תאגיד השידור: "ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד להסית תחת אש?"

שר המורשת עמיחי אליהו מתראיין לערוץ 7, ומסית נגד השידור הציבורי. צילום מסך/ ערוץ 7
שר המורשת עמיחי אליהו מתראיין לערוץ 7, ומסית נגד השידור הציבורי. צילום מסך/ ערוץ 7

לא שזה אמור להפתיע מישהו, אבל חברי הממשלה עוד לא הבינו באיזה מציאות הם: שר המורשת עמיחי אליהו הפנה חצים מורעלים לעבר תאגיד השידור הציבורי, בעיקר כדי לתרץ למה לא צריך לסגור את המשרד המיותר שלו. בתאגיד לא שתקו אל מול ההסתה, והגיבו באופן נוקב וחד

25 באוקטובר 2023

הבוקר (רביעי) התראיין שר המורשת עמיחי אליהו, ממפלגת עוצמה יהודית של שר הבכי בן גביר, בערוץ 7 ולקח אחריות המחדל. סתם, מה נראה לכם? הוא דיבר על כמה צריך לרסק את האויב, חיפש אשמים, שוב ניסה להצית את שקר "שומר חומות 2" שהוביל הבוס שלו, ולקינוח – תירץ למה לא צריך לסגור את המשרד הממשלתי הלא הכרחי בזמן מלחמה שהוא עומד בראשו. ״אני בהחלט חושב שצריך לסגור את תאגיד השידור הציבורי", אמר אליהו, מבלי שאף אחד שאל אותו על תאגיד השידור הציבורי. "יש שם מיליארד שקלים שיכולים להיות מופנים ללחימה ולמפונים – היום הוא מחליש את הרוח. הוא פוגע ברוח. זה דבר שאנחנו צועקים עליהם במשך שנים, אמרנו שצריך לחזק את המורשת, שצריך לחזק את הזהות היהודית, צריך לחזק את הביטחון שלנו״.

ככל הנראה ששר המורשת לא צופה או מאזין לתכני התאגיד, גוף התוכן הכי איכותי, מרשים וכן, גם מורשתי, שקיים בישראל. מה גם שהוא טועה לחלוטין, כי חלק ניכר של תקציב התאגיד מגיע ממכירת תכנים ומפרסומות (כסף שלא יהיה קיים ללא קיומו), וגם הכסף שכן מגיע מצד המדינה לא עובר דרך ידי הממשלה – זה איזה סיבוך בירוקרטי שמעביר את הכספים דרך משרד הרישוי, אך לא מתוך תקציבו – כך שאין להם שליטה עליו, בדיוק כדי למנוע מקרים כאלה של פוליטיקאים חסרי אחריות שרק מחכים לסגור את הברז לגוף שידור ציבורי חשוב.

חוסר ההיכרות של אליהו עם הערוץ שעושה את עבודתו יותר טוב ממנו ניכר גם בתגובה הנהדרת שנכתבה מטעם כאן, תאגיד השידור הישראלי. ״זה (מקצת) ממה שעשה תאגיד השידור מרגע פרוץ המלחמה: הצליח לאסוף עשרה מיליון שקלים לשיקום ילדי הדרום, הקים מיידית את החמ"ל של כאן, שחיבר בין מאות ישראלים מתנדבים לבין אזרחים שזקוקים לעזרה, הקים מיד אולפן פתוח לילדי ישראל ששגרת יומם הופרה, שלח את מיטב אומניו לעודד את תושבי הדרום המפונים במלונות, הקים ערוץ מיוחד לזכרם של הנופלים והנופלות, שידר מיד אזעקות, הודעות ומהדורות חדשות לעולים חדשים וגל שקט עבור שומרי השבת, העמיד בכל שידוריו תרגום לשפת הסימנים עבור כבדי שמיעה".

בתאגיד המשיכו והדגישו את העובדה שכל זה נעשה בעיתות מלחמה, ומול הפסדים אישיים כואבים, ואף קינחו בעקיצה כל כך מתבקשת. "וכל זה כאשר עשרות מעובדיו נמצאים כבר שבועות תחת אש, ומעבירים דיווחים לציבור, ובזמן שאיבדנו את חברתנו איילת ארנין ז"ל, עובדת התאגיד, שנרצחה במסיבה ברעים וטרם הספקנו להתאבל עליה – זה מה שאנחנו עשינו מאז בוקר ה-7 באוקטובר. ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד לפלג ולהסית תחת אש?". שמישהו ייגש למחלקת ציוד ויארגן מיקרופון, כי התאגיד בדיוק הפיל אחד.