כל קציצה בום: שלוש בורגריות-על חדשות שאסור להחמיץ

בשר לפני הכל. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
בשר לפני הכל. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

מתקפת ההמבורגרים האיכותיים על החיך התל אביבי אינה עוצרת, והקיץ החולף הביא איתו כמה תוספות חשובות ומשמעותיות ביותר אל הקרב על פסגת הקציצה המקומית. דגמנו לאחרונה שלוש מהאופציות המובילות ולהלן הממצאים הטעימים

18 באוגוסט 2021

פחות משלושה חודשים חלפו מאז התכנסנו במערכת "טיים אאוט" כדי לקבוע איזה משלוח יביא אליכם הביתה את ההמבורגר הכי טעים בעיר, ונראה שמאז קצב פתיחת ההמבורגריות החדשות רק הולך ומאיץ. בין הפתיחות הטריות ביותר נמצאים מספר המבורגרים שיאתגרו כבר מאוד בקרוב את פסגת מצעד הקציצות הכי טובות בתל אביב, וזה בדיוק הזמן לבדוק אותן לפני שהן הופכות מיינסטרים.

1. חינאווי מגיע לשוק הכרמל

מעט מאוד אנשים בעיר מבינים בבשר כמו בשארה חינאווי, והשבוע דיווחנו בהתרגשות לא קטנה על המקום החדש שלו בשוק הכרמל, "הולשטיין" על שם זן הבקר ההולנדי הידוע באיכותו. חוץ מלחמניות מעולות ומיוחדות של ערן שוורצברד, מציג המקום מספר וריאציות בורגריות מפתות ואיכות בשר גבוהה בדיוק כמו שהייתם מצפים מממשפחת הקצבים היפואית הידועה. באופן לגמרי אישי ולא מחייב, היינו דוגמים לפני הכל את ה"הולשטיין מוצרלה" – קציצת הולשטיין עם שניצל מוצרלה, איולי בזיליקום ושום קונפי, עלי ארוגולה, עגבנייה ובצל סגול באווירה מעט איטלקית. יאמי.

שושלת קצבים. בשארה חינאווי (צילום: אסף קרלה)
שושלת קצבים. בשארה חינאווי (צילום: אסף קרלה)

2. הבר שתמיד עשה כבוד לבשר

את המיטבר אין שום צורך להציג, 27 שנים של מצוינות בתחום הבשר על פינת שדרות ח"ן כבר הפכו את המסעדה למוסד עירוני של איכות בשרית בלתי מתפשרת עם אפס נפילות. הבורגר בר הראשון של המיטבר נפתח כבר לפני מספר שנים בהרצליה, ועידן הקורונה הביא לו אח ראשון בתל אביב בכיכר דיזנגוף – אולי בדרך לרשת קטנה ואיכותית של בורגריות. כך או כך, מיהרנו לבדוק את הקציצה המיתולוגית עם פתיחת הסניף ולמרות ההיצע המינימליסטי – בלי תוספות מוגזמות ובלי ניסיונות יצירתיים להמציא מחדש את הקציצה – היה ברור מיד שיש כאן קונטנדרית רצינית בתחרות על ההמבורגר הטוב בעיר. טעיםםםם.

כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)
כמה פשוט ככה מושלם. ההמבורגר של מיטבר בורגר (צילום: יחסי ציבור)

3. השף שעשה לנו צ'דר בבלאגן

כבר המלצנו מספיק על הדסון לילינבלום מאז פתיחתה לפני כחודשיים, אבל אם על המנות הבשריות שמוגשות בסניף הקז'ואל של מקדש הבשרים של שף מתן אברהמס מרמת החייל עוד אפשר להתווכח – יקר מדי? מתאים בכלל לאווירת הפאסט-פוד? מצדיק את ההייפ? – הרי שבכל הקשור להמבורגר חוק וצ'דר האגדי מציע הסניף הזה דיל שאי אפשר ולא כדאי להתנגד לו: כל היופי האדיר של אחד ההמבורגרים הטובים בארץ עם תוספי צ'דר, בייקון ומיונז צ'יפוטלה ב-68 שקלים בלבד (לעומת הסכום הנאה של 114 שקלים במסעדת האם היוקרתית). היינו מוכנים לאכול אחד כזה כל יום. לעזאזל, היינו מוכנים לעבור לגור שם.

הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ
הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ