בחירות 2020

הפגנה ברביעי: ילדי תל אביב נגד שר החינוך

תלמידים ומורים מכל רחבי העיר יפגינו ברביעי בבוקר בכיכר רבין במחאה על דבריו של שר החינוך בסוף השבוע: "כאזרחי העתיד של מדינת ישראל אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד"

רגילים להפגין מגיל אפס. מפגינה תל אביבית מנוסה (צילום: שאטרסטוק)
רגילים להפגין מגיל אפס. מפגינה תל אביבית מנוסה (צילום: שאטרסטוק)

ביום רביעי הקרוב, בשעה 10:00 בבוקר, יתאספו תלמידים ומורים מתל אביב בכיכר רבין ויפגינו נגד השר הממונה על החינוך של כל ילדי ישראל. הסערה שחוללו דבריו של רפי פרץ בראיון ל"ידיעות אחרונות", כולל התבטאויות להט"בופוביות קשות ותמיכה באפרטהייד, חוללו סערה שלא פסחה על בתי הספר בתל אביב. ברובם נערכו לאורך היום דיונים ומערכי שיעור סביב התבטאויותיו ולפחות בחלקם הוחלט להפגין מחאה בשטח.

הראיון ב"ידיעות אחרונות" שהוביל למחאה. שר החינוך רפי פרץ
הראיון ב"ידיעות אחרונות" שהוביל למחאה. שר החינוך רפי פרץ

ילדי תל אביב אמנם רגילים להפגין מגיל אפס, אבל הפעם נדמה שהזעקה מגיעה מתוכם באופן אותנטי. לאורך היום הצטבר במערכת מידע על מספר התארגנויות מקבילות בבתי הספר למחאות והפגנות נגד שר החינוך, בעיקר סביב דבריו נגד להט"ב שפגעו ברבים מהם אישית אך גם בשל עמדות כהניסטיות שהשמיע.

מועצות התלמידים של עירוני ד' וליידי דייויס היו הראשונות להצהיר שקיבלו אישור משטרתי ויצאו לכיכר רבין ברביעי בבוקר: "כאזרחי העתיד של מדינת ישראל, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. לפעמים הנוער צריך להיות המבוגר האחראי", כתבו התלמידים. "לכן אנחנו מארגנים הפגנת מחאה ביום רביעי הקרוב. ידברו וינאמו בה תלמידים ומורים בלבד. מטרת ההפגנה תהיה למחות על השימוש הציני בקהילות ומיעוטים, ועל השיסוי והקרעים שהתנהלות זו גורמת בכלל, ובדבריו של פרץ בפרט", כתבו התלמידים וקראו לבתי הספר האחרים ולתנועות הנוער בעיר להצטרף אליהם. מאז הצטרפו גם מועצות התלמידים של בתי הספר אליאנס, עירוני ט', עירוני א', תיכונט, גאולה, תיכון חדש והפתוח הדמוקרטי ביפו.

לא העיר להסתבך איתה בענייני שוויון. מחאת הלהט"ב בתל אביב 2018 (צילום: תמיר מוש)
לא העיר להסתבך איתה בענייני שוויון. מחאת הלהט"ב בתל אביב 2018 (צילום: תמיר מוש)

כך או כך, אם בתחילת סוף השבוע עוד היה ספק, כעת ברור שילדי תל אביב, מוריהם והוריהם לא יעברו בשתיקה על דבריו של שר החינוך. כבר מספר שבועות שמחאת "כהניזם – לא בבית ספרנו" צוברת תאוצה שקטה, ועכשיו, עם רוח גבית מראש העיר שתקף בחריפות את דבריו של פרץ, בשלה העת לצאת אל הכיכרות.

ההפגנה תתקיים בכיכר רבין, רביעי (15.1) 10:00, לאיוונט