תקלה ברכבת הקלה: הקו האדום בתל אביב שוב הושבת למשך שעות

אוקיי, מה זה מערכת איתות בעצם. הרכבת הקלה (צילום: אספיר איובוב)
אוקיי, מה זה מערכת איתות בעצם. הרכבת הקלה (צילום: אספיר איובוב)

הבוקר הושבתה שוב הרכבת הקלה בקו האדום, לאחר שנתגלתה תקלה במערכת האיתות שמנווטת ומנהלת את התנועה, והנוסעים התבשרו שהרכבות יתחדשו רק ב-12:00. התקלה תוקנה במהרה, אך שיבושים צפויים בקווים R1 ו-R3. קו 1 של חברת דן יתוגבר כדי לסייע לנוסעי התחבורה הציבורית

***עדכון 11:00*** מהנדסי חברת "תבל" פתרו את התקלה במערכת האיתות מוקדם מהצפוי, ותנועת הרכבות התחדשה תוך הבהרה כי יתכנו עיכובים נוספים בקווים R1 ו-R3 שבין פתח תקווה לבת ים. 

קרונות הרכבת הקלה בקו האדום של תל אביב עצרו מלכת בסביבות השעה תשע הבוקר (חמישי), לאחר ששוב נתגלתה תקלה במערכת האיתות. תקלות דומות הובילו להשבתה זמנית של הקו לכמה שעות גם בחודשים הקודמים. על הרציפים בתחנות התבשרו הנוסעים כי תנועת הרכבות לא תתחדש עד השעה 12:00 לפחות, ומחברת "תבל" המפעילה את הקו האדום לא נמסר צפי למועד חידוש תנועת הרכבות.

>> נוסטלגיה מאוגוסט: בילינו יפה בנסיעה הראשונה של הרכבת הקלה

הבוקר החלו חלק מהרכבות על הקו את פעולתן באיחור, לאחר שאתמול כבר השביתה תקלה במערת האיתות את התנועה בקו R3, ההסתעפות של הקו האדום לתחנת קריית אריה בפתח תקווה, וגם השירות בקו R1 שבין בת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה פעל בתדירות נמוכה. בשלב זה לא ברור אם מדובר באותה תקלה או בתקלה נפרדת.

הרכבות עומדות, התחנות ריקות. הרכבת הקלה (צילום: אפוסטוס/שאטרסטוק)
הרכבות עומדות, התחנות ריקות. הרכבת הקלה (צילום: אפוסטוס/שאטרסטוק)

מערכת האיתות של הרכבת הקלה היא למעשה השם הכולל לכלל אמצעי המחשוב והניווט שמנהלים את התנועה בתוואי הקו האדום. כל תקלה במערכות הנ"ל עשויה לגרום בנסיבות המתאימות לתאונות בלתי רצויות, ולכן יש להשבית את הקו עד לתיקונה. תקלות מסוג זה נחשבות נפוצות עם תחילת הפעלתן של מערכות הסעת המונים בכל העולם. הקו האדום הושק באוגוסט לאחר עיכובים רבים, ובשבועות הראשונים להפעלתו הפתיע בשירות מצוין לנוסעיו וקרונות ריקים בהרבה מהצפוי. בשביעי באוקטובר הושבתה הרכבת הקלה למשך מספר ימים ופעלה בתדירות נמוכה בחודש הראשון למלחמה.

מטעם חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, נמסר רשמית רק כי "בשל תקלה במערכת האיתות, אין שרות לאורך הקו. אנחנו פועלים כדי לתקן את התקלה בהקדם האפשרי ומצרים על אי הנוחות הזמנית". במקביל ובתגובה, תתגבר דן לאורך היום את תדירותו של אוטובוס קו 1 הנוסע במקביל למסלול הקו האדום, כדי להקל על משתמשי התחבורה הציבורית.