מייק דרופ: כל הראפרים שכנראה אתם לא מכירים

אינדונזי בן 17 עם הרבה הומור עצמי, אלילת ההיפסטרים האולטימטיבית והאח הסורר של צ'אנס דה ראפר: כל הראפרים שאולי אתם עדיין לא מכירים אבל יגרמו לכם לזוז כמו פרחי כנופיות מברוקלין

מתוך הקליפ "Safe" של Dumbfoundead
מתוך הקליפ "Safe" של Dumbfoundead
15 באוגוסט 2017

Rich Chigga

הקומיקאי והראפר האינדונזי בן ה-17 (!!!) בריאן עמנואל פרץ לתודעה לפני כשנה עם קול נמוך מים המלח והמון הומור עצמי למוצאו האסייאתי (בכל זאת, צמד המילים ריץ' צ'יגה קצת דומה לריץ' ניגה). כל שיר שלו נשמע כמו להיט בפוטנציה והוא אפילו קיבל וידאו תגובה לסינגל המעולה שלו Dat $tick המציג ראפרים כמו 21 סאבאז', דזיינר, גולד לינק ועוד. אותו וידאו הקפיץ את הקריירה שלו, הביא אותו לשת"פים מעניינים (שאחד מהם הוא חידוש לאותו הסינגל) ושם אותו בשורה אחת עם שאר ה-A ליסטים.

עוד כתבות תרבותיות:
רוגל אלפר לא מבין למה חושבים שהוא בוטה. ראיון
"המתמחים" מוכיחה שטלוויזיה נוצצת לא חייבת להיות רדודה
כותבי Time Out ממליצים על ספרים

Princess Nokia

אמנית ההיפ הופ האלקטרוני והאר אנ' בי פרצה בשנה שעברה עם השיר המעולה "Tomboy" שהביא אותה מסתם אמנית בסאונדקלאוד לאלילת ההיפסטרים האולטימטיבית. מאז היא תפסה כיוון שהוא יותר אר אנ' בי ונפטרה מהפן לטובת תלתלים שבטיים, אבל אנחנו עדיין זוכרים אותה כטומבוי חתרנית.

Higer Brothers

עוד פנינת ראפ אסייאתית הם ההרכב Higher Brothers הסיני שפרץ השנה מסצנת הראפ-טראפ אנדרגראונד הסינית למרחבי האינטרנט ולמחוזות הוויראלים (גם הוא מקליפ תגובה ויראלי של רפארים). שיפטים בין סינית לאנגלית, קליפי קונספט מושקעים וצמיחה מתוך אומה שאינה בעלת גישה לאינטרנט המודרני הופכים אותם למאסט האב בפלייליסט של חובב היפ הופ העולם.

Leikeli47

השאלה הראשונה שנשאלת על הראפרית הניו יורקית היא "מה עומד מתחת למסכה שלה?". הבחירה בעטיית מסיכה ושמירה על אנונימיות מוחלטת מגיעה לטענתה מתוך רצון להתמקד באמנות ובמוזיקה ולא בפרסונה העומדת מאחורי 47. עם או בלי מסיכה, הקול שלה הוא ההגדרה המזוקקת לסטייל והשירים שלה ירימו כל חובב היפ הופ על הרגליים.

Junglepussy

לשאלתכם: היא אישה. בדקנו את זה ולא מדובר בטרנסג'נדר. אחרי שסגרנו את הפינה הזאת הכירו את ג'ונגלפוסי, אמנית היפ הופ אינדי שהצליחה לקבל הכרה מניקי מינאז' וליל קים. סגנון השירה שלה בשילוב ביטים מגניבים יוצרים הכלאה בין מיסי אליוט, סולג'ה בוי, ליל קים וניקי מינאז' (זה רק נשמע נורא אבל זה יוצא נהדר). הטקסטים שלה גרוטסקים וגרפיים בטירוף אבל גם ככה בישראל מקשיבים לביט ולא למילים.

Wiki

הראפר חסר השיניים (מישהו אמר דני בראון הלבן?) הוא מפיק וראפר בולט בהרכב הניו יורקי Ratking (שגם שווה האזנה) וחבר טוב של קייטרנדה, שאף הפיק לו מספר לא מבוטל של שירים בקריירת הסולו שלו. שיריו המחוספסים נישתיים אפילו בז'אנר הראפ סטלנים, אבל קולו בשילוב עם ביטים אקספרמנטאלים הופכים אותו למנה גולמית של ראפ מהרחוב כמו שאנחנו אוהבים.

Lady Leshurr

תעשו כבוד לייצוג האנגלי שלנו ברשימה: ליידי לשור. הראפרית המגניבה פרצה לתודעה עם שורת פרייסטליים העונים לשם "Queen's Speech" בה היא יורה לכל הכיוונים חרוזים שנונים מלווים בביטים של טראפ עם נגיעות גריים. הפזמונים שלה קליטים, האטיטיוד שלה מידבק והיא גורמת לראפ להישמע כמו עבודה קלילה.

Keith Ape

עוד הוכחה שהראפ האסייאתי בעלייה היא קית' אייפ שהביא לנו את הלהיט "It G Ma" ("לעולם לא נשכח" בקוריאנית). הצלחתו של השיר הקוריאני הייתה כל כך מסחררת עד שנוצרה לו גרסת רימיקס עם ווקה פלוקה פליים, אסאפ פרג, Father ו- Dumbfoundead (גם הוא ברשימה). מאז הוא הוציא להיטים ויראליים לחובבי הבסים המאסיביים והוא מרבה בשיתופי פעולה עם אמנים אמריקאים ואסייאתים.

The Underachievers

הצמד שהגיח לעולם ב-2011 מתוך פלאטבוש, ברוקלין, מהווים כתשובה הגנגסטרית לפלאטבוש זומביז. החתמתם בלייבל של פליינג לוטוס על ידיו הקפיצה להם את הקריירה והפכה את שיריהם ללהיטים ויראלים שמגובים בביטים מגניבים (בכל זאת, פליינג לוטוס החתים אותם) ושפה ויזואלית שצועקת קוליות.

Rejjie Snow

הראפר האירי הצעיר זוכה למקום של כבוד ברשימה עם ורסטיליות שלא תבייש את צ'יילדיש גמבינו. אם אתם לא מאמינים, פשוט תשאלו את מדונה שהזמינה אותו כאורח מיוחד בסיבוב ההופעות שלה ב-2015. סנואו הוא ראפר-משורר בעל טקסטים נוקבים שלרוב עוסקים ביחס כלפיי שחורים מצד החברה והמשטרה. הוא משחק עם קולו העמוק בין שיר לשיר ומרשה לעצמו לשחק עם ז'אנרי ההיפ הופ הקיימים – דבר זה הופך כל שיר שלו לפנינה ייחודית.

Taylor Bennett

אם אתם אובססיבים לצ'אנס דה ראפר כמונו אז בטח שמעתם על אחיו: טיילור בנט. מאז פריצתו של צ'אנס אחיו הצעיר טיילור הספיק להוציא שלושה מיקסטייפסים, אלבום מלא בהוצאה עצמית (כמו אחיו) ואי.פי. באלבומו האחרון "Restoration of an American Idol" מתארחים מיטב הראפרים מהסצנה שבאו לחזק את "אח של" עד לפריצה הגדולה שתגיע (בחייאת, זה אח של צ'אנס, היא תגיע). הביטים של בנט אמנם אינם חלוציים בתחום אבל הליריקה שלו אמיתית וחודרת כמו של אחיו הגדול.

Young M.A

אולי בפעם הראשונה שתשמעו את M.A תחשבו שמדובר בראפר גנגסטרי לאללה, אבל הא לכם! מדובר בראפרית הכי גנגסטרית במשחק. היא פרצה לפני כשלוש שנים וכמו רבים אחרים גם היא צמחה מהרשת עם הסינגל "BROOKLYN" שזיכה אותה במיליוני צפיות ובתהילה רצינית. היא חיה את חייה כלסבית מוצהרת ובעלת ערוץ היוטיוב "Kat Kasanova", בה היא דנה במערכות יחסים בדגש על יחסיה עם נשים, וכך גם בשיריה. אז פעם הבאה שתיקחו את האוטו לסיבוב, שימו קצת M.A ותרגישו כמו גנגסטרים בברוקלין.

Cupcakke

קאפקייק אמנם רק בת 20, אבל הראפרית השיקגואית הקשוחה הזאת זאת יכולה לעשות לנו בית ספר בכל הנוגע להיעדר בושה. היא פרצה ב-2012 עם ביטים מעולם ההאוס ו-EDM שלוו בטקסטים מיניים בטירוף ותלבושות מיניות עוד יותר. ביקורות לא עצרו אותה, להפך, הם גרמו לה להמשיך ולהיות יותר בוטה משיר לשיר. התוצאה היא גנגסטראפ שונה וייחודי בנוף ההיפ הופ שמסבר את האוזן.

Lil' Kleine

אם אתם לא בני עשרה הולנדים סביר להניח שלא שמעתם על ליל קליין, הילד הרע (והלבן) של עולם ההיפ ההופ המיינסטרימי בהולנד. הראפר/שחקן/רקדן פרץ ב-2014 והביא אותה לפני שנתיים עם להיט ההיפ-הופ-האוס Drank & Drugs. השיר זכה להצלחה בינלאומית והיה להיט כל כך גדול בגרמניה שתורגם והוקלט מחדש בגרמנית עבור הקהל הגרמני. קליין עורר סערה גדולה בהולנד עם יציאת השיר בגלל מילותיו הקוראות לשימוש בסמים. כמובן שזה לא עניין את ליל קליין והוא המשיך בקו הזה (פוגעני אבל עם ביטים מגניבים) עד שהוא הגיע לצמרת המיינסטרים והתחיל לעשות מוזיקת EDM בשילוב ורסים של ראפ. אהבנו אותך כילד היפסטר. עובדת בונוס: בקליפ לשירו "Vakantie" הוא עונד על הצוואר שרשרת חי. כבוד.

Tommy Cash

טומי קאש (הקרוי על שם אחיו הצעיר והפחות מוצלח של ג'וני קאש) הוא החלום הרטוב של היפסטרים חובבי אופנה מזרח אירופאית. באסטוניה הוא מוכר כבר כמה שנים טובות כראפר אלטרנטיבי אבל הוא פרץ לתודעה הבינלאומית עם קליפ האינדי המוצלח ביותר בשנה שעברה – ""Winaloto – שעורר סערה בגלל אופיו הפרואקטיבי. סגנונו של קאש נע בין משהו שמזכיר דיי אנטוורד לליטל ביג (הרכב מוזיקת רייב רוסי) עם הבלחות של טראפ אמריקאי – אך למרות זאת הוא מצליח ליצור סאונד ייחודי משלו. עובדת בונוס: הוא הופיע במועדון הגגרין בתל אביב בחורף האחרון.

Dumbfoundead

הראפר האמריקאי-קוריאני פרץ לחיינו לפני כשנתיים עם השיר "Safe", שהקליפ שלו נהיה ויראלי הודות להדבקת פרצופו של דאמב על פרצופים של שחקנים בסצנות מפורסמות בקולנוע. השיר, שמדבר על גזענות כלפיי אסייאתים, קיבל את תשומת ליבה של התקשורת ופתח את השער הבינלאומי לקריירה שלו. מאז דאמב פרח עם ביטים חריפים ושימוש בקוראנית לצד אנגלית. הקליפים שלו בעלי השפעה אסייאתית קומית מובהקת שהופכת את הצפייה בהם חגיגה לעיניים.