"עזבתי את שוברים שתיקה בגלל האלימות. החלטתי להתפרע"

להשתחרר לפני שמשנה את העולם. שירה ויזל (צילום: קובי וולף)
להשתחרר לפני שמשנה את העולם. שירה ויזל (צילום: קובי וולף)

יותר משש שנים עבדה המוזיקאית שירה ויזל ב"שוברים שתיקה" עד שנשברה בעצמה. בטור מיוחד לקראת מופעה ההשקה של האלבום שלה בתמונע היא מספרת איך היא מנסה לשחרר את עצמה עכשיו כדי שתוכל לשחרר את כולם אחר כך

בזמן האחרון החלטתי לשחרר. להתפרע. לעשות מה שמתאים לי בלי להיות מוטרדת ממה שיחשבו. עזבתי את העבודה בשוברים שתיקה אחרי שש וחצי שנים מאוד עמוסות ולחוצות. פשוט לא התאים לי יותר לעבוד בתוך מקום שמוצף באלימות, אלימות שאנחנו מבצעים בשטחים וגם האלימות שהופנתה כלפיי בזמן שעבדתי שם. תקפו אותנו רק בגלל השם של הארגון שאנחנו עובדים בו, בלי להתייחס לעובדה שאנחנו גם בני אדם. שיש לנו רגשות. שאנחנו בסך הכל רוצים שיהיה פה יותר טוב.

השיר מושפע מהתקופה שלי בשוברים שתיקה. הוא יוצר תחושה של מחנק, של חוסר שליטה, של תזזיתיות, של ריחוף, של לחץ. כתבתי אותו כשהרגשתי כלואה בתוך החיים שלי ורציתי לצאת מהם. לשנות אותם. לשנות אותי. להיות אחרת. תמיד חשבתי שאני רוצה לשנות את העולם ולעשות אותו טוב יותר. רוצה שהכיבוש יסתיים. רוצה שנפסיק לעשות רע. רוצה שלכולם יהיה פה טוב.

אבל אני יודעת עכשיו שזה לא מספיק לנסות לשנות את העולם ולהעמיס על עצמי את הלחץ והאלימות שמגיעים עם זה. אני צריכה קודם כל לשחרר את עצמי כדי לעזור בשחרור של השאר. זה מה שהחלטתי לעשות. אני רוצה להשתמש במוזיקה שלי ובקול שהיא נותנת לי כדי לקחת אתכם איתי ולעזור ליצור מהמקום הזה משהו יותר טוב. אני רוצה שביחד נמצא תחליף לאלימות שהשתלטה על כל חלק בחיים שלנו, שנכבד אחד את השנייה, שנעזור. המקום הזה מוצף בשנאה ואני לא יכולה לנשום ככה. חייבת לשנות.

לא יכולה לנשום ככה. שירה ויזל (צילום: קובי וולף)
לא יכולה לנשום ככה. שירה ויזל (צילום: קובי וולף)

השינוי שעברתי בחודשים האחרונים הוביל אותי לצלם קליפ שבחיים לא חשבתי שאוציא. הדלקתי את המצלמה ופשוט זזתי עם המוזיקה ושרתי את המילים. לאט לאט השחרור נוצר ואיתו יצאו כל מיני תנועות ופרצופים. יש מצב שכמה שנים של תרגול גאגא גם עזרו. הרגילו אותי לזוז. הצילומים של הקליפ הם בעיקר בבית. כי זה המקום שלי. כי שם אני רוב החיים. כי זה חלק גדול ממי שאני. הבית מסמל עבורי את המקום הבטוח. אני רוצה שנתייחס לכל המקומות כמו לבית שלנו ושתמיד נרגיש בטוחות. שנצליח להיות חופשיות.

>> את אלבומה החדש "פינה בעולם" כתבה שירה ויזל במהלך עבודתה בשוברים שתיקה, תקופה בה חשה גועל עז מהאלימות הגואה בעולם סביבה. האווירה הלוחמנית שאפיינה את שגרת יומה חדרה לאלבום שמזמין את המאזינים למסע בין האישי לפוליטי במציאות קולקטיבית שחייבת להשתנות. "הרים של שיעמום" הוא הסינגל החמישי שיוצא מתוכו. מופע ההשקה של האלבום יתקיים בחודש הבא (10.8, 21:30, תמונע). פרטים נוספים וכרטיסים כאן