ניר והגר. ההצדקה העלילתית של המהלך הזה לא ברורה, כאילו עשר דקות של הזוג הבאמת מתוק ואינטיליגנטי הזה ישכיחו מאיתנו את אחוז ההצלחה השואף לאפס של השידוכים בתוכנית. אפילו הגר אמרה "מטורף, מה היה הסיכוי שדבר כזה יצליח". צודקת מאמי, הוא נמוך מאוד. שיהיה במזל.

1 מתוך 100. ניר והגר, "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
1 מתוך 100. ניר והגר, "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

ההבטחה שהפעם נראה כבר בפרק פתיחת את כל המתמודדים הייתה אחת הנוכלויות הקשות שנפלתי בהן, וראוי להקדיש לה פרק ב"המתחזים", שכן כל מה שקיבלנו זה מונטאז זריז של המתמודדים שנראה בפרקים הבאים, והנה שוב קיבלנו פרק חתונה קלאסי. ונעבור למעיין ובן, זוג שהוא טרגדיה ידועה מראש. זו אמנם מעיין שחולקת את שמה עם מתמודדת העונה הקודמת, אבל דווקא בן הוא המקבילה המדויקת לשידוך שהיה לה – עמרי.

כשיעל שואלת אותו למה הוא הגיע לתוכנית, הוא שולף אותו הדגל האדום אותו שלף עמרי, מתאר דפוס מטריד של בעיית תקשורת ומסכם "אני יודע שאני צריך עבודה מבחוץ" – גברים, אתם יודעים שהקונספט של טיפול זה דבר אמיתי שקיים גם במציאות נכון? לא רק דני ויעל הדמויות החביבות מהטלוויזיה. בחיי שקופות החולים צריכות לממן פרסומות באתרי ציוד גלישה – "אלפי מומחים זמינים באזורך – לחץ כאן לטיפול, דיסקרטיות מובטחת". לאור הפרק של אהבה חדשה משבת האחרונה, בו מיכאל הבין שבועיים לתוך התהליך שהוא בעצם לא מוכן לזוגיות, אולי מוטב שגם מתמייני חתונמי ישאלו את עצמם את השאלה הזו *לפני* שהם הורסים למישהי את החיים. בפרפרזה לפתגם הצרפתי הידוע "Cherchez la femme" (חפש את האישה), אני אומרת – חפש את האמא.

כמו הים כמו לב הים. בן מחפש את האמא. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
כמו הים כמו לב הים. בן מחפש את האמא. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

מעיין מציינת שהיא צריכה מישהו בקנה מידה שלה, ובן בבירור קטן עליה בכמה מידות – מדבר על לבשל ומכין פסטה ברוטב שמנת בטטה!; גר בקופסת גפרורים בגיל 35; ועובד בעסק של אבא שלו, בעוד שהיא אדריכלית. נראה שהמומחים, או לפחות דני, באמת מחבבים אותה ומאמינים בשידוך הזה מתמימות ולא זיווגו אותה עם דגנרט בגלל שהמידה שלה, בעיניהם, הופכת אותה לסוג ב'.

במדידות החליפה בן שוב במחווה לקודמו בתפקיד עמרי עם קאבר ל"פאניקה! בחליפות סגל". הוא נכנס להתקף חרדה מתמשך עד לרגע החופה, בעוד שמעיין מגשימה את חלומן של כל הפאג־הגס המזרחיות (אני) ומבלה עם דרור קונטנטו. בקצרה, אין שמלות כלה מידה 44 בסטודיואים ועליהם ליצור אחת מאפס במרוץ נגד הזמן. אני כבר רואה את האדפטציה לקומדיה רומנטית בכיכובה של אשלי גראהם וג׳ונתן ואן נס – “Bride to Big” (ארה״ב, 92 דקות,★✯ 1.5 כוכבים).

סיפור האהבה האמיתי של הפרק, בקרוב בקולנוע. מעיין ודרור קונטנטו. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
סיפור האהבה האמיתי של הפרק, בקרוב בקולנוע. מעיין ודרור קונטנטו. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

אני עוצרת את טיימר ה-"כמה זמן עד שרואים את המאמי אישיוז של הברנש" בדיוק בזמן לחדר ההמתנה אליו נכנסים הוריו של בן, אז אמא שלו מרגשת עם "מה עשית לנו, אתה לא יכול להיות בן אדם רגיל?". תנו לאשה הזו פרסומת למטרנה, היא אפילו לא שמה את חוסר שביעות הרצון שלה בסאבטקסט. היא גם מגיעה בסקיני, הצהרה לא פחות ממחאתית. לא זכור לי באף עונת חתונמי אמא שהגיעה עם לוק כל כך קז'ואל.

קאט לחופה, בן מגיב טוב מהצפוי למראה אשה במידה אחת (!) מעל הממוצע בישראל, והשניים ממהרים לטסטות לתחרות השלכה למרחקים ארוכים. מעיין נותנת תוצאה יפה עם "הוא חבקן כמוני" כשאת כל החיבוקים בחופה היא יזמה, ובן נותן פייט עם "היא אוכלת את אותו סרט כמוני", כשכל בר דעת רואה שהיא פי 1000 יותר צ'יל ממנו.

אני? רועד? מה פתאום, זה רק הצ'ייסר. בן ומעיין. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
אני? רועד? מה פתאום, זה רק הצ'ייסר. בן ומעיין. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

לתוך הבוק ואחרי הצ'ייסר הממומן של גרייגוס, שמזכיר לנו מה היא רמה לעומת בלו נאן של אהבה חדשה, בן כבר מראה סימני חרמנות מתקדמים. כשלחייהם צמודות הוא שואל "תגידי לי עד כמה אני יכול להתקרב", וכשהם נכנסים למונית אומר "אם זה היה הגיוני הייתי מנשק אותך עכשיו!". והפלא ופלא, למונית נכנס מעיין עם שמלה שנייה(!!!). חשבנו שלא מצאת כלום ותפרו לך במיוחד, מאיפה היא הגיעה? נסתרות הן דרכי חתונמי.

אל תעבדו עלינו. בן, מעיין והשמלה השניה. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12
אל תעבדו עלינו. בן, מעיין והשמלה השניה. "חתונמי". צילום מסך, קשת 12

סינדרלה נוסעת לסטאי עם נסיך שושלת הצ'ורוס. בטסטות, בן מתייחס בהולסומיות למראה של מעיין, ומגלה שזה אולי לא הטעם שלו, אבל הוא לגמרי מרוצה. אם אני צריכה להמר, האינטריגות שלהם בעונה לא יעסקו ב"שוביזם" שלה, אלא בהיותו גבר בעשור הרביעי לחייו שגר בדירה קלסטרופובית עם וייב חזק של מישהו שרוצה לראות שאת טועמת את השקשוקה שלו ולא אומרת שהיא הכי טעימה בארץ. נתראה במלדיביים.