תגידו להם שזה טאבלט: ספרי ילדים מומלצים לשבוע הספר

ילד ששולח את המשפחה שלו בדואר, לווייתן עם קרן ואפילו מאיר ויזלטיר. שבוע הספר 2019 לילדים – כך תעשו את זה נכון

13 ביוני 2019

הסיפור על יואב ששלח את המשפחה שלו בדואר, עומר הופמן

עומר הופמן אמון בדרך כלל על הצד הוויזואלי של ספרי ילדים וקומיקס, וזהו הספר הראשון שלו כסופר. זוכרים את הפרק האגדי ב"דרו קארי" שבו מימי שולחת את דרו לסין בחבילה? באופן מפתיע הספר הזה מגולל סיפור דומה, שבו הילד יואב שולח את כל המשפחה שלו בדואר. ומה שבאמת מדהים הוא שהדואר אשכרה מתפקד ומצליח לשלוח חבילה, ככה זה בעולם הפנטסטי של ספרות הילדים.

לגיל 2־7, ידיעות אחרונות, 46 ש"ח

הילדה שניסתה, מאירה ברנע גולדברג

כולנו צריכים מדי פעם תזכורת לכך שאם מנסים – מצליחים ואם לא – מנסים שוב ושוב עד שמגיעים לסף ייאוש והכסף נגמר ואז אולי מצליחים. בקיצור כן, מסרים מעצימים עובדים טוב יותר על ילדים, שיתחברו לסיפור על ילדה שלא מתייאשת. הנה, בדבר אחד כבר הצלחתם.

לגיל 3־6, כנרת זמורה ביתן, 72 ש"ח

תפסיק לזוז כבר! מאירה פירון

ספר חמוד לאללה עם איורים מתוקים של תמר הוכשטטר, שמספר על ילד שאינו מפסיק לזוז וסוחף אחריו אולם קולנוע שלם. גם אם אתם לא מההורים שחושדים בכל הזדמנות שהילד הוא היפראקטיבי, ודאי שתוכלו להזדהות עם תחושת העייפות מול האנרגיה הבלתי אפשרית שלהם. היי, עשיתם את זה לעצמכם, מה עוד נשאר מלבד ליהנות.

לגיל 2־6, הוצאת ידיעות, 46 ש"ח

לא בדיוק לווייתן, ג'סי סימה

אוהבים את סיפור הברווזון המכוער? אוהבים חדי קרן? אוהבים לווייתנים? אם התשובה שלכם לכל זה היא "כן", כי וואלה, למה לא בעצם, הספר הזה הוא בשבילכם, כלומר לילדים שלכם. קלפ הוא לווייתן חד־שן, מה שנקרא גם נארוול. נו, הלווייתנים האלה עם הקרן שלא גדלה מספיק וייתכן שהוא בכלל חיה אחרתתתת. איזה? חד קרן אומרים לכם!

גילי 3־6, הוצאת מודן, 40 ש"ח

מר לי וצר לי, ג'וליה דונדלסון

אוהבים את המשל על העז? אוהבים את הציוות המנצח של אקסל שפלר וג'וליה דונדלסון? אוהבים פריקוולים? חושבים שכדאי להפסיק עם התבנית הזאת? בהחלט. מדובר בספר הראשון שהצמד יצר יחד, לפני האלבומים המסחריים וההופעות באצטדיונים עם "טרופותי" ושות'. מדובר בחידוש למשל העז המפורסם, שכדאי שגם אתם תכירו אם אתם בקטע של עוד ילדים.

לגיל 3־6, הוצאת מודן, 40 ש"ח

שירים לילדות נבונות, מאיר ויזלטיר

ספר שירה לילדים~ זכרתם שיש עוד כאלה מלבד הכבש השישה עשר? מדובר באוסף שירי ילדים מתוקים במיוחד שכתב מאיר ויזלטיר לשתי בנותיו הקטנות ושהתגלו אחרי עשרות שנים. על האיורים אמונה זויה צ'רקסקי־נאדי ולא יהיה מופרך להמר שמישהו ירים את הכפפה וילחין אלבום בהשראת הספר. לכו על זה שתוכלו לספר ש"הכרתם את זה עוד משלב הפרינט".

לגיל 3־8, הוצאת ידיעות, 46 ש"ח

אלה מרי והאבאים הקטנים, פיה לינדנבאום

אבא פלוס אבא זו משפחה? ומה לגבי אבא+אבא+אבא+אבא+אבא+אבא+אבא? כי זה מה שקורה לילדה שבדית שלה יש שבעה אבאים קטנטנים. הסיפור המקסים של הסופרת השבדית זוכת פרס אסטריד לינדגרן נותן זווית חדשה ליחסי הורים־ילדים מודרניים בצורה שתהיה רלוונטית גם לכם, בלי קשר למספר האבאים שהמשפחה שלכם מכילה.

לגיל 3־8, הוצאת ידיעות, 40 ש"ח

נוני ונוני־יותר, נעמה בנזימן

עוד ספר של מאיירת שהחליטה לקחת את המושכות ולהתחיל לכתוב. אז בעצם לקחת את הקולמוס. מקלדת? מקלדת, כן. בכל אופן, נעמה בנזימן שכבר הספיקה לזכות בפרס אנדרסן ופרס משרד התרבות (להבדיל) לאיור, בסיפור על שני ארנבים, שאחד נוני והשני… יותר נוני. יתאים לאחים גדולים או סתם אם יש לילד שלכם חברים תחרותיים מדי. אף אחד לא אוהב אתכם, ילדים תחרותיים מדי.

גילי 3־5, עם עובד, 34 ש"ח

מר גוזמאי אורח בירח, לאה גולדברג

ספר שפורסם לראשונה ב"דבר לילדים" לפני 80 שנה, ושהעיבוד המחודש שלו "מר גוזמאי הבדאי" בליווי האיורים של ירמי פינקוס, הפכו לרב מכר. כעת יוצא ספר ההמשך, בתקווה ליצור פרנצ'ייז לאה גולדברג שיתחרה ביקום הקולנועי של מארוול, או סתם יקסים על הדרך את הילדים שלכם כמו שהוא הקסים את הסבים שלכם.

לגיל 3־1,000 כנראה, הקיבוץ המאוחד, 34 ש"ח