תיאטרון תמונע מציג: אנחנו מוזיאון עכשיו

המוזיאונים פתוחים, התיאטראות סגורים, ובתמונע הקימו מוזיאון מחאה שיושק ב-31 בדצמבר ויספק הצצה ייחודית לעולמם של מחוסרי בית, אוכלוסיות בדואיות בדרום ועוד. גם המחאה בבלפור תיוצג דרך חברי "החזית הוורודה"

עולם חדש ורוד. עיצוב: אלון כרמי
עולם חדש ורוד. עיצוב: אלון כרמי

כבר הורגלנו לכך שבתקופה האחרונה התרבות והאמנות עוברות למתכונת מקוונת בשל המגבלות, אלא שתיאטרון תמונע החליט לקחת את זה צעד קדימה בתערוכה וירטואלית חדשה בתלת מימד שתושק בסוף החודש. התערוכה שנקראת "אופק אירועים" תתמקד, בהתאם לצו השעה, בפוליטי, בחברתי ובאישי.

אצבע משולשת לממשלה: תיאטרון קליפה במיזם אקטיביסטי חדש

בתערוכה, שתושק ב-31 בדצמבר, יוצגו עבודות הנוגעות ל"אוכלוסיות מודרות, ומצבים שאנחנו מעדיפות.ים שלא לראות. אזורים שהם חורים שחורים במציאות היומיומית שלנו", כך לפי היוצרים. מדובר במחוסרי בית, תושבים בכפרים בדואים לא מוכרים בדרום, ביקור בבית משפט צבאי, זעקה של אב על היעדרו של הילד שנלקח ממנו, מחשבות על סף מוות מתוך בולען ועוד.

חדרו של הבן. עיצוב: אלון כרמי
חדרו של הבן. עיצוב: אלון כרמי

כמו כן יוצגו עבודות הנוגעות לתקופה הנוכחית ובהן אחת על חברי החזית הוורודה "שמביאים את רוח ההפגנות מהחור השחור הגדול של הרגע בבלפור", כך לפי תמונע, ושל מנהלת אמנותית של התיאטרון ש"מגלה שהיא בקבוצת סיכון ומוצאת מפלט יצירתי מהפחד מהמגיפה".

מוזיאון המאבק של אל ערקיב. עיצוב: אלון כרמי
מוזיאון המאבק של אל ערקיב. עיצוב: אלון כרמי

האוצרים של התערוכה הם ניצן כהן, ד"ר ארז מעין שלו ואיריס מועלם. רשימת היוצרים היא: נאוה צוקרמן; יניב סגל; עזיז אל טוקי, עינת ויצמן וניצן כהן; אמי ספרד; אמיר פלדמן (פלדי); איריס מועלם, נועם טמקין וארז שורצבאום; נדב בושם; עינת ויצמן ואמי ספרד; רועי מוראד, פיש אברהם וארז מעין שלו.