גיבורת העל הטרנסית הראשונה מגיעה לטלוויזיה

ניקול מיינס בת ה-21 תצטרף לסדרת הטלוויזיה "סופרגירל" באוקטובר הקרוב. מיינס היא אקטיביסטית שהביאה לניצחון משמעותי לקהילה הטרנסית בסוגיית השירותים הממוגדרים

ניקול מיינס בקומיק-קון בסן דייגו, בסוף השבוע (צילום: מייק קופולה/Getty Images)
ניקול מיינס בקומיק-קון בסן דייגו, בסוף השבוע (צילום: מייק קופולה/Getty Images)

השחקנית הטרנסג'נדרית והאקטיביסטית ניקול מיינס (21) עומדת להצטרף לסדרה "סופרגירל" – ולעשות היסטוריה בתור גיבורת העל הטרנסית הראשונה בטלוויזיה. ההודעה המשמחת הגיעה בכנס קומיק-קון המתקיים בסן דייגו.

מיינס תצטרף לעונה הרביעית של הסדרה, המבוססת על חוברות הקומיקס "סופרגירל" ו"סופרמן" של DC. העונה אמורה לעלות באוקטובר הקרוב, ותהיה זמינה לצפייה בנטפליקס. היא תגלם את דמותה של ניה נאל, המתוארת כטרנסית צעירה ומלאת נשמה הלהוטה להגן על אחרים. במסעה היא תנסה למלא את ייעודה כגיבורת העל דרימר.

עוד כתבות מעניינות:
גיבורת העל המלאה הראשונה מגיעה להוליווד
הוליווד מחבקת להט"בים, עד שזה מגיע לאוסקר
"אושן 8" לא עורר את הגברים הטרולים – ויש פה נבואה הוליוודית

הבחירה במיינס מעידה על התקדמות ואינה מובנת מאליה כלל: רק החודש הודיעה סקרלט ג'והנסון כי היא מוותרת על תפקיד בסרט שבו הייתה אמורה לגלם גבר טרנס, בעקבות ביקורת חריפה שהתעוררה בקרב הקהילה הגאה. הטענה החוזרת, במקרה הזה ובמקרים רבים אחרים, היא שאין סיבה ללהק שחקנים סטרייטים לתפקיד של דמויות קוויריות.

מיינס הצעירה עשתה כותרות ב-2013 בזכות ניצחון משמעותי לקהילה הטרנסג'נדרית. כשלמדה בבית ספר היסודי, סבא של אחד התלמידים התלונן על כך שהיא משתמשת בשירותי הבנות. בעקבות התלונה נאסר עליה להיכנס לשם והיא אולצה להשתמש בשירותי הצוות. מיינס ומשפחתה תבעו את בית הספר בטענה לאפליה, ובית המשפט העליון פסק לטובתה – וקבע כי תלמידי כל המחוז יורשו להשתמש בשירותים התואמים למגדר שלהם.

השינוי בעולם הקומיקס כבר מתחיל להיות מורגש: בתחילת החודש התוודענו להגעתה של גיבורת העל המלאה הראשונה למסך הגדול. היא מצטרפת להודעת נשיא אולפני מארוול, קווין פייג', על כך שהסרטים הבאים יכללו לפחות שתי דמויות קוויריות – אחת מהן אנחנו כבר מכירים. מוקדם יותר השנה אמר פייג' כי האולפנים כבר עובדים על דמותה של גיבורת העל המוסלמית הראשונה.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד