חתונה ממבט ראשון: זה פשוט נס אף אחד לא נפרד, נרצח או טבע בכנרת

הלם שהוא בסוף שרד. חתונה ממבט ראשון. צילום מסך/ קשת 12
הלם שהוא בסוף שרד. חתונה ממבט ראשון. צילום מסך/ קשת 12

כבר כמעט והצלחתם להוציא פרק מעניין, אז למה לחזור אחורה? הפרק של אתמול הציג עוד מאותה אכילת ראשים, ולרגעים נדמה שכל החלקים המעניינים קרו בשלב המיונים, הרבה לפני המצלמות. וגם איזה זוג מרגיש כבר אבוד ואיזה רק מתחזק?

30 ביוני 2022

אחרי הפרק הממש-כמעט-מעניין שפתח את סופ"ש הזוגות, חזרנו לנוהל הרגיל של שיחות נפש מעיקות, פרשנויות קלושות של דני ויעל ומעט מאוד התרחשות נוספות. בלי דרמה אמיתית, הצופה נאלץ לקושש פרטי מידע חדשים על הזוגות איפה שאפשר – נניח, איזה מתבקש זה שקטיה יושבת על שפת הכנרת עם ג'קט מחויב.

אולי בעונות אחרות לתת למשתתפים לעשות כרצונם סיפק מספיק חומר, אבל הפעם מצאנו את עצמנו מייחלים לפעילויות שיכניסו עניין למפגש המשמים הזה. כמה הצעות: אמת או חובה. סשן Never. כל הפעלה דבילית מהסוג שרואים ב-Too Hot To Handle. לקשור את הזוגות בחבל ולתת להם להשתחרר ממנו. אה, רגע, מסתבר שזה קרה כבר, פשוט לא הראו לנו.

איזה דינמיקה מרתקת בבקשה תקשרו אותם. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
איזה דינמיקה מרתקת בבקשה תקשרו אותם. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

כן, כן – מסתבר שבמיונים לעונה (סליחה "בדינמיקה") המתמיינים נקשרו לבן זוג ונדרשו לנסות להשתחרר יחד. ליאור וליעד נקשרו אחד לשני במיונים, לא הצליחו להשתחרר אבל הייתה להם חוויה טובה, כשליעד מעיד שליאור הוא "בן זוג אידיאלי" ושהייתה להם תקשורת טובה. חשיפת ההמשך לא מאחרת לבוא – לימור נזכרת שהיא דווקא לקחה את המשימה הזו לכיוון אחר לגמרי והייתה "תחרותית ולא קשובה". לא יאומן כי יסופר!

אגב לא קשובה, לימור התנצלה בפני ליעד על אירועי אמש העגומים, מתישהו אוף-סקרין. היא נראית די נבוכה ממה שקרה ומתעקשת שהיא שכחה שליעד בא איתה לשירותים, כאילו שזה היה החטא האמיתי בכל הסיפור הזה. הנזק נעשה וליעד נראה מת מבפנים, בעוד לימור נראית מעט יותר מפויסת מיום אתמול. אולי זה קשור לעובדה שהם מוקפים בכל רגע בזוגות מאוהבים יותר, והידוע, בלימור יש גם צד תחרותי.

לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון. צילום מסך/ קשת 12
לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון. צילום מסך/ קשת 12

אבל רגע, יש גם רגעים "אינטימיים" ו"התקרבות"! הידעתם שליעד וגם לימור חושבים שבכנרת ממש יפה? כן, אני יודעת, איזה צירוף מקרים מדהים. ידעתם גם שלשניהם יש זיכרונות ילדות מרגשים מביקורים משפחתיים בים? מה הסיכוי! זה כמובן לא מספיק, אז בן מציע לליעד לשנות גישה – במקום אמפתיה, שיציע ללימור הזדהות. שיגיד לה שגם הוא מוטרד מהעובדה שהם מוקפים מצלמות ושאולי הן מוציאות ממנו צד שונה. ליעד בבירור לא מזדהה עם נקודת המבט הזו, אבל ממהר להעמיד פנים שכן. זה עובד כמו קסם, אבל נו, באמת תודה בן. לא רק שגרמת לליעד לקחת שוב אחריות על משהו שלימור עשתה, עכשיו גם לימדת אותו לשקר.

מתן ומעיין ממשיכים לפתח את הקשר ביניהם, שככל הנראה יהיה היציב והחיובי ביותר שייצא מהעונה הזו. השיחה על שפת הימה עוסקת בדימוי עצמי. שניהם עדיין כואבים את הדחייה שחוו מבני זוגם ומה שהתחיל כשיחה חברית הופך לסשן העצמה הדדי. מעיין העבירה חלק לא קטן מהסופ"ש בחלוקת עצות בתור חצי מזוג "מוצלח", כלומר כזה שאשכרה מחבב אחד את השני, אז טוב לדעת שהיא לא שכחה שגם בקשר שלה ושל בן יש קשיים, ולא מעט מהם. נניח, העובדה שבן חושב שהיא יפהפיה, בניכוי הגוף שלה. עם כמה שמעיין ובן היו חמודים יחד ולחוד בפרקים האלה, קשה להאמין שהם באמת יצליחו לשרוד כזוג, לא כל עוד בן מקבל את מעיין "למרות" ולא "בזכות".

ישרדו? לא ישרדו? עדיין אכפת לנו? בן ומעיין. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
ישרדו? לא ישרדו? עדיין אכפת לנו? בן ומעיין. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

השיחה המוזרה ביותר של הפרק היא ללא ספק זו של עידית ורפאל עם גיא ומתן. יש הקבלה מסוימת בין הזוגות – שניהם מסתדרים לא רע ברמה החברית אבל לא הצליחו לחצות את הקווים לאינטימיות. אבל רק זוג אחד אשכרה נראה כאילו הוא הולך לכיוון הזה, גם אם מאוד מאוד לאט. גיא מבין את הסיטואציה – הוא יודע שקשה לו לפתוח את הלב, וכנראה שהוא גם הבין כבר שההתלהבות של מתן היא לא מה שמפריע לו לעשות את זה. הקשר המורכב אבל מלא הפוטנציאל הזה מאוד מרגש – ספציפית את עידית, שנואשת לשמץ כלשהו של דרמה וריגוש גם אם הוא של מישהו אחר.

רפאל, בינתיים, לא מסתפק ביובש של הזוגיות של עצמו והולך להרוס את היום גם לאנשים אחרים – ספציפית למשה. הוא טוען שמשה נראה כאילו הוא עובר תהליך – אבל מול עצמו ולא בקשר הזוגי עם מאי. משה נפגע עד עמקי נשמתו, משום מה, כאילו לרפאל יש איזשהי הבנה ולו המינימלית ביותר איך זוג אמור להראות או להתנהג. בהמשך נגלה שמשה רואה בעידית ורפאל את הזוג הכי מומלץ בקבוצה ומקנא בשקט שיש להם, כי הוא לא יודע להבדיל בין אנשים שלא רבים כי הם בטוב לבין אנשים שלא רבים כי לא כזה אכפת להם.

משה, אתה לא קיפוד. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12
משה, אתה לא קיפוד. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך/ קשת 12

למרבה ההפתעה, משה מצליח לדברר למאי את הקושי שלו בצורה רגועה, אפילו חיובית. מסתבר שמאי נדבקה מלימור בתחושת הבדידות והתסכול מהסיטואציה, והרגישה שמשה לא מתייחס אליה מספיק במהלך הסופ"ש. משה אומר, ובצדק מסוים, שבתוך הקשר צריכה להיות לו האפשרות לפעול כרצונו גם בלי לדאוג מהתגובה של מאי למעשים. מעבר לזה, הוא רוצה שתהיה לו האפשרות לדבר על דברים שמפריעים לו בקשר גם בלי להרחיק או לפגוע. מאי מקבלת את הדברים, אבל הרושם הוא שהפחד שלה מהקשר המתפתח רק מתעצם עוד יותר. ככל שהם מתקדמים עוד ועוד צעדים קדימה, היא רק מפחדת יותר. יכול להיות שיש פה עניין של תסמונת מתחזה (שזה הגיוני, זה הרי לא קשר רגיל שנוצר מבחירה של שניהם), ואולי זו העריכה שמנפחת משהו קטן לדרמה גדולה יותר. מה האלטרנטיבה, השיחות של רפאל ועידית על מה ההבדל בין ה"אווו" הקצר של עידית ל"אווווו" הארוך יותר?

בדרך נס אף אחד לא נפרד, נרצח או טבע בכנרת במהלך סוף השבוע, ועכשיו החבורה חוזרת איש-איש לדירתה. לנו יש מסקנה אחת מכל הסיפור הזה – אולי תערכו לנו איזה פרק עם רגעים נבחרים מהדינמיקה? נשמע הרבה יותר סקסי מעוד מריבה על כלום ועוד קרייסס שבן המציא לעצמו.