תפרנות אורבנית: אינטרנט, הרצאות וחללי עבודה חינמיים בתל אביב

הרצאות מסקרנות, נקודות חמות שישאירו אתכם אונליין גם מחוץ למזגן וחללי עבודה שלא יגבו מכם שקל. הקפה עליכם

חלל העבודה החינמי במזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)
חלל העבודה החינמי במזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)

הרצאות חינם

ידע הוא כבר מזמן לא כוח, אלא רק אשליה שגורמת לאנשי מעמד הביניים הנשחק (אפשר כבר להתחיל לקרוא לו שחוק?) להרגיש קצת יותר טוב עם עצמם אל מול העשירים שרומסים את רצונם לחיות ופעמים רבות הם פחות משכילים מהם (היוש, טראמפ). למזלנו אפשר להשיג אותו בחינם גם מחוץ לוויקיפדיה.

[tmwdfpad]הדרך הקלה והקלאסית היא להסתנן להרצאות באוניברסיטה כשומעים חופשיים. פשוט נכנסים לקטלוג הקורסים של אוניברסיטת תל אביב ובוחרים את הקורס המבוקש. אם רוצים להיות מנומסים אפשר לגשת אל המרצה בתחילת הסמסטר ולשאול אותו אם השתתפות כשומע חופשי מקובלת עליו, בעוד בקורסים המוניים סביר להניח שהמרצה גם ככה לא ישים לב.

עוד כתבות שיחסכו לכם:
לשרוד קיץ עם הילדים: המקומות הסודיים (והחינמיים) בתל אביב
יש מותגים חינם: כך תשמרו על סטייל בלי להיכנס למינוס
תראי אמא, בלי ארנק: כל האמנות וההופעות שתוכלו לצרוך בחינם

אם אתם רוצים לחסוך עוד כמה פרוטות על קו 25, לכו לאחת מהרצאות החינם שמציפות את העיר במקומות לא שגרתיים ובנושאים מגוונים ואזוטריים – מעולמות התרבות הפופולרית, דרך היסטוריה ועד כלכלה. מומלץ לעקוב אחרי לוח האירועים בדפי הפייסבוק של הנסיך הקטן, תולעת ספרים, המגדלור וננוצ'קה. כדאי גם לבדוק את ההרצאות של יוזמת Think & Drink, שחלקן בחינם.

A photo posted by המגדלור (@hamigdalor) on

אינטרנט חינם

אם אין לחם, חפשו תמונות של לחם בפינטרסט. הנקודה החמה הפכה להיות מוצר צריכה בסיסי, אבל ברגע שיוצאים מהחדר הממוזג, גם חבילת הגלישה מתחילה להזיע. כדי שלא תגיעו למצב שבו אין לכם גישה לסנפצ'ט, התקינה עיריית תל אביב־יפו נקודות חמות לשימוש חופשי ברחבי העיר (FreeTLV). חברת בזק מציעה ללקוחותיה גישה לתשתיות WiFi ברחבי הארץ דרך אפליקציית Bezeq Free WiFi לאנדרואיד או לאייפון, בתנאי שיאפשרו שימוש ברוחב הפס שלהם. דרך נוספת ויציבה יותר לעקוף את חבילת הגלישה היא להשתמש ברשתות WiFi של בתי קפה ברחבי העיר. כיום כמעט כל בית קפה שמכבד את עצמו יעניק לכם גישה לרשת WiFi מקומית אם רק תבקשו. אבל קפה עולה כסף, ויש גבול לכמה שעות תרגישו בנוח לשבת על אספרסו וחצי. לשם כך קיבצנו עבורכם ססמאות WiFi של 15 בתי קפה ברחבי העיר. שבו על ספסל ברדיוס הקרוב לבית הקפה ונסו את מזלכם.

A photo posted by Adir (@adir_more) on

חמישה חללי עבודה ללא שכ״ד

מזא"ה 9
הבחירה המתבקשת לפרילנסר התפרן. הקומה הראשונה של מרכז הצעירים העירוני היא חלל עבודה ולימודים חינמי לגמרי עבור סטודנטים ופרילנסרים, ובקומה העליונה יש חלל עבודה ליזמים חברתיים וליוצרים (לעתים בתשלום).
ראשון־חמישי 9:00־22:00 

חלל העבודה החינמי במזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)
חלל העבודה החינמי במזא"ה 9 (צילום: יולי גורודינסקי)

יפת 83
מרכז הצעירים העירוני ביפו הוקם לפני שנה וחצי כמעט כדי לשחזר את הצלחתו של מזא"ה 9. נוסף לקורסים, מרכז ייעוץ לתעסוקה והשכלה גבוהה ומתחם ליוזמות חברתיות, הוא כולל גם חלל עבודה משותף ללא תשלום.
ראשון־חמישי 9:00־21:00

בית דני
המרכז הקהילתי בשכונת התקווה כולל גם ספרייה פתוחה לקהל. את חדר העיון אפשר להשמיש למטרות לפטופ – האינטרנט חינמי, אך השימוש במחשבי המקום כרוך בתשלום.
ראשון וחמישי 14:00־18:45, שני־רביעי 10:00־15:45

הספרייה במגדל שלום
המקום נועד במקורו להיות חממה לסטרטאפים, אך כיום ימצאו בו את מקומם גם אלה שעוסקים במקצועות שנפתלי בנט אוהב פחות.
ראשון־חמישי 9:00־19:00

הספרייה במגדל שלום. צילום: יולי גורודינסקי
הספרייה במגדל שלום. צילום: יולי גורודינסקי

ספריית סוראסקי
עבור הסטודנטים של אוניברסטית תל אביב מדובר בחלל העבודה המושלם, עם אינטרנט ומחשבים בחינם ושקט מופתי. מי שאינם סטודנטים ייאלצו לדבוק במדיניות "אל תשאל, אל תגלה".
ראשון־חמישי 9:00־21:00, שישי 9:00־12:30