ביקשנו מ-AI לצייר לנו מקומות אייקונים בתל אביב. יצא יפה ומוזר

מגדלי עזריאלי ב-AI. צילום: מחשב
מגדלי עזריאלי ב-AI. צילום: מחשב

כבר ברור לכולנו שמנועי ה-AI מסוגלים לאייר יצירות די מרהיבות - אבל האם הם יכולים לצייר את העיר הטובה ביותר? לא נודניקים, לא ניו יורק. החלטנו לקחת אתכם לתל אביב קצת אחרת עם סיור וירטואלי בעיר דרך עיני האינטליגנציה המלאכותית, מכיכר רבין ועד התדר

15 בדצמבר 2022

עד לא מזמן, מנועי AI המתרגמים טקסט לתמונה לא היו נגישים לציבור, ורק מעטים היו יכולים לגשת ולשחק באלגוריתם – אבל עכשיו שוק האינטליגנציה המלאכותית נפתח לציבור הרחב הגיע הזמן לנצל אותו לטובתנו. כולנו מכירים את תל אביב כמעט בעל פה, אבל רק דרך עיניים אנושיות – לא דרך עיני מכונה שיכולה לחשוב, לדמיין, ללמוד וליצור. אז החלטנו להביא לכם את תל אביב כפי שלא ראיתם מעולם.

מגדלי עזריאלי

נתחיל עם הכניסה האייקונית לעיר: שלושה מגדלים שהחלו להיבנות כבר אי שם ב-1996 ומאז הפכו לחלק בלתי נפרד מסמלי העיר. המקום הזה גם ליווה רבים מאיתנו בילדות ובנעורים – מי לא זוכר את עזריאלי כנקודת מפגש, את המשחקייה האגדית או את הג'ימבורי במרפסת, כשההורים היו רוצים לעשות קניות בלי ילדים על הראש? בתמונה שלמעלה תוכלו לראות את הגרסה הקודרת, שרחוקה מלהיות יום כיף בג'ימבורי, שם המגדלים ככל הנראה משמשים כביתם של כת סתרים סודית ששולטת בתל אביב מן הצללים, אבל כאן מתחת תמצאו את הנוף לעזריאלי רומנטי יותר משקיים בעיר.
מה כתבנו: שלושה בניינים גבוהים בצורת ריבוע, משולש ועיגול.

הלוואי והיה פה כל כך יפה. מגדלי עזריאלי לפי מנוע AI
הלוואי והיה פה כל כך יפה. מגדלי עזריאלי לפי מנוע AI

>> בינה מלאכותית היא כלי מבריק. הבעיה היא ההורים שלה. אנחנו
>> AI על המסך מגיע בשלושה טעמים: חמוד, מפחיד וסקסי
>> ביקשנו מהמחשב להמציא פרקים לסדרות מוכרות. יצא קצת אנטישמי
>> כולם מדברים על אמנות גנרטיבית. אבל מה זה לעזאזל?

כיכר הבימה

כיכר הבימה הפכה לאחד המקומות האהובים בעיר, ולא רק לצורכי הפגנות. הכיכר עצמה מלאת פרחים, מיצגים ומיצבים אמנותיים, תיאטרון ופינות ישיבה. את רוב הדברים האלה האינטליגנציה המלאכותית לא הצליחה לקלוט, אבל בדבר אחד כן שמרה על נאמנות למקור – היעדר הצל.
מה כתבנו: שלושה כדורי מתכת ענקיים מונחים אחד על השני באלכסון בכיכר מלאת פרחים.

למישהו בא פתאום פלאפל? הפסל "התרוממות" של קדישמן בכיכר הבימה לפי מנוע AI
למישהו בא פתאום פלאפל? הפסל "התרוממות" של קדישמן בכיכר הבימה לפי מנוע AI

התדר

בית רומנו הוא אחד המתחמים המורכבים בתל אביב. כמות הפעמים שהלכתי שם לאיבוד מתקרבת לכמות הפעמים בהם הלכתי לאיבוד בסנטר. זה גם אחד הקונספטים הכי מורכבים שצריך לפרט לאינטליגנציה המלאכותית. התלבטתי מה תהיה הדרך הכי טובה לתאר את המתחם ל-AI, אבל גוגל נתן את התיאור הכי מדויק, והתוצאה של ה-AI מסכמת את זה יפה.
מה כתבנו: תחנת רדיו אונליין עם פיצרייה פופולרית וסצנת סופי שבוע תוססת עם הופעות חיות, והופעות של תקליטנים.

נראה כמו פלאייר למסיבה לא מוצלחת ברומנו. התדר לפי לפי מנוע AI
נראה כמו פלאייר למסיבה לא מוצלחת ברומנו. התדר לפי לפי מנוע AI

דיזינגוף סנטר

המבוך הכי קשה בתל אביב מקבל גרסה די מדויקת למציאות – עם הפיתולים, החנויות הצבעוניות והמורכבות המיותרת – ומדהים שכל מה שהיה צריך לתאר לתוכנה כדי שתבין את אופי המתחם הפתלתל הוא "קניון שבנוי כמו מבוך":
מה כתבנו: קניון שבנוי כמו מבוך מלא בחנויות וילדים אימואים עם סקייטבורדים.

דיזנגוף סנטר לפי מנוע AI
דיזנגוף סנטר לפי מנוע AI

שוק הכרמל

שוק הכרמל זכה לאיור הכי מדויק – הרטיבות של הרצפה גם בימים החמים ביותר, דוכני המתכת האפורים והמעברים הצרים שבאים לידי ביטוי בתמונה שיצרה האינטליגנציה המלאכותית, מה שמוכיח שגם בעולמות וירטואלים מקבילים, יש מקומות שפשוט לא יכולים להשתנות.
מה כתבנו: שוק צר בתל אביב עם רצפה רטובה ועכברושים.

שוק הכרמל לפי מנוע AI
שוק הכרמל לפי מנוע AI

מזרקת "מים ואש" בכיכר דיזינגוף

אתם זוכרים את הימים בהם הייתם הולכים בדיזינגוף ומגיעים למבנה מכוער ועגול שתקוע על הכיכר ואז מבינים שבסך הכל מדובר במזרקת "מים ואש" של האמן יעקב אגם? טוב, קשה לשכוח מזרקה אגדית שיורקת אש. אז אם התגעגעתם, הנה היא כאן בגרסה קצת אחרת ממה שזכור לכם.
מה כתבנו: מזרקה בתל אביב שיורקת מים ואש.

המזרקה בכיכר דיזנגוף לפי מנוע AI
המזרקה בכיכר דיזנגוף לפי מנוע AI

פארק המסילה

פארק המסילה הפך די במהירות לאחד מהלוקיישנים האהובים ביותר בעיר. לא רצינו להעמיס על מנוע ה-AI, ובגלל ששם הפארק די מסביר את עצמו, זה כל מה שנתנו לה. יצא יותר גולמי ממה שאנחנו מכירים.
מה כתבנו: פארק המסילה בתל אביב.

פארק המסילה לפי מנוע AI
פארק המסילה לפי מנוע AI

כיכר רבין

כיכר רבין היא אחד הנקודות המרכזיות על אבן גבירול וכמו כיכר הבימה, גם היא ידועה בשל ההפגנות, העצרות ומגוון המסעדות הרחב שמאפשרות לחטוף מהן איזה משהו, וללכת לאכול בכיכר. או לפחות, היה אפשר כשהיא לא היתה בשיפוצים. אבל יש דבר אחד שגם האינטליגנציה המלאכותית לא יכולה לשכוח.
מה כתבנו: כיכר בתל אביב עם גופתו המתה של איש זקן בחליפה לאחר שנורה שלוש פעמים בגבו.

אף אחד לא אסף אותו משם עד עכשיו?! כיכר רבין לפי מנוע AI
אף אחד לא אסף אותו משם עד עכשיו?! כיכר רבין לפי מנוע AI