"הטובות לקרב" מזקקת את תחושת ההחמצה בבוקר שאחרי הבחירות

בעונה השלישית, דיאן לוקהארט נוטשת את הנחמדות הליברלית ובוחרת בדרכים מפוקפקות כדי להפיל את טראמפ. האם זה הופך אותה לפחות שמאלנית? ומה זה אומר על מצביעי גנץ?

"הטובות לקרב"
"הטובות לקרב"
10 באפריל 2019

הבוקר שאחרי הבחירות בישראל אפוף אווירה קשה במחנה השמאל. אחד הדברים שבלטו יותר מכל הפעם היה ההימור של חלק מחברי הגוש על גנץ וחבריו – בחירה אסטרטגית שנועדה להחליף את נתניהו בכל מחיר, ובפועל ירתה ברגלינו הדקיקות ממילא. כמה חבל שהעונה השלישית של "הטובות לקרב" לא התחילה מוקדם יותר, אולי דווקא דיאן לוקהארט הייתה מעודדת אותנו לבחון את ההשלכות מקרוב יותר – לטובה או לרעה.

דיאן מחליטה ללכת הכי רחוק במלחמה על האידיאולוגיה שלה, במלחמה בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המצפן המוסרי של הסדרה שוקלת מחדש את הנחמדות השמאלנית, נוטשת את העקרונות שלה ובוחרת בדרכים מפוקפקות כדי לסלול את הדרך לשינוי. רגע, האם זהו מעשה שמאלני? תנו לשאלה הזאת לרוץ באחורי המוח.

דיאן לוקהרט. כבר ברור למה היא עומדת במרכז הספין אוף (מתוך "הטובות לקרב")
דיאן לוקהרט. כבר ברור למה היא עומדת במרכז הספין אוף (מתוך "הטובות לקרב")

עוד כתבות מעניינות:
תזדיינו בסבלנות: מהפכים היסטוריים שלקחו את הזמן שלהם
"בארי" מערערת על תפישת הרוע (אבל עדיין מצחיקה)
ספיישל חדש בנטפליקס יוקדש לביונסה

דיאן נמצאת בעמדת כח: היא אושיית שמאל מקושרת, שותפה בכירה במשרד עורכי דין יוקרתי ובעלה (הרפובליקני) מקושר לגורמים בחלונות הגבוהים של ממשל טראמפ. הזעם הליברלי־פמיניסטי שלה מלווה את העלילה כמו ענן שחור ומניע אותה – דרכם של היוצרים לאותת לנו שהפעם המצב באמת חמור. הוא כל כך רע, שהגיע הזמן לתהפוכות אידיאולוגיות ואסטרטגיות חדשות. דיאן, מחושבת כתמיד, אוטמת את הלב והולכת על שחמט: מקריבה דבר אחד כדי להרוויח דבר אחר, תוך שהיא מנווטת בסערות פוליטיות שיש בהן יותר ממה שנראה. המטרה אחת ויחידה: להפיל את טראמפ.

גם מצביעי גנץ השמאלנים החליטו להמר על קיומו של גוש השמאל לטובת הסיכוי לאוורר את כסאו הסרוח של בנימין נתניהו (אגב, כחול לבן היא אינה מפלגת מרכז־שמאל. זה מסגור של ביבי, שהתקשורת אימצה משום מה). מה הייתה הדרך היעילה והנכונה ביותר להשתמש בקול שלנו? להציל את הגוש? להציל את הייצוג הערבי? לחזק את כל מי שיכול להחליף את ביבי?

לאורך הפרקים דיאן נתקלת שוב ושוב בפוסטרים שקוראים לה להצטרף למהפיכה, עם הכתובת "Dont Lose Your Rage" – אל תאבדי את הזעם שלך. אבל הבחירה הזו מגיעה עם מחיר כבד שרובנו כנראה לא היינו מוכנים לשלם (היזכרו בפעם האחרונה שהייתם פעילים בהפגנה, לדוגמא. כמה התרחקתם מהשוטרים?). אז היא מנתבת את הזעם למקומות נסתרים יותר, פחות חשופים מהרחובות – פריבילגיה ששמורה לאנשים במעמדה.

"הטובות לקרב" תמיד הקפידה להביא קונפליקטים עכשוויים למסך, ולא במקרה הבוקר היא הפכה עוד יותר רלוונטית גם לנו. על אף שדיאן בחרה בפרקטיקה ימנית כדי להשיג מטרה שמאלנית, הסדרה מפצירה בצופיה לצאת ולפעול, להשתמש בכל מה שעומד לרשותנו כדי לשנות, בכל מחיר. זו קריאה חתרנית שמגיעה אלינו מלב המיינסטרים האמריקאי, מתוך הפורמט השחוק לעייפה של סדרת עורכי דין, כדי להגיד: אין לנו את הפריבילגיה לשבת בשקט. אם אתם לא זועמים, אתם לא מספיק עירנים למה שקורה סביבכם. אל תירדמו לעוד ארבע שנים.

← "הטובות לקרב" עונה 3, ימי ראשון, 22:00 ב־yes EDGE ובימי שישי ב־yes VOD

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד