המקום הזה לא יתן לפיגוע של חמישי להרוס את התוכניות שלו

במרכז העניינים. תל א וין (צילום עמית אופק)
במרכז העניינים. תל א וין (צילום עמית אופק)

ביום חמישי שעבר פעל בר היין החדש תל א וין במסגרת הרצה לקראת הפתיחה הרשמית, במרחק הליכה קצרה מזירת הפיגוע בדיזינגוף. אבל למרות שחלק מהעובדים נרתעו והודיעו שלא יגיעו למשמרות, הבעלים דבקים בתכנית: להביא למרכז העיר בר יין לא יומרני עם מחיר של פחות מ-40 ש"ח לכוס

13 במרץ 2023

כדי לפתוח עסק ברגל ימין לא רק המיקום חשוב אלא גם התזמון. ביום חמישי שעבר פעל בר היין החדש תל א וין במסגרת הרצה לקראת הפתיחה הרשמית אמש (ראשון). המיקום: שדרות בן גוריון, במרחק הליכה קצרה מזירת הפיגוע בדיזינגוף. "יום חמישי הוא יום פעיל מאוד, ופתאום מתחילה בהלה וריצה ברחובות. בגלל פורים חשבנו בהתחלה שאלה ילדים שעושים שטויות עם נפצים ואחר כך דובר על אירוע פלילי, אבל מהר מאוד הבנו שמדובר בפיגוע", משחזר הבעלים גל רווה. בסוף השבוע האחרון היה המקום סגור כמתוכנן, אך השפעת האירוע בכל זאת ניכרת. "כבר יש ביטולי הזמנות ועובדים שמאותו יום לא רוצים לעבוד. פשוט הודיעו שהם לא מגיעים למשמרות בהמשך השבוע ובכלל".

למרות האירועים והלוקיישן מגיע לתל א וין שניתן לו צ'אנס, ולו רק מפני שהוא ממלא חלל שהיה חסר במרכז העיר: בר יין לא מתיימר עם מרפסת נעימה המשקיפה לשדרה, צילומים פסטורליים של שדות לוונדר בפרובאנס, קירות מחופי לבנים אדומות ופריטי שאבי שיק שיצרה ואצרה האמנית דליה רווה, אמו של גל. תפריט היין מציע מגוון רחב של בקבוקים וכוסות מישראל, צרפת, איטליה, סלובניה ואף מרוקו, ותפריט אוכל שיצר שף דן גרשונוביץ (אייבי, טאיזו, מונא) מתמקד במטבח ים תיכוני בהשראה צרפתית. לדוגמה: סלט עגבניות חתוכות גס עם תותים, רכז רימונים, פלפל ירוק, בצל סגול וזעתר; פסטה קפליני ברוטב אליו אוליו עם שום ופלפל שאטה, פטרוזיליה ולימון; פטה צאן עטופה בשומשום קלוי, עגבנייה מרוסקת וחומץ בלסמי ומנות ממתכונים שעברו במשפחתו. "אנחנו חיים אוכל שיוצא בכמויות לשולחן לחלוקה, אווירה והמון יין בגובה העיניים, גם במחיר של 40 ש"ח ופחות לכוס. אנו רוצים לאפשר לאורחים לשתות הרבה בלי לסיים את הערב עם חשבון מנופח", מסביר רווה.

כמי שפעיל כבר 20 שנה בענף, רווה מכיר את תל אביב ככף ידו. בעבר הוא הקים את שאטו שועל המוצלח, שפועל עד היום בכיכר רבין. בהמשך הוא העדיף להתמקד בשוליים: שני סניפי קפה זוריק ביהודה מכבי ונאות אפקה, והבר אל וסינו בקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול. "עכשיו בא לי לחזור למרכז העיר", הוא אומר בחיוך. לשאלה מה מבדל את תל א וין משאר ברי היין שנפתחו לאחרונה הוא עונה ש"אנחנו עושים את מה שאנחנו יודעים. בר יין הוא טייטל גנרי אבל לכל אחד מהמקומות שלנו יש אופי ונוכחות משלו. השקענו מחשבה בהתאמת חוויית הבילוי לתקופה הנוכחית כדי שהמקום יתאים לכל צורת בילוי ושעה ביום ובמחירים הוגנים". ובילוי במחירים הוגנים הוא בדיוק מה שצריך עכשיו, מינוס הפיגועים בבקשה.
בן גוריון 39, ראשון-חמישי ושבת 17:00-00:00, שישי סגור, הפי האואר ראשון-חמישי 17:00-19:00