איך נשמע המנון הגאווה 2021? ובכן, בתור התחלה יש שניים

מימין: אנה זק; משמאל: אלה לי ועדן חסון (צילומים: הגר בדר, אור דנון)
מימין: אנה זק; משמאל: אלה לי ועדן חסון (צילומים: הגר בדר, אור דנון)

אלה לי ועדן חסון מקדמים חופש מהגדרות בהמנון הגאווה הרשמי, אנה זק נותנת לנו וייבים של ג'ניפר לופז ודואה ליפה בשיר שחוגג את חיי הלילה הלהט"בים. עכשיו זה באמת מרגיש כמו חודש גאווה

כמדי שנה, עם פרוץ חג הגייז הידוע בכינויו "חודש הגאווה", עולה השאלה כיצד ישמע המנון המצעד השנתי והאם יעשה פדיחות. הסטנדרט הגבוה שהציבו עומר אדם ואריסה הופך את השאלה הזו לדרמטית במיוחד. והשנה יש לה שתי תשובות.

נתחיל בהמנון הגאווה הרשמי לשנת 2021: הוא סופסוף יצא והוא לוהט! ההמנון החדש נקרא "שימי פס" והוא מבוצע על ידי עדן חסון ואלה לי – שניים מהשמות הלוהטים בסצנה בימים אלה, עם שיר קורא לחופש, סובלנות והעצמה אישית.

בניגוד להמנונים קודמים, לא תשמעו כאן את הסלנג הלהט"בי שלרוב מככב בשירים מסוג זה. אין לארד, אין וודג' ואין פאטוץ' – אבל יש מסר.  כאשר אלה לי שרה "חופשיה מהגדרות" אי אפשר להתעלם מהקונטקסט – לאחרונה חשפה הזמרת את הזוגיות שלה עם מאיה ג'ריס וסירבה להגדיר את עצמה עבור המעריצים וכתבי הרכילות.

את השיר הפיקו דולב רם ופן חזות, שתיבלו את השיר בכל מה שאנחנו מצפים מהמנון גאווה ראוי: קצב מרים, פזמון ממכר והשילוב הצחי בין מוזיקה ים תיכונית אוריינטלית למוזיקת דאנס אלקטרונית. יאללה תרימו!

אלה לי ועדן חסון מצטרפים לאנה זק ולליין המסיבות "פוראבר תל אביב", ששיחררו מוקדם יותר השבוע את שיר הגאווה המצוין שלהם "גבר בפוראבר". אנה זק שהתחילה כילדה כוכבת, הפכה לדוגמנית מצליחה ולאחר מכן גם לזמרת מצליחה. לקראת אירועי הגאווה היא קוברת את תדמית הילדה התמימה ושרה על הגבר שהכירה במסיבת הפוראבר ועל "מה שהוא עשה לה כל הלילה" (רמיזות למין הטרוסקסואלי? קינקי!).

בעוד שבשיר של דן חסון ואלה לי שמענו דרבוקות, כינורות ושלל סאונדים אוריינטלים, כאן קיבלנו דווקא מנה גדושה של דאנס בינלאומי וגלאמי. הקליפ שצולם באומן 17 עשיר בתלבושות נוצצות, ניאונים, רקדנים חטובים וחוגג את חיי הלילה של תל אביב הגאה. אנה – עשית לנו חשק לקלאב.