קיבוץ תל אביב: חדר אוכל במסעדת "האחים" ושוק קיבוצי בשרונה מרקט

רגע, עד עכשיו זה לא היה חדר אוכל של קיבוץ? "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)
רגע, עד עכשיו זה לא היה חדר אוכל של קיבוץ? "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)

תחת הכותרת "הקיבוץ בעיר הגדולה" יערכו בט"ו בשבט בשרונה שלל אירועי "חיבוק תל-אביבי במחווה לקיבוצים", ביניהם שוק מתוצרת הקיבוצים בשרונה מרקט והרצאות-על-הבר בעניין המורשת והתרבות הקיבוצית. אז קיבוצניקים זה שוב מגניב עכשיו? הגיע הזמן

ראש עיריית תל אביב-יפו הוא קיבוצניק במקור, ובטח יש לפחות כמה אלפי תל אביבים שגם הם קיבוצניקים במקור, ויש שכונות בתל אביב שמרגישות קצת כמו קיבוץ כושל במיוחד, כך שדי טבעי שבמצבי חירום תחבק תל אביב את הקיבוצים ותתמוך בהם, ובמיוחד במצב החירום הנוכחי שריסק את הקיבוצים בקווי העימות. בט"ו בשבט הקרוב נעשה את זה רשמי: עיריית ת"א-יפו והתנועה הקיבוצית הכריזו על פסטיבל ישראלי של תנובת האדמה והארץ בדיוק בזמן לחג האילנות (יתכן שקצת התבלבלו עם שבועות אבל בואו לא נעשה מזה דרמה).

>> האנשים להם חיכינו: "האחים" הוא הסיפור של הישראליות היפה
>> סתלבט בקיבוץ: החלום הישראלי נסדק שוב ושוב, אך עדיין לא נשבר

חלונות ראווה למען הילדים החטופים בפארק שרונה, נובמבר 2023 (צילום: גיא יחיאלי)
חלונות ראווה למען הילדים החטופים בפארק שרונה, נובמבר 2023 (צילום: גיא יחיאלי)

תחת הכותרת "הקיבוץ בעיר הגדולה" מבטיחים בעירייה חגיגת ט"ו בשבט פארק שרונה ובשרונה מרקט שתהיה "חיבוק תל-אביבי במחווה לקיבוצים, לנשות ההתיישבות ולאנשי האדמה, למורשת הקיבוצית ולתוצרתה". גולת הכותרת תתרחש כשעל שרונה מרקט ישתלט "שוקיבוץ", שוק קיבוצי ראשון מסוגו בישראל המאגד תוצרת מעמל כפיהם של היצרנים הקיבוציים הטובים ביותר של ישראל, כולל גבינות, יינות, בירות, מאפים ושוקולדים, קוסמטיקה ואמנות לבית ועוד.

שוק חוצה ישראל בשרונה מרקט, אוקטובר 2021 (צילום: הילה כדי)
שוק חוצה ישראל בשרונה מרקט, אוקטובר 2021 (צילום: הילה כדי)

בנוסף יתקיימו שלל אירועי "על הבר" תחת הכותרת "קיבוצגיק", במסגרתם יורצו במיטב הברים העירוניים הרצאות על המורשת הקיבוצית ותרומתה לתרבות, כולל אורי משגב במנזר על הרוק הקיבוצי; בשרונה פארק יתרחש אירוע שתילת פרחים והכנת עציצים לכל המשפחה, ואולי מעניין מכל, במסעדת האחים יתארח העיתונאי אסי חיים שידפדף עם הקהל בספרו הקיבוצי-קולינרי, יספר על המנות המיתולוגיות של חדרי האוכל ועל הסיפורים שמאחוריהן. אם תפריט "האחים" יערוך אף הוא מחווה לקציצות הלחם האלמותיות של חדרי האוכל – נשמח לעדכן.

מעיריית ת"א-יפו והתנועה הקיבוצית נמסר כי "אירועי 'הקיבוץ בעיר הגדולה' מוקדשים לנשות ולאנשי הקיבוצים שעמדו בחזית המתקפה בשבעה באוקטובר ולא הרכינו ראש, לאלה שאיבדו חברים ושותפים לדרך,  לאלה שנמצאים עדין בעין הסערה הטראגית ומסרבים לעלות על סירות חילוץ בלי לדעת שהם עשו הכול כדי להיות ראויים לחיות כאן".