בדיקת שמיעה: 9 האלבומים הכי מסקרנים שייצאו השנה

2019 רק בת שבועיים, אבל כבר צריך לבנות חוסן נפשי לקראת האלבומים מרסקי ובוני הלב שצפויים לצאת בה, כולל כמה קאמבקים ראויים ומצופים

די אנטוורד (תמונה: יח"צ)
די אנטוורד (תמונה: יח"צ)
16 בינואר 2019

שרון ואן אטן

Remind Me Tomorrow

חמש שנים ארוכות עברו מאז האלבום האחרון של ואן אטן, "Are We There" המהולל. בינתיים היא הספיקה לקפוץ להופעת אורח בטווין פיקס, ללדת בן ראשון ולשתף פעולה עם פרפיום ג'יניוס. באלבום החדש, "Remind Me Tomorrow", גלומות עוצמות ואנרגיות אינטנסיביות מתמיד. בסינגל "Comeback Kid" הרוקנ'רולי היא חוזרת לימיה כטינאייג'רית מורדת שברחה מהבית, וב־"Jupiter 4" החולמני – שנקרא על שם סינתיסייזר ומלא בקלידים כבדים בהתאם – היא מוכיחה שהיא עדיין הקול של ילדי אינדי האבודים באשר הם.

לנה דל ריי

Norman Fucking Rockwell

אם לפילטר ולנסיה באינסטגרם היה סאונד, הוא היה נשמע כמו לנה דל ריי: נוסטלגי, צבעוני אך לא מאיים. אחרי ששברה לבבות כשביטלה את הופעתה בפסטיבל מטאור, דל ריי תשבור אותם פעם נוספת באלבום חדש בהפקתו של ג'ק אנטונוף, שעבד בין השאר עם סיינט וינסנט וטיילור סוויפט. תופעת הפופ הניו יורקית ממשיכה לספק אמריקנה מלודית וחיוורת בסינגלים שיצאו עד כה מתוך האלבום: "Venice Bitch" בן עשר הדקות (!), ובלדת הקאנטרי הבכיינית "Mariners Apartment Complex" שבה שרה דל ריי "I'm Your Man" כמעין העלאה ביזארית מהקבר של לאונרד כהן.

גירלפול

What Chaos is Imaginary

לבצע שינוי מגדרי זה אף פעם לא קל, ודאי לא כשאת חלק מאחד מצמדי האינדי האהובים. גירלפול הם הארמוני טיווידאד וקליאו טאקר, שכתבו שירים מינימליסטיים על האתגרים שהחברה מציבה לבחורות מתבגרות בחדר השינה שלהן והפכו לשם מוכר לחובבות מוזיקה פמיניסטית. מרתק לשמוע את הקול החדש של קליאו טאקר שעוברת בימים אלו ממש שינוי מגדרי – קול נמוך ועמוק שמבשר באומץ על זהות חדשה. אחרי אלבום בכורה חסר פגמים ואלבום שני שהתפוצץ מפוטנציאל מבוזבז, האלבום השלישי "What Chaos is Imaginary" צפוי להיות הוורסטילי וגם המרגש ביותר עד כה.

הקיור

לא ידוע

יותר מעשור מאז הפעם האחרונה שבה הוציאו חומרים חדשים, ההרכב החלוצי בראשותו של האחד והיחיד רוברט סמית' יוציא אלבום חדש שימלא בשמחה את לבן של גותיות חמודות ברחבי הפלנטה. המוטביציה, סיפר סמית' למגזין Spin, באה לאחר שצפה בלהקות חדשות בפסטיבל מלטדאון שאצר בלונדון. "כשראיתי את כל הלהקות האלו קיבלתי השראה לעשות משהו חדש", הסביר. לאחרונה נודע על כניסתם של הקיור להיכל התהילה של הרוקנ'רול, תוספת מאוחרת לנוכח העובדה שהלהקה חוגגת השנה 43 שנות פעילות. בקיץ הקרוב הקיור יופיעו ביותר מ־20 פסטיבלים ברחבי אירופה ושווה לנסות לתפוס את ההופעות המצוינות של ההרכב המיתולוגי.

https://www.instagram.com/p/BsOCnHYHWkH/

קניה ווסט

Yandhi

אחרי שהוציא שני אלבומים משלו בשנה החולפת וגם הפיק ארבעה נוספים, קניה ווסט לא עוצר וכבר הכריז על עוד אלבום מלא השנה. יש הטוענים שהעבודה הבלתי פוסקת הזאת גרמה לו לאבד את זה לגמרי, ולצערנו ווסט רק מוכיח את צדקתם עם הכותרת המפוקפקת האחרונה, לפיה ביטל את הופעתו בפסטיבל קואצ'לה 2019 מפני שלא הסכימו לבנות לו היכל ענקי להופעה. אל חשש, אריאנה גרנדה נקראה לדגל ותחליף אותו לשמחתם של רוכשי הכרטיסים. האם האלבום החדש יהיה יצירת מופת או נפילה בלתי נמנעת? האם יכלול בו שיר אהבה לטראמפ? הישארו עמנו.

https://www.instagram.com/p/Bq_A1G0hHan/

גריימס

לא ידוע

חובביה של גריימס, הלוא היא קלייר בוצ'ר הקנדית, התמודדו לאחרונה עם הפיכתה לדמות מעוררת מחלוקת כשהואשמה בכך שגרמה לבויפרנד אילון מאסק לעזוב את חברת טסלה. האלקטרו העתידני של גריימז צפוי לקבל טוויסט מענין באלבום החדש, שמועד יציאתו אינו ידוע. בסינגל הראשון מתוכו, "We Appreciate Power", היא משלבת אלמנטים של מטאל וסאונד קשוחים מתמיד. הטקסטים ממשיכים לשרטט עולמות משונים, למשל "השיר נכתב מתוך נקודת המבט של מכונת פרופגנדה שתומכת באינטליגנציה מלאכותית, שמשתמשת בלהקת בנות ובסקס, אופנה וריקודים כדי לקדם את הקבלה של AI". מי שנאלץ לקרוא את המשפט הזה פעמיים לא לבד.

די אנטוורד

27

יולנדי ונינג'ה צפויים להיפרד מאיתנו השנה עם אלבום גרנדיוזי שכולל 27 שירים ואולי אפילו סרט. עוד ביוני הם הכריזו שהאלבום ייצא בצורה "לא שגרתית" ויכלול שיתופי פעולה עם האמנים האהובים עליהם, חלקם מוזיקאים לא ידועים מדרום אפריקה. הסינגל הראשון, "Golden Dawn", הוא שיר אהבה מלא קללות, הצהרות בומבסטיות ולחישות סקסיות של יולנדי, ומסכם באופן לא רע בכלל את הקריירה של הצמד הביזארי. סביר להניח שכמו תמיד עם הזוג המופרע, גם אלבום הפרידה לא יהיה משעמם.

מיי בלאדי ולנטיין

לא ידוע

אחרי אינסוף טיזינג, חבורת השוגייז בראשותו של הגורו ההפכפך קווין שילדס צפויה לשחרר לא אחד אלא שני אלבומים חדשים. קשה לדעת אם להאמין לאמירותיו של שילדס, שידוע לשמצה בתהליכי עבודה ארוכים ומפרכים. אלבום המופת "Loveless" של הלהקה משנת 1991 הוקלט בלא פחות מ־19 אולפנים שונים, בתקציב עתק, ובינו לבין האלבום השלישי, "mbv", היה פער של כ־22 שנה. אם זה אכן יקרה זו תהיה חגיגה אדירה לאלו שגדלו על הגיטרות המחורעות של גאוני הדיסטורשן הבריטים.

View this post on Instagram

Albums are on their way out of the door….

A post shared by My Bloody Valentine (@theofficialmbv) on

סטלה דונלי

Beware of the Dogs

לסטלה דונלי יש קול מתוק, מבטא אוסטרלי כובש ומילים שינסרו לכם את הגרון בעדינות. היא יוצאת נגד דושים ששולחים דיק פיקס ומטרידים מינית, ועושה זאת עם מלודיות נעימות וחיוך על הפנים. "אם תיגע בה שוב, אני אספר לאשתך ולילדים שלך על הפעם ההיא, כי עכשיו לא 1993, איבדת את המקום שלך בקבוצה, אתה מגזים". היא שרה בשיר "Old Man", הראשון מתוך האלבום החדש שבו היא יוצאת נגד הברט קאבאנואים של העולם. "אתה מפחד ממני איש זקן, או שאתה מפחד ממה שאני אעשה? תפסת אותי ביד פתוחה, והעולם תופס אותך בחזרה".