שמונה כוכבים: המסעדה של אייל שני בניו יורק נכנסה למדריך מישלן

ניו יורק ניו יורק ווט א וונדרפול טאון. אייל שני (צילום אריאל עפרון)
ניו יורק ניו יורק ווט א וונדרפול טאון. אייל שני (צילום אריאל עפרון)

מסעדת "שמונה" בגריניץ' ווילג', שנפתחה לפני קצת יותר מחצי שנה, צורפה אל הרשימה הנרחבת של מדריך מישלן בניו יורק. שילובה ברשימה אינו מבטיח לה כוכב מישלן ראשון או צירוף לרשימת ה"Bib Gourmand" היוקרתית פחות, ובכל זאת מדובר בהישג מרשים

בשורה דרמטית לקולינריה הישראלי: "שמונה", מסעדת הדגל של אייל שני בניו יורק שנפתחה בחודש מאי שעבר בגריניץ' ווילג', נכנסה לרשימה המורחבת של מדריך מישלן הניו יורקי יחד עם 13 מסעדות נוספות ומבקרי המדריך הרעיפו עליה שבחים רבים.

הרשימה המורחבת של מדריך מישלן בניו יורק כוללת יותר מ-400 מסעדות, ונחשבת לרשימה של הטוענות לכתר שמתמודדות על כוכב מישלן ראשון או על צירופן לרשימת ה"Bib Gourmand" של המדריך, קטגוריה נרחבת המוקדשת למסעדות מצוינות במחירים נגישים. שילובה של "שמונה" ברשימה לא מבטיח לה כוכב מישלן או השתלבות ברשימת ה"Bib", אך נחשב להישג משמעותי עבור כל מסעדה בערים הגדולות בעולם.

"החלל הקטן והמלוטש הזה חובט הרבה מעבר למשקלו עם מטבח נאו-לבנטיני מסנוור", כך נכתב במישלן הניו יורקי, "מסעדות רבות מתגאות בשימוש בחומרי גלם טריים, אבל ב'שמונה' לוקחים את הפילוסופיה הזאת לרמה אחרת ומרכיבים את התפריט כולו מדי יום מחדש". הבישול מסתמך על הגריל כל הדרך לקינוח, עם הופעתן של תאנים צלויות על קרם שאנטילי. הטעמים מדויקים באופן מרשים ויוצרים ארוחה מפוקסת שמפתיעה בנגישותה ובצניעותה".

בין אם המרחק של "שמונה" מכוכב מישלן עדיין רב ובין אם לאו, הכללתה של המסעדה במדריך מישלן היא הישג עצום לשני ולקבוצת המסעדות שלו ושל שחר סגל, כשנה אחרי שאסף גרניט הפך עם "שבור" הפריזאית לשף הישראלי השלישי שזוכה בכוכב מישלן (קדמו לו מושיק רוט באמסטרדם ומשה בן גל בברלין). בריאיון ל"מאקו" ב-2021 הצהיר שני ש"אין לי שום שאיפה להיכנס למישלן, זה כמו בית סוהר. זה גם פונה בעיקר לאנשים מבוגרים, ואני רוצה בכל המעשים שלי לפנות לצעירים". איכשהו בכל זאת יש לנו תחושה שהוא לא נורא יתנגד.