אינדינגב: המדריך האולטימטיבי להופעות בפסטיבל

אינדינגב בפתח, ואנחנו כאן כדי לעזור. אי אפשר לראות את כל ההופעות לצערנו, אז הכנו מדריך בדיוק בשביל זה: מה כדאי לראות בכל שעה?

אינדינגב. צילום: יואב קדם
אינדינגב. צילום: יואב קדם
9 באוקטובר 2017

כמעט שלא שמנו לב, אבל הקיץ נגמר. מרגישים את זה באוויר, אבל זו לא רק הרוח הקרירה בערבים והמזגן שהופך לפחות ופחות הכרחי, זה בעיקר אינדינגב שמתרגש עלינו לטובה עם הרוח המדברית ששוטפת את צלילי הגיטרות ונושאת אותם אל אוזני הקהל הכי יפה בארץ, שכבר עשור מגיע בהמוניו למצפה גבולות לסוף שבוע ארוך של רוקנ'רול, אלקטרוניקה ושילוב של אנרגיות פסטיבל עם זן דרומי. השנה הפסטיבל מפוצץ בהופעות מעולות, שמתקיימות במקביל על ארבע במות. בדיוק בשביל זה הכנו מסלול מומלץ לפסטיבל. לגזור ולשמור.

>> 50 האלבומים הישראלים הטובים בכל הזמנים

חמישי (19.10)

18:00REVO (במת הקוף) – אם כבר הספקתם להקים אוהל ולעשות "לחיים" ראשון, כדאי לתפוס את הלהקה הזו, שמפתחת את הסאונד שלה לאחרונה ממחוזות הרוק האמריקאי הבלוזי אך אוורירי אל עבר וייב יותר פתוח של מרחבים בשילוב אלקטרוניקה רכה. בול לשקיעה הראשונה של הסופ"ש.

19:30לא (במת הפיל) – ההופעה של השלישייה האקוסטית המקורית הזו בהובלת גיא שמי היא משהו שאסור לפספס. במיוחד לאור העובדה שהם מארחים את יהוא ירון, שהכימיה בינו לבין שמי, הגיטריסט הנוכחי שלו, התהדקה עד מאוד (אופציות נוספות: Benjamin's Brother יופיעו ב-19:00 בבמת הקוף עם פופ-פולק מתקתק; איה זהבי פייגלין תארח את אלון עדר ב-20:00 בבמת הקוף).

21:00ג'ירפות (במת הקוף) – עם אלבום חדש בשם "מי שלא חולם, כועס" – הטוב ביותר שלהם מאז "גג" – אין מצב לפספס את הלהקה הכי מנוסה ומשופשפת בישראל בתקופה הכי מעניינת שלהם מזה שנים (אופציה נוספת: לונא אבו נסאר תופיע עם הפופ-רוק החולמני שלה ב-21:30 בבמת הפיל).

22:30הלפר (במת הפיל) – נעם הלפר, אחד המוזיקאים המעניינים שפועלים בשנים האחרונות בישראל (Kitzu, Folo), חוזר עם פרויקט אינדי אלקטרוני חדש בשם AGE. צפו לאסתטיקה מוקפדת עד כדי תווים שהופכים לקריסטלים והתפוצצויות מדויקות של רגש (אופציות נוספת: רוקפור יופיעו ב-22:15 בבמת הקוף; Les Dynamites יופיעו עם סרף-רוק ורוקבילי ב-22:15 בבמת החיפושית).

23:30Cherie and Renno (במת הפיל) – אמנם בבמה המרכזית תופיע במקביל נגה ארז, אבל אם צריך לבחור, אנחנו ממליצים דווקא על הגלגול החדש של איזבו, עם רוק החתולים המנענע והביזארי של רן שם טוב ושירי הדר (אופציה נוספת: כאמור, נגה ארז ב-23:15 בבמת הקוף).

0:45טאטרן (במת הקוף) – משנה לשנה הגודל של התופעה שנקראת טאטרן הולך ומתעצם, ואינדינגב הוא נייר הלקמוס של הדבר הזה בדיוק: אם יהיה בקהל העצום שצפוי להגיע לבמה אדם אחד שלא ישיר בהופעה את המלודיות האינסטרומנטליות של השלישייה הזו, תהיו בטוחים שבשנה הבאה הוא כבר יכיר אותן, ויביא את החברים שלו (אופציה נוספת: Heavy Stone יתנו בראש עם סטונר פסיכדלי ב-0:30 בבמת הפיל).

1:30/2:00Oy Li (במת הפיל) או Hynom (במת הקוף) – אם הייתם צריכים עוד הוכחה לכמה טאטרן והגרסה שלהם לספייס רוק הטביעו את חותמם, הופעת הסגירה של היום הראשון תהיה כך או כך אינסטרומנטלית, חללית, אינטלקטואלית ונותנת בראש: שתי הבמות המרכזיות יארחו להקות חדשות שמקבלות הזדמנות להעיף את הקהל לחלל לפני שפורשים לאוהלים. אם תשאלו אותנו, אנחנו מעדיפים את Hynom.

שישי (20.10)

10:00הדס קליינמן ואביב בכר (במת הקוף) – בוקר טוב, מה מצב ההנגאובר? לא משנה, תשתו קפה, תאכלו משהו קטן, ולכו לשמוע פולק ישראלי יפהפה שמתאים בול מתחת לצילייה הצבעונית הענקית והטפטפות (אופציות נוספות: אם התעוררתם מוקדם, נסו לתפוס את מיכל לוטן עם הפולק מלא הנשמה והגרוב שלה ב-9:30 בבמת הפיל; או את הסט האלקטרוני של Baba Guzamba ב-9:30 בבמת InDtronix).

11:00The Betty Bears (במת הקוף) – הופעות הדיקסילנד-סווינג-בלוז-סול של הבטי ברז הפכו לשם דבר בפסטיבלים בישראל. תרשו לעצמכם איזו כוסית עראק (עם קרח!) ולכו לפזז, אז מה אם עוד לא צהריים (אופציה נוספת: רונן שטרן יופיע ב-10:30 בבמת הפיל עם רוק שנע בין וייב ארץ-ישראלי לצלילים מרחבי המזרח התיכון; ספוטניק היי פיי יתנו את הגרסה הפואטית והרגישה להפליא שלהם לרגאיי ב-11:30 בבמת הפיל).

12:00אנסמבל הפיוט (במת הקוף) – החלק המיסטי של אינדינגב מגיע הפעם בדמות 15 חברי אנסמבל הפיוט שמנגנים ושרים מוזיקה ששואבת ממסורות יהודיות רבות ומגיעים איתה לאקסטזה (אופציות נוספות: Deer John יופיעו עם פופ-רוק מרובה שכבות ומושקע ב-12:00 בבמת החיפושית; בן גולן, מהגיטריסטים הטובים בישראל, יופיע ב-12:30 בבמת הפיל).

13:00אל ארבייטה (במת החיפושית) – הצהריים הם זמן מושלם לבדוק דברים אחרים, למשל מחול. בכל פסטיבל יש כמה דברים לא צפויים שגונבים את ההצגה, הרבה פעמים הם עשויים דווקא מהחומרים הנחבאים מהעין. מופע המחול הזה, שיצרו ליאת דרור וניר בן גל, עשוי להיות ה-X פקטור של יום שישי (המלצות נוספות: Ghazall יופיעו ב-13:00 בבמת הקוף עם רוקנ'רול-רגאיי מנצרת, בזליגה מבורכת של השפה הערבית למרחב היהודי).

14:00אוזו בזוקה (במת הקוף) – היום המרכזי של הפסטיבל מתחיל לתפוס תאוצה עם הגרסה הים תיכונית של אורי בראונר כנרות לפסיכדליה המודרנית של טיים אימפלה ודומותיה. מושלם לרגעים שבהם השמש המדברית מתחילה להתכתב עם רוחות הנגב (אופציה נוספת: אם בא לכם דווקא הארדקור פאנק פוליטי, לכו ב-13:30 לבמת הפיל להופעה של אנטיגונה רקס – יהוא ירון, סתו בן שחר ותמר קוקי אריאל).

15:00פדרו גראס (InDtronix) – עמית אולמן מגיע השנה לאינדינגב בשיא הקריירה האמנותית שלו. אחרי ההצלחה המסחררת של מחזות הזמר "העיר הזאת" ו"תיכון מגשימים", החותם שהשאיר על סצנת הספוקן וורד בארץ ואלבום בכורה ("חצי סוגריים"), גראס מגיע עם מטען מלא שכדאי להיות שם כדי לקבל אותו (אופציות נוספות: יובל מנדלסון יופיע ב-14:30 בבמת הפיל; יוסי פיין ובן איילון יופיעו במופע Blue Desert ב-15:00 בבמת הקוף).

16:00טייני פינגרז (במת הקוף) – עכשיו העניינים כבר באמת מתחילים להתחמם. טייני פינגרז באחר צהריים מדבריים זה בדיוק הדבר שצריך כדי להיטען באנרגיות חדשות של תעופה, עם פיוז'ן-ספייס-רוק אינסטרומנטלי מהודק ומחושב שמרקיד את הגוף ואת הראש ביחד (אופציות נוספות: Sol Monk יופיע עם הקול ג'אז האלקטרוני שלו ב-16:00 ב-InDtronix; אור אדרי תופיע עם פופ הקוקטיילים החלומי שלה ב-16:30 בבמת הפיל).

17:00דניאל קיצ'לס (במת החיפושית) – ברוק הישראלי מגיע בערך פעמיים בעשור כותב שירים מקורי באמת. בשנות התשעים, אולי מלבד יוסי בבליקי, הכותב הכי ייחודי כאן היה קיצ'לס, שיצר מאז עם יאפים עם ג'יפים כמה מהרגעים היפים ביותר ברוק הישראלי. השנה הוא הוציא אלבום סולו ראשון (!), ואסור לפספס את ההופעה שלו (אופציות נוספות: יהוא ירון וערן צור יופיעו יחד, בהופעה שצפויה להיות מהמדוברות ביותר בפסטיבל, ב-17:00 בבמת הקוף; דור קורן [Tree, גבע אלון, אוזו בזוקה] יופיע עם פרויקט הסולו שלו, Bigfoot, בבמת הפיל ב-17:30).

18:00אולי דנון (במת החיפושית) – ההבטחה הגדולה של האינדי הישראלי ב-2017 היא נער בן 18 עם אלבום בכורה מתוקשר בהפקת שלום גד. צריכים עוד סיבות לראות אותו? הוא גם כותב שירים בחסד, לא סתם שלום גד מצא בו משהו (אופציות נוספות: אם חשקה נפשכם, משום מה, בפולק-פופ של האיינג'לסי, הם יופיעו ב-18:00 בבמת הקוף; שני פלג ונגה שלו ייתנו בראש ב-18:30 בבמת הפיל).

18:45ערוץ הכיבוד (במת הקוף) – על פניו, מה ללידוי, אסטמה ושקד פררה ולאינדינגב. אבל כשחושבים על זה, הם מעין חוליה מקשרת בין עולם האינדי לסטטיק ובן-אל. חוץ מזה, מאז "ההופעה ההיא" של ויתרתי לא היה יותר מדי הומור בפסטיבל, אז אנחנו מבסוטים מזה (אופציות נוספות: דיסקואלסטי, הלהקה של יובל גוטמן, איש ועדת חריגים, תנגן את שירי הפופ-רוק הנהדרים שלו ב-19:00 בבמת החיפושית).

19:30Moses Project – Imperfections (במת הפיל) – מופע ייחודי שמשלב מוזיקה אלקטרונית שמנוגנת לייב עם זמרים ורקדנים שמתחלפים על הבמה ככל שהמופע מתקדם. מההופעות היותר מיוחדות שצפויות לעלות על הבמות בסוף השבוע הזה (אופציה נוספות: סופרגרופ האלקטרו-פיוז'ן-רוק GESHEM [שוזין, אביב כהן ויונתן אלבלק] יופיע ב-19:15 בבמת הקוף).

20:15ספי ציזלינג מארח את קותימאן (במת הקוף) – טוב, זו צפויה להיות ההופעה הכי מרקידה ומטריפה באינדינגב. שניים מנסיכי הגרוב של ישראל משתפים פעולה לא בפעם הראשונה, וכשהם יחד על הבמה אסור לפספס את זה (אופציה נוספת: לילי פרנקו מארחים את זואי פולנסקי ב-20:30 בבמת הפיל).

21:30DORJ (במת הפיל) – אחרי שהתחלתם להרים עם קותימאן את ציזלינג, אפשר להמשיך במסיבה עם האינדי-צ'ילווייב של דורג', עם שוזין, אביב כהן ותומר בר (אופציות נוספות: לוסיל קרו יקפיצו ב-21:15 בבמת הקוף; Atalefim, יוצר אלקטרוני מסקרן בן 17, יופיע ב-21:45 ב-InDtronix).

22:30אסתר רדא (במת הקוף) – אחרי שחרשה את הבמות ברחבי העולם, רדא, אולי הזמרת הכי בולטת היום בישראל, מגיעה עם סאונד משופשף שמשלב בין כלים חיים לאלקטרוניקה ושירים חדשים (אופציות נוספות: חומר אפל, שקוראים לפופ האלקטרוני שהם עושים "אלקטרומנטיקה", יופיעו ב-22:45 ב-InDtronix).

0:00המפשעות (במת הקוף) – בחצות אנחנו ממליצים לקחת טיים אאוט (ראיתם מה עשינו כאן?) מהגרוב וללכת לראות את אחת מהופעות הגראז' רוקנ'רול הכי טובות ומחוספסות שיש לישראל להציע (אופציה נוספת: אקו מארחת את שאנן סטריט ב-23:30 בבמת הפיל, אם אתם בקטע של להמשיך עם הגרוב).

1:00הילה רוח (במת הקוף) – בשנה האחרונה קיימה הילה רוח את ההבטחה שהיא הייתה במשך זמן רב. מי שעוקב אחרי ההופעות שלה מאז צאת אלבום הבכורה שלה יודע לומר שהיא לא קופאת על השמרים, וממשיכה לפתח כל הזמן את הגרסה הייחודית שלה לרוק שבא מהקרביים (אופציה נוספת: אורגונייט יופיעו עם השעטנז המזרח תיכוני-רוסי-די אנטוורדי המקפיץ שלהם ב-0:30 בבמת הפיל).

1:30BEMET (במת הפיל) – ההופעות של הוד מושונוב, עם הקיטאר (שילוב של גיטרה וקלידים) והביטים המשונים שמתפיסים את המאזין בצורה מיידית, הן משהו יוצא דופן בעולם הביטים הישראלי. תתכוננו לדאנס, סמבה והמון אנרגיות (אופציה נוספת: להקת אלקטריק איי מנורווגיה, שתופיע ב-2:00 בבמת הקוף, היא אופציה פסיכדלית לא רעה לסיום היום הזה).

יום שבת (21.10)

10:00OSOG (במת הקוף) – הרכב העל של האלטרנטיב פולק-אמריקנה-בלוז בארץ הוא בדיוק מה שאתם רוצים אחרי יממה וחצי של חול, אלכוהול ואוכל משימורים. הגוף והראש שלכם יודו לכם על בוקר כזה טוב (אופציה נוספת: Jon יופיעו עם אינדי-פולק ב-9:30 בבמת הפיל).

11:30ג'קי, רימוך וסמסון (במת החיפושית) – ההרכב החדש מבית היוצר של כוכבי הקאלט של בותימזוג ולטאות הענק מכוכב הניבירו. אם לסמוך על ג'קי ורימוך, זה יהיה מוזר בדיוק כמו שזה נשמע (אופציות נוספות: Trust a Lady יארחו את תומר ישעיהו ב-10:30 בבמת הפיל; Shalosh יתנו את הספייס-ג'אז המהודק שלהם ב-11:30 בבמת הפיל).

13:00הגרייט מאשין (במת הקוף) – אלופי העולם במשקל כבד, הגרייט מאשין, עולים לראשונה על הבמה הגדולה של אינדינגב, אחרי שנים של התקדמות מהשוליים של השוליים למרכז הסצנה בישראל, עם האורח המיוחד מאור כהן (אופציה נוספת: מאגי תופיע עם שילוב בין רוק, מוזיקה ערבית ואלקטרוניקה ב-12:30 בבמת הפיל).

14:00בוקרשט (במת הקוף) – את הניצוץ שיש ללהקה הזו נדיר למצוא בלהקות ישראליות – שילוב נדיר בין רגישות מלודית יוצאת מן הכלל למסכי דיסטורשן, איפשהו בין ג'ון לנון, לו ריד והסאונד של מפלי הניאגרה (אופציה נוספת: אפטייזר צ'יזקייק יתנו בראש עם גראז' פסיכדלי צבעוני ב-14:30 בבמת הפיל).

15:00כהן@מושון מארחים את מיכאל סוויסה (במת הקוף) – מי שראה בשנה שעברה את ג'ימבו ג'יי מרקיד בטירוף את הקהל באינדינגב כבר הבין עד כמה ההיפ הופ אחז אחיזה איתנה גם בקרב קהל האינדי. הפעם כהן@מושון יתנו את הטון.

16:00בינת אל פאנק (במת הקוף) – עם שילוב של פאנק (בפ' רפויה), מוזיקה תימנית, אפרוביט וג'אז, הלהקה הזו נופלת תחת כל הסגנונות שהשתלטו על האינדי הישראלי בשנים האחרונות. והם עושים את זה מוצלח מאוד.

17:00 ימן בלוז (במת הקוף) – ההופעה האחרונה של הפסטיבל היא בדרך כלל גם אחת המוצלחות שבו. הקהל והמוזיקאים יודעים שאחרי זה הולכים הביתה, וזה נותן וייב מיוחד. סמכו על רביד כחלני שייתן הופעה בלתי נשכחת לתוך השקיעה, והלאה אל המכוניות, האבק, הרגליים העייפות והאושר של הנסיעה הביתה.