תישנו על זה: המדריך למסעדות במלונות תל אביב

מסעדות במלונות בוטיק הן כבר חלק מהנוף התל אביבי, וגם המלונות הגדולים מיישרים קו ומציעים חוויה קולינרית מהוקצעת. לאחרונה מסעדות חדשות נפתחו במלונות העיר, אחרות עברו שינוי קונספט או הרימו ערבים קולינריים והיד עוד נטויה

מלון מאפו. צילום: מקס מורן
מלון מאפו. צילום: מקס מורן
6 בספטמבר 2016

ניר צוק עושה כשר | מאפו, מלון פרימה

האכסניה החדשה של השף ניר צוק היא מלון מאפו הדנדש. צוק, שסגר לאחרונה את כל בתי האוכל שלו אחרי עשרות שנים של עבודה, חוזר במהדורה כשרה. ביסטרו ים תיכוני כשר בשם מאפו בתוך מלון פרימה בתל אביב. חומרי הגלם מתבססים על נתחים מובחרים מהקצב. במנות: חזה אווז עם יין ואוכמניות שחורות (44 ש"ח), ניוקי זנב שור (48 ש"ח) ומדליוני פילה בקר על קייל וזעתר עם קונפי תפוח אדמה (130 ש"ח)

מאפו, מאפו 9 תל אביב, ראשון־חמישי, 12:00־24:00, 5246253־03

אפרטיבו בהוסטל | אברהם הוסטל

אחרי שהפך לאחד הברים הפופולריים בירושלים, פתחו אנשי אכסניית הבוטיק התל אביבית אברהם גם בר בתל אביב. בבר, הממוקם בהוסטל ופתוח כעת מדי חמישי בערב גם לקהל הרחב, מתקיימים אירועי אפרטיבו איטלקיים עם יין או שפריץ, אנטי פסטי של כרובית, בטטה בפסטו, דגים כבושים, גבינות, כריכונים, שרימפס, פטיפורים ועוד (79 ש"ח לבליין). האירועים מתקיימים בבר של המלון, שכולל שולחן פול ומבחר בירות. האווירה הקוסמופוליטית הצעירה ארוזה בווייב אלטרנטיבי ובציורי גרפיטי גדולים. אל תחמיצו סיבוב בגג של המלון ותצפית לתוך לוע הרכבת הקלה.

אברהם הוסטל, לבונטין 21 תל אביב, חמישי 20:00־אחרון הלקוחות

שוברים צלחות | פארליה, קראון פלאזה

שילוב בין טברנה יוונית לארוחה מפונפנת עם מפות לבנות הוא בדיוק מה שתמצאו במסעדת פארליה (חוף ים ביוונית). באחד המלונות הוותיקים בעיר החליטו לפתוח מסעדה חדשה בניצוחו של השף אסף מישקובסקי, שתציע באמצע השבוע תפריט המבוסס על אוכל ים תיכוני: ברבוניות מטוגנות עם סלט פטרוזליה (42 ש"ח), חציל לוהט על טחינה שחורה (42 ש"ח), שווארמה דגים במיני פיתות עם חמוצים (105 ש"ח), שיפודי פילה בקר על תבשיל מנגולד ופולנטה (130 ש"ח) ועוד.

פארליה, הירקון 145 תל אביב, ראשון־חמישי 19:00־23:00, 5201169־03

שישברק לעת ערב | מאייאר, מלון עלמה

אוסמה דלאל העכואי מביא למלון בוטיק עלמה, שממוקם באחד המבנים היפים בעיר, את הצדדים שובי הלב של המטבח הערבי. שישברק עם קציצת בשר, קוסא מחשי של קישואים ממולאים בשוק טלה, תבשיל חצילים וחומוס עגבניות וצנובר על יוגורט זעפרן מתובל בהל, מקלובה צמחונית, קטאייף חלקי פנים ורוטב שזיפים, כנאפה דג, וקינוח סולת בלתי נשכח של לילות ביירות עם קרם פרש ופיסטוקים. כל אלה מוגשים באווירת בר ברנז'אית וסואנת (63־99 ש"ח).

למאייאר

>>מה חשב דניאל שק על מסעדת מאייאר?

מאייאר. צילום: אנטולי מיכאלו
מאייאר. צילום: אנטולי מיכאלו

 

התל אביבית של טיבי | Clash, מלון Nyx

השף הצפוני חיים טיבי החליט אחרי שנים של שכנועים לעבור לעיר הגדולה ולפתוח בה לראשונה מסעדה. שיתוף פעולה עם איציק המל (קבוצת מסה) ודני פרץ (מסעדת כרמים בסגולה ובבאר שבע) הוליד את מסעדת Clash שמפגישה בין הבשרים הטובים של טיבי לבין תפריט Raw Food מודרני. נוסף על כך תמצאו במסעדה בופה ארוחת בוקר ב־75 ש"ח לסועד ותפריט עיסקיות (72־142 ש"ח) שמוגש באמצע השבוע. כל עוד אנחנו בעונה, אל תפספסו את מרק האבטיח הקר שמוגש עם קרם לאבנה ושוקולד לבן בסירופ וודקה ונענע.

Clash, מנחם בגין 48 תל אביב, כל יום, בוקר 6:30־10:30 צהריים וערב 12:00־אחרון הלקוחות, 5023223־03

שף ותפריט חדש | אוליב ליף, שרתון

לאחר עזיבתו של השף צ'רלי פדידה, חברו יחד השפים בועז דרור (לשעבר מלון אלמא בזכרון), שמעון ממן ומיקלה בוזטו האיטלקי כדי לבנות תפריט חדש למסעדת אוליב ליף שבחזית המלון. הקונספט: ים תיכוני כשר. בתפריט תמצאו מנות כמו לזניה עם תבשיל טלה וקציפת פלפלים (70 ש"ח), ניוקי בקרם תרד עם קוביות דלעת (70 ש"ח), פילה דניס במחבת על קרם חציל שחור וטחינה בתוספת רטטוי (130 ש"ח), צלעות טלה עם אספרגוס וסלט עדשים שחורות (145 ש"ח) ועוד. דלתות המרפסת של שרתון נפתחו גם הן ומציעות לקהל הרחב נוף אינסופי לים, לצד דרינקים ומנות קטנות בסגנון אפרטיבו איטלקי.

לאוליב ליף

מתיחת פנים אסייתית | בלו סקיי, מלון קרלטון

אחרי שלוש שנים בהן ביסס בה מסעדת דגים כשרה, החליט מאיר אדוני להפוך את מסעדת בלו סקיי לאסייתית כשרה. במנות: טרטר טונה עם אבטיח בסויה ודבש (91 ש"ח), סשימי דג ים עם מלון ירוק, איולי אסייתי, יוגורט תה ירוק וליים ואבקת מאצ'ה (97 ש"ח) וקרפצ'ו לוקוס עם רביולי קולרבי במילוי מנגו, משמש, ג'ינג'ר ולמון גראס לצד פוקצ'ה הודית פתוחה על הגריל (99 ש"ח) ועוד.

לבלו סקיי

בלו סקיי. צילום: אנטולי מיכאלו
בלו סקיי. צילום: אנטולי מיכאלו

בקרוב: עוד 4 מסעדות שייפתחו במלונות

פולי האוס

במשולש הכי מרכזי בעיר (נחלת בנימין 1) השתפץ לו בארבע שנים האחרונות מלון בוטיק בעיצובו של קארים ראשיד. בחודש הבא ייפתח המלון עם רוף טופ משגע בגודל 600 מטרים, שכולל עמדת צ'ק אין, בריכה גדולה ובר. בתפריט: קוקטיילים לאורחי המלון ולבליינים חיצוניים לצד מנות קטנות עם דגש על פירות ים.

צפי: אוקטובר 2016

מלון סטאי

אחת המסעדות המסקרנות שעתידות להיפתח במלון סטאי היא הרבט סמואל, שתעתיק את מקומה מהטיילת ליפו. המלון ממוקם במבנה הקישלה הישן של יפו, השוכן על שפת הים, במבנה ששוחזר לכדי ארמון עותמני תחת השם The Setai Tel Aviv.

צפי: מרץ 2017, כשר

מלון נורדאו

המלון שבפינת הרחובות גרוזנברג ונחלת בנימין נמצא בישורת האחרונה של השיפוץ והשימור המחמיר. היזמים מבטיחים שבכניסה למלון תיפתח מסעדה שאופייה כרגע לא ידוע.

צפי: מהלך 2016

A23

במלון הבוטיק שבארלוזרוב 23 יהיו שלושה מתחמים לאכול בהם: מסעדה בלובי, חצר אחורית וחצר אנגלית. על התפריט של כולן מופקדת השפית סבינה ולדמן ("משחקי השף") לצד המיקסולוג יובל סופר. בשעות הבוקר ועד אחר הצהריים יוגש במקום בראנץ' מושקע, לצד ארוחות עסקיות. בערב המקום ישנה פניו ויהפוך לבר עם מנות ביניים ופינגר פוד.

צפי: אוקטובר 2016