"לעשות רוצח": בלש שהיה מעורב בחקירה תובע את נטפליקס

אנדרו קולבורן, שהיה פעיל בחקירת מקרה הרצח שבו עוסקת הסדרה, טוען כי יוצרי "לעשות רוצח" גרמו לו עוול כשהציעו ששתל ראייה, עיוותו את האירועים והשמיטו עובדות מפתח

סטיבן אייברי ׁ(מתוך "לעשות רוצח")
סטיבן אייברי ׁ(מתוך "לעשות רוצח")

בלש לשעבר תובע את נטפליקס ואת יוצרי סדרת הדוקו-פשע המצליחה "לעשות רוצח" (Making a Murderer) בגין הכפשה. בלב התביעה עומדת העובדה שהסדרה מציעה אפשרות לפיה אנדרו קולבורן, שהיה פעיל בחקירת המקרה, שתל ראייה על מנת להפליל את סטיבן אייברי החשוד ברצח. עורך דינו של קולבורן טוען כי מאז שעלתה הסדרה לאוויר ב-2015 הוא נתון "ללעג, זלזול ובוז כלל עולמיים". לדבריו, מטרת התביעה היא לעמוד על האמת ולנקות את שמו.

על פי הפרסום בווראייטי, קולבורן טוען בתביעתו כי יוצרי הסדרה השמיטו עובדות מפתח ועיוותו את ההתרחשויות כדי שיוכלו לטעון שהוא וקצינים אחרים הפלילו את החשודים. בנוסף, הוא טוען כי היוצרים הפעילו מניפולציות על העדויות ובכך הובילו את הצופים למסקנות שגויות.

עוד כתבות מעניינות:
10 סדרות וסרטי הפשע האמיתי הכי טובים (ומחרידים)
הדוקו הישראלי הוא הדבר הכי חם על המסך כרגע
"משחקי הכס" עונה 8: כל מה שצריך לדעת

"לעשות רוצח" עוקבת אחר המקרה של סטיבן אייברי ואחיינו בן ה-16 ברנדן דאסי, שהורשעו ברצח הצלמת תרזה הלבאק. מה שתורם לספקות בדבר מעורבותם ברצח הוא העובדה שלפני הפרשה הזאת הורשע אייברי בתקיפה מינית וניסיון לרצח, ואחרי 18 שנות מאסר התברר שלא היה לו קשר לאירועים. המשפט בעניינו של דאסי נמשך בימים אלה במציאות.

← שתי העונות של "לעשות רוצח" זמינות לצפייה בנטפליקס. לצפייה

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד